Castorama będzie sprzedawać rośliny tylko w doniczkach z recyklingu

Castorama, wspierając gospodarkę obiegu zamkniętego i dbając o odpowiednie opakowania, stale poszerza gamę produktów wykonanych z dbałością o środowisko, tym razem w kategorii doniczek i paletek ogrodowych.

Rośliny są nieodłączną ozdobą naszych wnętrz oraz ogrodów, pomagają nam się zrelaksować, sprawiają, że dobrze się czujemy w ich otoczeniu. Dodatkowo wpływają korzystnie na jakość powietrza oczyszczając je i zwiększając jego wilgotność. To dzięki takim walorom roślin, sieć Castorama Polska sprzedaje ich kilka milionów w każdym roku.  

– Tak duże zapotrzebowanie ze strony klientów wymaga od nas podjęcia decyzji o poszukiwaniu rozwiązań, które pomogą ograniczyć produkcję i podaż odpadów plastikowych, w których sprzedajmy rośliny. Dlatego obecnie już 40% plastikowych doniczek, w których Castorama sprzedaje rośliny, jest uzyskiwane z recyklingu. Dodatkowo podjęliśmy decyzję, że do 2023 r. wszystkie sprzedawane wraz z roślinami doniczki będą pochodziły z recyklingu – podkreśla Robert Wons, kierownik kategorii rośliny i doniczki w Castorama Polska.

Aby minimalizować zużycie nieprzetwarzalnych materiałów w sklepach, sieć podjęła również decyzję, że wszystkie paletki na doniczki z sadzonkami ziół są tworzone z papieru i kartonu, pochodzących w pełni z recyklingu. Materiały biodegradowalne są przyjazne środowisku – można je ponownie przetworzyć, rozkładają się w pełni podczas kompostowania. Pozwoli to ograniczyć zużycie nawet kilku ton plastiku rocznie. 

Zapraszając naturę do domów i przesadzając nowe rośliny, warto pamiętać o odpowiedniej segregacji doniczek, których nie możemy już wykorzystać. Wszystkie plastikowe odpady powinny trafić do koszy przeznaczonych na metal i plastik, gdzie zostaną wykorzystane jako recyklat przy tworzeniu nowych produktów. 

Oferowanie zdrowszych i bardziej ekologicznych rozwiązań jest jednym z zobowiązań międzynarodowej Grupy Kingfisher, do której należy Castorama Polska, określonych w strategii zrównoważonego rozwoju z 2020 roku.

Informacje o spółce Castorama:

Castorama Polska Sp. z o.o. jest najpopularniejszą sieć sklepów z artykułami budowlanymi i do wykończenia wnętrz (DIY) w Polsce. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie sieć Castorama prowadzi sprzedaż w 88 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia ponad 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy. W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę www.castorama.pl oraz www.kingfisher.com.