DAF wyprzedza przyszłość wprowadzając Nową Generację pojazdów XF, XG i XG+

DAF wysoko podnosi poprzeczkę wprowadzając całkowicie Nową Generację pojazdów ciężarowych. Nowe modele pojazdów XF, XG i XG+ oferuje bezkompromisową jakość, 10% redukcję zużycia paliwa, kompleksową gamę rozwiązań z zakresu pasywnego i aktywnego bezpieczeństwa oraz najwyższy poziom komfortu. Produkcja Nowej Generacji pojazdów ciężarowych DAF ruszy w październiku 2021. 

Komisja Europejska wprowadziła nowe przepisy dotyczące mas i wymiarów, których celem jest dalsze zaostrzanie wymagań w zakresie obniżania poziomu emisji CO2, zwiększania bezpieczeństwa na drodze i komfortu kierowcy. DAF jest pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadził nową generację pojazdów o bardzo atrakcyjnej i dynamicznej sylwetce, wykorzystując dodatkową przestrzeń, jaką dają zmienione przepisy. Rewolucyjna nowa generacja modeli XF, XG i XG+  łączy w sobie największą w klasie wydajność, bezpieczeństwo i komfort kierowcy. 

Od chwili wprowadzenia pierwszej generacji w 1997 roku model XF firmy DAF był zawsze liderem wizerunku, a także ulubieńcem klientów i kierowców. Łącznie sprzedano ponad 650 000 pojazdów ciężarowych serii XF. Zapewniają one swoim właścicielom doskonałą jakość i rentowność w ponad 50 krajach. Wiele generacji serii XF zostało wyróżnionych nagrodą „Międzynarodowy samochód ciężarowy roku”.

XF od nowa

Teraz DAF wprowadza nie następcę, ale zupełnie nową generację XF. Zastosowano w niej całkowicie nową kabinę  wydłużoną o 160 mm do przodu, co zapewnia najlepszą w branży aerodynamikę, najwyższą sprawność i najniższy poziom emisji CO2. Najnowsza generacja XF ma o 75 mm niżej położoną podstawę kabiny w porównaniu z utytułowanymi i uznanymi modelami XF Space Cab i Super Space Cab, które w dalszym ciągu znajdują się w ofercie. W połączeniu z dużą szybą przednią i bardzo nisko położoną krawędzią okien Nowa Generacja DAF zapewnia bezkonkurencyjną widoczność, przyczyniając się do osiągnięcia najwyższego w branży poziomu bezpieczeństwa, zwłaszcza w przypadku szczególnie narażonych użytkowników dróg. Wysokość wewnętrzna kabiny w nowym modelu XF jest świetnie dobrana i mieści się w przedziale od 1900 do 2075 mm w zależności od miejsca.

Nowa generacja modeli XG i XG+

Oprócz modelu XF firma DAF wprowadza również modele XG i XG+, tworząc nowy segment rynku pojazdów najwyższej klasy, który w maksymalnym zakresie wykorzystuje zmienione przepisy dotyczące mas i wymiarów. Oba modele flagowe, oprócz wydłużonego o 160 mm przodu, cechuje dodatkowe 330 mm długości tylnej części kabiny, która zapewnia niezrównaną przestrzeń do pracy, życia i snu. Pozycja podstawy kabiny modeli XG i XG+ znajduję się o 125 mm wyżej niż w przypadku nowej generacji XF. Płaska podłoga zapewnia optymalne połączenie łatwego wejścia z zaledwie 3 stopniami i doskonałej pozycji siedzenia, która gwarantuje doskonałą widzialność bezpośrednią. 

Wnętrze kabiny DAF XG ma wysokość od 1980 do 2105 mm, a dzięki wydłużeniu kabiny do tyłu zapewnia również ogromną kubaturę wewnętrzną. 

Nowy model XG+ przewyższa wszystkie dostępne na rynku pojazdy ciężarowe pod względem ilości miejsca we wnętrzu. Wysokość kabiny została jeszcze bardziej zwiększona, dochodząc do imponującej wartości 2220 mm. XG+ to DAF z krwi i kości najwyższej klasy, oferujący doskonały komfort i przestronność, które są wyjątkowe w skali całej branży. Wszystko to w połączeniu z najlepszą na rynku aerodynamiką i zakresem bezpośredniego widzenia.

Atrakcyjna i współczesna stylistyka

Modele XF, XG i XG+ nowej generacji charakteryzują się piękną, wyróżniającą się stylistyką zewnętrzną, cechującą się atrakcyjnym, stożkowym kształtem kabiny, idealnie dopasowanymi elementami kabiny oraz idealnie dopasowaną szybą przednią i drzwiami, co zapewnia wyjątkowe parametry aerodynamiczne. 

Przednia część pojazdu oferuje piękną stylistykę, a jednocześnie zapewnia zgodność z przepisami dotyczącymi gabarytów pojazdu. Dzięki temu uzyskano aerodynamiczny kształt i większy poziom bezpieczeństwa szczególnie narażonych użytkowników dróg.

