Grupa Geberit ze zintegrowanym systemem do zarządzania kadrami, płacami oraz czasem pracy

Polski oddział grupy Geberit, lider systemów sanitarnych i rurowych, wdrożył nowe rozwiązania informatyczne wspierające obszar HR. Tym samym zintegrował swoje lokalne procesy z centralą w Szwajcarii i pozostałymi zakładami w ramach grupy. W ramach projektu zaimplementowano rozwiązanie SAP HCM oraz autorskie produkty Gavdi: HR Box, eDeklaracje oraz TM Box i jedno z najnowszych rozwiązań autorskich Gavdi – Gavdi Time Management Platform – wspierające pracowników i menedżerów w zarządzaniu czasem pracy z użyciem intuicyjnego interfejsu FIORI opartego na najnowszych trendach w user experience. System został przygotowany do obsługi dwóch tysięcy pracowników. Za realizację projektu odpowiadała firma Gavdi.

Company CEO and HR manager reading applicant resume or cv while employee waiting for questions, discussion and result during recruitment process in office. Concept of hiring, employment. Close up view

Celem projektu było podniesienie efektywności procesów HR-owych poprzez ujednolicenie lokalnych systemów HR w stosunku do całej grupy Geberit, rozproszonej w ponad 50 krajach. Dotychczas oddziały w Polsce utrzymywały w globalnym systemie SAP tylko podstawowy rekord pracownika, a całościowe lokalne procesy HR odbywały się na niezintegrowanych systemach HR. Konsekwencją tego był stały nakład pracy poświęcany na podwójne wpisywanie danych do systemu czy przygotowywanie raportów z wielu systemów na potrzeby Grupy. W ramach projektu realizowanego z firmą Gavdi rozszerzono funkcjonalności globalnego systemu do pełnej obsługi kadrowej, wdrożono płace oraz nowoczesne i samoobsługowe systemy do obsługi czasu pracy.
W zakresie procesów kadrowo-płacowych wdrożono rozwiązanie oparte na SAP HCM i najlepszych praktykach rynkowych odzwierciedlonych w autorskim pakiecie Gavdi HR Box, który wspiera i optymalizuje procesy ewidencji i administracji kadrowej, rozliczania listy płac oraz obsługi ZFŚS. System dodatkowo rozszerzono o narzędzie Gavdi eDeklaracje do generowania i wysyłki pracowniczych deklaracji podatkowych w systemie SAP, który pozwala sprawnie i w krótkim czasie tworzyć masowe ilości dokumentów.
W ramach zapewnienia kompleksowego rozwiązania wprowadzono także zarządzanie czasem pracy, bazujące na Gavdi TM Box. To predefiniowany pakiet rozwiązań Gavdi oparty na wieloletnim doświadczeniu wdrożeniowym do obsługi procesów zarządzania czasem pracy i optymalizacji procesu planowania, ewidencji oraz analizy czasu pracy w odniesieniu do szczegółowych przepisów prawnych zawartych w Kodeksie Pracy oraz wynikających z wewnętrznych uregulowań klienta. Gavdi TM Box współpracuje z rozwiązaniem webowym Gavdi Time Management Platform, aby udostępniać rozwiązanie managerom i kierownikom do samodzielnego zarządzania i planowania harmonogramu z użyciem interfejsu FIORI oraz rozliczania czasu pracy pracowników.
Dział HR Geberit w Polsce borykał się z niejednolitymi systemami HR w stosunku do grupy. Potrzebowaliśmy rozwiązania, które zintegruje te systemy i usprawni obsługę kadrowo-płacową oraz czasu pracy we wszystkich spółkach Grupy Geberit w Polsce. Wdrożenie rozpoczęliśmy w kwietniu 2018 roku początkowo w oparciu o wewnętrzne zasoby SAP HR z Grupy. Okazało się jednak, że specyfika polskiego prawodawstwa okazała się być tak złożona dla kolegów z Niemiec, Austrii i Szwajcarii, że zdecydowaliśmy się na dodatkowe wsparcie i współpracę z polskim oddziałem firmy Gavdi. Decyzja była podjęta w ostatnim możliwym momencie, ale przy pomocy konsultantów z Gavdi udało się w rekordowo szybkim czasie 4-5 miesięcy przeprowadzić bardzo złożony i wielowymiarowy proces wdrożenia wszystkich modułów SAP HR – mówi Agnieszka Sarnowska-Szurgot HR Manager/HR Business Partner Grupy Geberit (Lider projektu ze strony biznesu).

Spójne systemy w krótkim czasie
Ze względu na wdrożenie wielu modułów, a przy tym ograniczony czas, projekt podzielony był na dwa etapy. Pierwsza część projektu na wdrożenie obsługi kadrowo-płacowej wystartowała w sierpniu 2018 roku, a we wrześniu rozpoczęło się wdrożenie systemu do obsługi czasu pracy. Projekt zakończył się w styczniu 2019.
Praca z firmą, która ma swoją centralę w innym kraju to zawsze wyzwanie, zwłaszcza wtedy, gdy projekt jest tak rozbudowany, jak w przypadku wdrożenia w Gebericie. Jednak współpraca z Grupą i jej szwajcarskim oddziałem układała się bardzo pomyślnie i sprawnie. Dodatkowo, biorąc pod uwagę fakt, że mieliśmy zaledwie cztery miesiące na wdrożenie tak rozległych funkcjonalności, zarówno w systemie on-premise, jak i rozwiązań webowych dostępnych dla pracowników, należy dodatkowo podkreślić zaangażowanie oddziału z Polski i Szwajcarii. Pierwsze wypłaty w nowym systemie zostały wypłacone w styczniu 2019 roku, zgodnie z założeniami – mówi Wojciech Romanowicz, Dyrektor ds. Klientów Strategicznych, Gavdi Polska.
Międzynarodowa Grupa Geberit jest europejskim liderem technologii sanitarnej. Produkcja jest prowadzona w 29 fabrykach, z czego 6 mieści się za oceanem. Siedziba główna koncernu znajduje się w miejscowości Rapperswil-Jona w Szwajcarii. Grupa Geberit uzyskuje sprzedaż netto na poziomie 3,1 miliarda franków szwajcarskich, zatrudniając 12 000 pracowników w ponad 50 krajach. Akcje Geberit są notowane na giełdzie SIX Swiss Exchange. Od 2012 r. akcje Geberit wchodzą w skład SMI (Swiss Market Index).

KontaktPolub nas na FacebookuSklepy firmDodaj ogłoszenieWyszukiwarka firm