Atrakcyjny pracodawca, czyli jaki?

Rosnąca świadomość silnej pozycji specjalistów i menedżerów sprawia, że na rynku pracy zwiększa się odsetek kandydatów pasywnych, którzy czekają na bezpośrednie zaproszenia do rekrutacji – takie wnioski płyną z raportu „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” przygotowanego przez firmy Antal i Sodexo. Sytuacja ta stawia przed firmami jeszcze większe niż dotychczas wyzwania w zakresie pozyskiwania pracowników.

Na decyzję o wyborze danej oferty pracy ma wpływ wiele czynników i zawsze są one kombinacją tych racjonalnych oraz emocjonalnych, dlatego tylko dobrze dopracowane przez działy HR oferty mają szansę przebicia się do najlepszych kandydatów. Na co zatem powinni zwrócić uwagę pracodawcy przy ich konstruowaniu?

Cztery wymiary atrakcyjności pracodawcy
Jak pokazały wyniki badania „Cztery osobowości – jeden rynek pracy”, istnieją cztery wymiary atrakcyjności pracodawcy oraz samej oferty, które sprawiają, że kandydat decyduje się na nią aplikować. Należą do nich aspekty: finansowy, rozwojowy, społeczny, jak również ten oparty o zainteresowania kandydata. Przy szukaniu zatrudnienia pracownicy na pierwszym miejscu biorą pod uwagę oferowane warunki finansowe, do których oprócz wysokości pensji zaliczane są też różnego rodzaju bonusy oraz benefity płacowe, np. premie. Na drugiej pozycji plasują się możliwości rozwoju takie jak awans czy uznanie w środowisku zawodowym, przy czym wymiar ten jest bardziej istotny dla młodszego pokolenia. Na dalszych miejscach, ale jako równie istotne, były wymieniane przez badanych wartości społeczne, czyli np. dobra atmosfera w pracy, zgrany zespół oraz zgodność wykonywanej pracy z własnymi zainteresowaniami.

Rys. Znaczenie oferty pracy w oczach pracowników

Rynek pracownika oraz obecność w jednym miejscu pracy osób w różnym wieku powodują, że tylko jasne i dobrze dopasowane do potrzeb kandydatów oferty mają szansę zainteresować tych najlepszych. Liczą się odpowiednio dobrana ścieżka kariery, lokalizacja biura, atmosfera, która w nim panuje, czy otrzymywane benefity. Atrakcyjny pracodawca to taki, który potrafi zaoferować zarówno pensję na odpowiednim poziomie, jaki i ciekawy pakiet świadczeń pozapłacowych. Dzięki umiejętnemu łączeniu tych dwóch elementów będzie w stanie budować lojalność zatrudnionych i jednocześnie ograniczy ich absencję w pracy. Ważne, aby podczas tworzenia oferty myśleć o pracowniku w szerszej perspektywie, a jej założenia elastycznie dopasowywać nie tylko do wymagań firmy, ale też i oczekiwań potencjalnych zatrudnionych – powiedziała Małgorzata Kroh, Dyrektor Marketingu i Rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska

 

Sodexo Benefits and Rewards Services Polska
Sodexo Benefits and Rewards Services jest liderem polskiego rynku świadczeń pozapłacowych, na którym działa od 20 lat,
a także ekspertem w zakresie programów motywacyjnych oraz zarządzania efektywnością. Doradza w obszarze tworzenia trwałych relacji pracodawcy z pracownikami oraz w zakresie budowania lojalności partnerów biznesowych i klientów. Wieloletnie doświadczenie firmy pokazuje, iż kompleksowe usługi motywacyjne pozytywnie wpływają na wydajność organizacji. Z oferty Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce skorzystało już 43 tysiące klientów i ponad 3,5 miliona użytkowników. Na polskim rynku firma Sodexo otrzymała m.in. tytuł Business Superbrands oraz nagrodę Złota Jakość Roku. W 2016 roku firma Aon Hewitt, światowy lider w doradztwie i rozwiązaniach outsourcingowych w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim, po raz kolejny doceniła działania Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce, przyznając firmie certyfikat Aon Hewitt Best Employer™ na poziomie międzynarodowym i krajowym.

Grupa Sodexo
Grupa Sodexo, światowy lider w zakresie usług poprawiających Jakość Życia, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellona w 1966 roku, jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 425 000 pracowników Sodexo w 80 krajach projektuje, zarządza i dostarcza kompleksowe usługi w zakresie obsługi nieruchomości (Sodexo On-site Services) oraz
w zakresie motywacji (Sodexo Benefits and Rewards Services), obsługując każdego dnia 75 milionów konsumentów na całym świecie.

Sodexo w liczbach
(dane z 31 sierpnia 2017 roku)

Grupa Sodexo na świecie
20,7 miliardów euro skonsolidowanego dochodu
427 000 pracowników
19. pozycja na liście największych pracodawców
na świecie
80 krajów
100 milionów konsumentów dziennie

Sodexo On-site Services w Polsce
5 200 000 m2 obsługiwanej powierzchni
2 250 obsługiwanych mniejszych jednostek
2 200 zatrudnionych pracowników
400 Klientów
250 obsługiwanych nieruchomości
70 restauracji
Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce
43 000 Klientów
3 500 000 użytkowników naszych rozwiązań
50 000 współpracujących punktów usługowo-handlowych

KontaktPolub nas na FacebookuSklepy firmDodaj ogłoszenieWyszukiwarka firm