Warsaw Home 2019 – sukces dzięki współpracy

Zakończona kilka dni temu czwarta edycja targów Warsaw Home pokazała, że tajemnicą sukcesu 
jest współpraca, dzięki której można stworzyć naprawdę wartościowe wydarzenie, markę, produkt.

Fot. Warsaw Home

Gdyby pozytywne nastawienie i zaangażowanie organizatorów, wystawców i odwiedzających zakończonej właśnie 4. edycji targów Warsaw Home można było przeliczać na energię elektryczną, pewnie udałoby się oświetlić nią całą Warszawę. Potencjał, dynamika, rozwój, energia – te określenia pasują świetnie zarówno do stolicy Polski, jak i do imprezy, która staje się jedną z jej gospodarczych wizytówek. Z pewnością paliwem sukcesu Warsaw Home jest lokalizacja w mieście, które zmienia się z tygodnia na tydzień i może zawstydzić liczbą prowadzonych inwestycji znacznie większe i bogatsze metropolie. Warsaw Home stawia sobie za cel, by warszawiacy mogli u siebie znaleźć wszystko to, 
co pozwala komfortowo, estetycznie i nowocześnie urządzić mieszkania, domy, biura, wnętrza publiczne. W tym roku pojawił się jeszcze jeden łącznik między miastem a targami, a zarazem efekt ich współpracy – Warsaw Design Week. Ta impreza łączy najciekawsze wydarzenia i miejsca 
w Warszawie, związane ze sferą wzornictwa i architektury, odbywające się w targowym tygodniu. Ponadto jest platformą edukacyjną – zarówno dla mieszkańców, jak i dla tych, którzy w tym czasie odwiedzają stolicę. Specjalny przewodnik, aplikacja mobilna oraz punkt informacyjny w pasażu Wiecha ułatwiały orientację w bogatym programie wydarzeń.

Fot. Warsaw Home

Współpraca buduje
Prawie siedmiuset wystawców (30% spoza Polski) rozlokowanych w pięciu halach o łącznej powierzchni 120 tys. m² (dla porównania powierzchnia Salone del Mobile to 205 tys. m²) i 74 489 odwiedzających w ciągu 4 dni, w tym 64% odwiedzających to goście biznesowi – te liczby mówią same za siebie. W Warszawie udało się to, czego mimo kilku prób nie osiągnął Berlin – otworzyć drzwi do centralnej i wschodniej Europy, ale także do chłonnego i dynamicznie się rozwijającego rynku polskiego, co podkreślała Kasia Ptak – założycielka i CEO Warsaw Home – podczas konferencji prasowej otwierającej tegoroczną edycję. Zaznaczała też, że tak szybki rozwój imprezy i jej wysoki poziom nie byłyby możliwe bez zaangażowania wystawców, którzy wkładają wiele pracy 
w przygotowanie stoisk i prezentacji, wybierają Warsaw Home jako miejsce rynkowych premier nowych kolekcji i wreszcie przyciągają tu zarówno polskich, jak i zagranicznych kupców. Jeśli motto tegorocznych targów – „Jestem”, interpretować jako bycie i współpracę z innymi oraz budowanie połączeń (zgodnie ze słowami Tomasza Kuczmy, autora identyfikacji wizualnej wydarzenia), 
to warszawskie targi dowiodły, że jest to niezwykle istotne dla odniesienia sukcesu i rozwoju. Współpraca firm, współpraca na linii firma – projektant, firma – architekt, nawet kooperacje łączące różne branże, takie jak wyposażenie wnętrz i modę – to wszystko sprzyja lepszemu, ciekawszemu, świeższemu efektowi. Stąd takie pomysły, jak zorganizowana przez targi po raz pierwszy wystawa Ideas, na której można było zobaczyć pomysły wyselekcjonowanych projektantów, artystów 
i rzemieślników, poszukujących biznesowych partnerów, wystawa „Trans:Forming Design from Poland”, poświęcona efektom współpracy polskich firm meblowych z interdyscyplinarnymi zespołami projektowymi w ramach programu „Design to dobre dla MSP”, a także celebrująca oryginalną polską myśl projektową ekspozycja stowarzyszenia loveOriginal.

Fot. Warsaw Home

Edukacja i trendy
Wystawcy zgodnie podkreślali, że w tym roku wyjątkowo wielu zwiedzających przyciągnęły dwa pierwsze, biznesowe, dni targów. W znacznej części byli to architekci i projektanci wnętrz – z całej Polski, ale także m.in. z Niemiec, Ukrainy, Białorusi, Litwy, Wielkiej Brytanii, Francji. W zasadzie bez przerwy odbywały się spotkania, rozmowy, prezentacje, warsztaty. Duży udział w tym mieli znakomici zagraniczni prelegenci Design Forum: Marcus Fairs (założyciel portalu Dezeen), KarimRashid, Stefan Diez, Christophe Pillet, Richard Hutten, MatteoCibic, Luca Nichetto, Matti Klenell, Cate& Nelson, Jaime Berustain, Daniel Shavn, studio deFORMi David Trubridge.
A jakie są tegoroczne targowe trendy? Mnóstwo żywych kolorów i cudownie przyjemne tkaniny obiciowe. Lekkie, ażurowe konstrukcje mebli i ciekawe faktury na ścianach: płytki, panele z różnych materiałów, tapety. Wszechobecna zieleń i kwiaty doniczkowe – wystarczyło odwiedzić kilka stoisk, by poczuć się jak w wielkiej oranżerii. Ogromny powrót do rzemiosła: ręcznych metod produkcji, unikatowych projektów, dawnych technik.

Fot. Warsaw Home

Dobre, bo polskie
Polska jest dziś szóstym największym producentem mebli i trzecim eksporterem na świecie (drugim 
w Europie) – targi Warsaw Home to miejsce, gdzie doskonale widać tę siłę polskiej branży wyposażenia wnętrz, jej energię i kreatywność. Komplementował to podczas otwarcia targów znany brytyjski designer Tom Dixon, mówiąc o znakomitych polskich producentach i wyjątkowym duchu przedsiębiorczości. Nie brakuje już polskich marek o międzynarodowych ambicjach i pozycji, kolejne rosną w siłę i wciąż pojawiają się nowe, które właśnie z hal w Nadarzynie postanawiają wypłynąć 
na szerokie biznesowe wody. Wielokrotnie w targowych rozmowach przewijało się stwierdzenie,
że mając takie wydarzenie, jak Warsaw Home, które skupia śmietankę polskich producentów, twórców i marek, nie musimy ruszać do Kolonii czy Mediolanu – tu znajdziemy wszystko, 
co niezbędne, by pięknie żyć. Jest to też coraz bardziej licząca się impreza na arenie międzynarodowej, świadczy o tym chociażby fakt, że na otwarciu obecny był Craig Newman, szef UFI (Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego, zrzeszające najważniejszych graczy). Same targi zresztą, jak zapowiedziała Kasia Ptak, mają ambitne plany – budowę dwóch nowych hal 
(ich powstanie ulokuje Ptak Expo w pierwszej dziesiątce największych centrów wystawienniczych 
w Europie), przyciągnięcie jeszcze większej grupy wystawców zagranicznych oraz wydzielenie odrębnej imprezy Warsaw Build, poświęconej materiałom budowlanym i wykończeniowym.

KontaktPolub nas na FacebookuSklepy firmDodaj ogłoszenieWyszukiwarka firm