10 najdziwniejszych produktów, które zamawiają użytkownicy aplikacji

W czasie popularnych aplikacji, które oferują dostarczenie różnorodnych produktów prosto do domu, zamówienia bywają zadziwiające. Wydawać by się mogło, że skupiają się one na lunchach, produktach spożywczych czy usługach kurierskich. Nic bardziej mylnego. Okazało się, że Polacy rzeczywiście zamawiają niemal… wszystko.


Wierni klasyce
Start-up Glovo przeprowadził analizę życzeń wpisywanych w aplikację przez Polaków w ciągu ostatnich miesięcy. Oprócz niespotykanych próśb, wiele życzeń ma podobny charakter. Prym wiodą sytuacje związane z kluczami. Pomoc kuriera okazała się niezbędna 109 razy w miastach w całej Polsce, najczęściej w Warszawie – interwencja była potrzebna aż 56 razy. Przypadki są różne. Zdarzyło się, że ktoś zamknął mieszkanie od wewnątrz, a pęk kluczy zostawił na zewnątrz i nie mógł się wydostać. Kurierzy działali także, kiedy to zepsuł się zamek i trzeba było uwolnić petenta od strony klatki schodowej, odbierając klucz pod drzwiami.
By mieć ciągłą łączność ze światem użytkownicy aplikacji prosili często o dostarczenie ładowarki. Kurierzy w takich sytuacjach zaradzili już 39 razy – najczęściej w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. Kolejny zapominanym przedmiotem są notatki studenckie, które dowożono na uczelnie. Z ciekawszych przypadków kurierom zdarzało się też… przeprowadzać pobudki przez domofon, na prośbę zamawiających, czy dowozić bukiety kwiatów, najpierw samemu wybierając kwiaty do wiązanki.


Najoryginalniejsze prośby
Współcześni klienci także często zaskakiwali, a ich zamówienia stały się ciekawym wyzwaniem dla kurierów. Start-up ujawnił najbardziej kreatywne życzenia.
TOP 10 najciekawszych zamówień według kurierów Glovo – pisownia oryginalna została zachowana:
• „Seria książek o Sherlocku Holmesie w języku rosyjskim” – w tym wypadku, podobnie jak brytyjski detektyw, kurier miał niełatwą zagadkę do rozwikłania.
• „Duża, biała, prasowana kość dla psa’ – jak widać, od głodu ocalony został nie tylko człowiek.
• „Ciekawe rzeczy na 30 urodziny cioci” – tutaj większą kreatywnością niż zamawiający, musiał popisać się kurier.
• „Kula ortopedyczna, czarna x2, najtańsza” – złożone zmieściły się w żółtym plecaku.
• „Kula dyskotekowa” – przyjęcie zostało ocalone.
• „Strój dla psiaka na zdjęcia do fotografa” – po raz kolejny w centrum zainteresowania byli czworonożni przyjaciele.
• „10 piw Desperados o 11 rano w niedzielę” – można przypuszczać, że sobotnia impreza się przeciągnęła.
• „Rakieta do squasha” – wspierając zdrowy styl życia, kurier ruszył do sportowych sklepów.
• „Pościel, prześcieradło i świece zapachowe” – zestaw ozdobił wnętrze i pozwolił się zrelaksować.
• „Strój Mikołaja (dwuczęściowy + czapka i broda)” – magia świąt została podtrzymana.

Glovo zaznacza, że do każdego zamówienia podchodzi indywidualne – stoi za tym sztab ludzi. – Czasem zdarzają się wyjątkowo niestandardowe prośby, ale nie odrzucamy ich na samym początku, tylko szukamy dostępnych opcji. Specjalny zespół ocenia najpierw wiarygodność takiego zamówienia, a potem możliwość jego realizacji w danej lokalizacji. Kolejno przypisujemy kuriera, który najszybciej będzie mógł produkt nabyć i dostarczyć – mówi Maria Raszdorf, Marketing Manager w Glovo. – Jeśli dostawca ma problemy, to w każdej chwili może skontaktować się z zespołem, który doradza, gdzie produktu odszukać. Staramy się dowozić najróżniejsze artykuły, o które poprosi klient – nie uda nam się dowieźć mebli, ale resztę pozycji na pewno rozważymy – dodaje Maria Raszdorf.


Szybciej i wygodniej
Hiszpańska aplikacja zajmująca się dostawami na życzenie działa w Polsce od lipca 2019 roku. Przez ten czas zdążyła rozszerzyć swoją działalność i obecnie funkcjonuje w 15 największych miastach w Polsce. Użytkownicy aplikacji mogą zamawiać produkty lub wybierać usługi z siedmiu kategorii: Jedzenie, Supermarkety, Przekąski i napoje, Kurier, Apteki, Prezenty oraz Cokolwiek.
W ciągu ośmiu miesięcy obecności w Polsce aplikację pobrano ponad 300 000 razy ze sklepów App Store lub Google Play. Liczba będzie rosnąć, gdyż firma zapowiada wejście do kolejnych polskich miast.

O Glovo
Glovo to aplikacja, która pozwala kupować, odbierać i wysyłać dowolny produkt w tym samym mieście w czasie krótszym niż godzina. Ma ponad 1,8 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie i 25 000 partnerów stowarzyszonych. Glovo działa w 298 miastach w 22 krajach, w tym w EMEA, LATAM, a nawet w Afryce Subsaharyjskiej. Glovo zatrudnia obecnie ponad 1500 osób na całym świecie w tym ponad 600 pracowników w Barcelonie. Na ten moment więcej niż 50 000 aktywnych kurierów zarabia na platformie.
Więcej informacji na stronie: www.glovoapp.com

KontaktPolub nas na Facebooku