Pojazdy ciężarowe XF, XG i XG+ nowej generacji są wyposażone w stylowy grill z chromowanymi akcentami. Wykończono ją wyróżniającym się panelem z logo z błyszczącymi wstawkami, który podkreśla klasę tych pojazdów. Wlot powietrza jest starannie zintegrowany z przodem kabiny, co dodatkowo podkreśla solidną, a zarazem elegancką konstrukcję, którą wyróżnia grill, podkreślający wydłużoną przednią część kabiny.

Elegancko zaprojektowany i zintegrowany stalowy zderzak posiada kompozytową powłokę zewnętrzną i składa się z trzech elementów, które łączą w sobie najniższą podatność na uszkodzenie z niskimi kosztami ewentualnej naprawy. 

Główną cechą stylistyczną są stylowe reflektory LED, zwieńczone światłami do jazdy dziennej o charakterystycznym kształcie i zintegrowanymi reflektorami doświetlającymi zakręty, które tworzą niepowtarzalny styl i zapewniają bezprecedensową widoczność w nocy. Wspaniały wygląd pojazdu ciężarowego podkreślają piękne światła LED Skylights — standardowe wyposażenie w modelach XG i XG+ — o wyróżniającym wykończeniu, charakterystycznym dla każdego z modeli.

Boki kabiny cechuje taka sama elegancja, co przód pojazdu. Wzornictwo jest wyjątkowe i opływowe, a wznoszące linie podkreślają dynamiczny wygląd pojazdu.

Motywy rozwoju

W pełni zgodna z celami nowych rozporządzeń UE dotyczących mas i wymiarów nowa generacja pojazdów DAF została zaprojektowana ściśle według głównych kryteriów rozwojowych: wprowadzenie nowego standardu branżowego w zakresie wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy, bez kompromisu dla najwyższej niezawodności i trwałości, z których znane są samochody ciężarowe DAF.

Wydajność wyprzedzająca przyszłość

  • Imponujące obniżenie zużycia paliwa do 10%
    • Najlepsza w klasie aerodynamika
      • Sylwetka zapewniająca wyjątkowe własności aerodynamiczne
      • Inteligentne zarządzanie przepływem powietrza w komorze silnika
      • Zaawansowany system kamer zewnętrznych
      • Liczne widoczne i niewidoczne szczegóły wykończeniowe konstrukcji 
    • Nowe, wysoce wydajne układy napędowe
    • Rozbudowane systemy wspomagania kierowcy
  • Niska masa własna pojazdu 
    • Tylko 6912 kg w przypadku ciągników XF w najpopularniejszej specyfikacji
  • Zdalne aktualizacje oprogramowania pojazdów
  • Okres między przeglądami nawet do 200 000 km 

Firma DAF poświęciła wiele wysiłku na opracowanie możliwie najlepszej aerodynamiki pojazdu, która pozwoliła uzyskać połączenie atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego z optymalnymi promieniami przejścia przodu w boki kabiny, a stożkowaty kształt zewnętrzny wraz z uszczelnioną bryłą kabiny umożliwiły uzyskanie idealnego przepływu powietrza. Wyprofilowana przednia szyba, eliptyczne panele narożne, opływowe osłony słupka A, płyta dolna ze zintegrowaną owiewką powietrza i unikatowa konstrukcja owiewek w nadkolach zapewniają doskonałą aerodynamikę, podobnie jak opcjonalne kamery, które zastosowano zamiast lusterek. 

Równie ważne są liczne działania podjęte w celu uzyskania optymalnego przepływu w komorze silnika i pod podłogą kabiny. Obejmują one obudowy wokół chłodnicy powietrza doładowania i chłodnicy cieczy, kierownice powietrza i bariery recyrkulacji oraz zamknięte osłony wnęk kół. Wszystko to pozwoliło uzyskać aż o 19% lepszą aerodynamikę co przekłada się na nawet 6,3% z 10% całkowitego obniżenia zużycia paliwa. 

Nowe, wysoce wydajne układy napędowe

Aby osiągnąć wyższy poziom wydajności, modele XF, XG i XG+ nowej generacji DAF zostały wyposażone w nowe układy napędowe, zawierające nowe technologie zastosowane zarówno w silnikach, jak i w skrzyniach biegów oraz innowacje w osiach tylnych. 

Spalanie silnika PACCAR MX-11 o pojemności 10,8 litra i PACCAR MX-13 o pojemności 12,9 litra zostało zoptymalizowane dzięki zastosowaniu nowych wtryskiwaczy, nowej głowicy i bloku cylindrów — co pozwoliło na uzyskanie wyższego ciśnienia w cylindrach — oraz nowej konstrukcji tłoków i tulei. Do najlepszego zarządzania zasysanym do silnika powietrzem wykorzystano nową generację wydajnych turbosprężarek, a innowacyjne sprężarki powietrza układu hamulcowego, pompy oleju i alternatory zapewniają ograniczenie strat własnych do minimum. Układ końcowego oczyszczania spalin został przeprojektowany tak, aby zapewnić najkrótszą drogę od wylotu spalin z silnika do wlotu do układu EAS w celu uzyskania najniższych strat temperatury spalin i osiągnięcia najwyższej możliwej wydajności procesu oczyszczania. 

