Bosch i BASF tworzą join venture w obszarze inteligentnego rolnictwa

  • Uzyskano oficjalną zgodę od organów kontroli fuzji
  • Powołany został doświadczony zespół zarządzający, a nowa spółka jest gotowa do rozwoju
  • Rozwiązanie Smart Spraying zapewnia precyzyjną identyfikację i likwidację chwastów

Stuttgart/Kolonia, Niemcy – Spółka joint venture (JV) 50/50, utworzona przez Bosch i BASF Digital Farming w celu wprowadzenia na światowy rynek technologii inteligentnego rolnictwa oferowanych z jednego źródła, została zatwierdzona przez wszystkie właściwe organy kontroli fuzji. Spółka została zarejestrowana jako Bosch BASF Smart Farming (BBSF) GmbH.

Na dyrektorów zarządzających zlokalizowanej w Kolonii firmy BBSF powołani zostali: Silvia Cifre Wibrow z BASF i Florian Gwosdz z Bosch, którzy wspólnie będą kierować nowym przedsięwzieciem. Spółka będzie dystrybuować rozwiązania Smart Spraying, opracowywane i testowane przez Bosch i BASF, na pierwszych rynkach: w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej i Europie.

Inteligentna konfiguracja wspomagająca wydajność

Rozwiązanie Smart Spraying oferuje automatyczną identyfikację i zwalczanie chwastów przedwschodowych i powschodowych przez całą dobę. Połączenie zaawansowanej technologii czujników kamerowych i oprogramowania firmy Bosch z inteligencją agronomiczną xarvio umożliwia systemowi Smart Spraying błyskawiczne i precyzyjne wykrywanie chwastów w rzędach upraw i punktowe stosowanie herbicydów tylko tam, gdzie jest to konieczne. Unikalna konfiguracja pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie herbicydów, a testy wykazały, że możliwe jest uzyskanie oszczędności rzędu 70%. Możliwe są również większe oszczędności, przy czym zmienność zależy od panujących warunków i zagęszczenia chwastów na poszczególnych polach.

Wspieranie zrównoważonego rozwoju i bioróżnorodności

– Poprzez uzyskanie zgody na fuzję, osiągnęliśmy kolejny ważny kamień milowy w rozwoju naszego przedsięwzięcia. Wspólnie utworzyliśmy nową spółkę, zbudowaliśmy nowy zespół i z powodzeniem przetestowaliśmy nasze produkty w różnych warunkach klimatycznych i u różnych producentów – mówi Florian Gwosdz, dyrektor współzarządzający Bosch BASF Smart Farming – Nasze rozwiązanie, Smart Spraying Solution, uzyskuje pozytywne wyniki w testach, co wyraźnie pokazuje, że połączenie naszego sprzętu, oprogramowania i zaawansowanej logiki agronomicznej przynosi efekty. – dodaje.

– Dzięki Smart Spraying wprowadzamy na rynek nowe rozwiązanie cyfrowe i nowe podejście do walki z chwastami – model optymalizacji objętości, który zwiększa rentowność gospodarstwa poprzez bardziej precyzyjne i wydajne stosowanie herbicydów – powiedziała Silvia Cifre Wibrow, dyrektor współzarządzający Bosch BASF Smart Farming – Smart Spraying monitoruje uprawy i wykonuje oprysk w oparciu o inteligencję agronomiczną, co jest korzystne finansowo nie tylko dla rolników, ale także dla środowiska, zrównoważonego rozwoju i bioróżnorodności.

Bosch BASF Smart Farming planuje wdrożenie rozwiązania Smart Spraying w pierwszych lokalizacjach do końca tego roku.

Magdalena Kołomańska  pl.bosch.com

______________________________________________________________________________________

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od roku 1992. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch Sp. z o.o.; Bosch Rexroth Sp. z o.o.; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.; i sia Abrasives Sp. z o.o. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia ponad 7 400 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2018). W 2018 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót w wysokości 5,4 mld złotych. Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 410 000 pracowników na całym świecie (wg danych na 31.12.2018). W 2018 roku spółka wygenerowała obrót w wysokości 78,5 miliarda euro. Firma prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, Bosch oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów (Smart Homes), inteligentnych miast (Smart Cities) oraz zintegrowanej w sieci mobilności i zintegrowanego przemysłu. Wykorzystując swoje doświadczenie w technologii sensorów, oprogramowaniu i usługach, a także własną chmurę obliczeniową, Bosch oferuje swoim klientom zintegrowane rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest dostarczanie rozwiązań dla świata zintegrowanego w internecie. Innowacyjne produkty i usługi Bosch poprawiają jakość życia, jednocześnie budząc entuzjazm użytkowników. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas” Grupę Bosch reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 460 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż i produkcję, działalność badawczo-rozwojową i sprzedaż niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą przyszłego wzrostu przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Bosch zatrudnia 68 700 pracowników w działach badań i rozwoju w 130 ośrodkach R&D na całym świecie.