W rezultacie otrzymano niezwykle wydajny silnik o doskonałych osiągach oferowanych zarówno podczas jazdy, jak i hamowania: o niższym poziomie emisji CO2, rocznym okresie międzyobsługowym i masie niższej o 10–15 kg, który przyczynia się do poprawy ogólnej wydajności pojazdu ciężarowego. 

Kierownice powietrza zapewniają doskonałą aerodynamikę pod kabiną i w komorze silnika oraz najwyższą wydajność modułu chłodzącego, co gwarantuje minimalne załączanie wentylatora, a pełnowymiarowe chłodnice powietrza doładowującego zapewniają najlepsze zarządzanie temperaturą i pracą silnika.

Nowy silnik i technologie oczyszczania spalin, a także zaawansowane funkcje zarządzania ciepłem odpowiadają za nawet 3% dodatkowego obniżenia zużycia paliwa z całkowitej wartości wynoszącej 10%.

Modele XF, XG i XG+ firmy DAF są standardowo wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów TraXon, w której zastosowano nowe technologie, takie jak automatyczny dobór biegu przy ruszaniu w zależności od obciążenia, zaawansowane funkcje predykcyjne oraz (opcjonalnie) funkcję szybkiego ruszania. W celu uzyskania maksymalnej wydajności układu napędowego zastosowano tylne osie o niskim poziomie oleju i nowe łożyska mechanizmu różnicowego. Nowa generacja zacisków hamulcowych zapewnia mniejsze straty spowodowane tarciem i mniejszą masę własną. 

Największe w historii obniżenie zużycia paliwa

Niska masa pojazdu (masa własna nowej generacji ciągnika XF 4×2 w najczęściej spotykanej specyfikacji wynosi tylko 6912 kg) i rozbudowane systemy wspomagania kierowcy (tempomat Predictive Cruise Control 3 z rozszerzonymi funkcjami EcoRoll i Preview Downhill Speed Control) zapewniają imponujący wzrost wydajności o 10%, co stanowi największą poprawę efektywności zużycia paliwa w historii firmy i tworzy nowy standard w branży.

Wysokie osiągi

Silniki PACCAR MX-11 i MX-13, oprócz najwyższej klasy sprawności i niskiej emisji spalin, zapewniają doskonałą wydajność dzięki zwiększeniu momentu obrotowego o 50–100 Nm na biegu bezpośrednim. Wersja o mocy 390 kW / 530 KM zapewnia teraz moment 2550 Nm na każdym niższym biegu i 2700 Nm na najwyższym biegu. Turbosprężarka HE400 nowej generacji usprawnia zarządzanie powietrzem, jeszcze bardziej zwiększając imponujące osiągi silnika DAF przy niskiej prędkości obrotowej — maksymalny moment obrotowy jest teraz dostępny od 900 obr./min, nawet w przypadku silnika PACCAR MX-13 o mocy 390 kW / 530 KM. Ponadto najlepszy na rynku hamulec silnikowy zapewnia o 20% większy moment obrotowy przy niższych prędkościach obrotowych, wyznaczając nowy standard również w tym zakresie.

Zdalna aktualizacja oprogramowania

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowej generacji modeli XF, XG i XG+ firma DAF wprowadza zdalne aktualizacje oprogramowania silnika i układów oczyszczania spalin, modułu ECU pojazdu, centralnej bramy bezpieczeństwa (CSG) i systemu DAF Connect. Najdłuższy w branży czas pracy bez przestojów pomagają uzyskać również okresy międzyobsługowe wynoszące do 200 000 kilometrów. W przypadku transportu długodystansowego dostępna jest opcja przeglądów wydłużonych. Oznacza to zastosowanie rocznego okresu międzyobsługowego dla wszystkich zastosowań drogowych, co jest rozwiązaniem niespotykanym w branży.

DAF MultiSupport oferuje ogólnoeuropejskie kontrakty serwisowe, a dzięki nowemu narzędziu do planowania klienci są proaktywnie informowani o potrzebie wykonania czynności obsługowych, co również przyczynia się do uzyskania najwyższej w branży wydajności.

Bezpieczeństwo wyprzedzające przyszłość

  • Najlepsza w klasie widoczność bezpośrednia z kabiny 
    • Przednia szyba i szyby boczne z nisko umieszczonymi krawędziami
    • Okno krawężnikowe w drzwiach i składany fotel pasażera  
  • Nowoczesne systemy kamer
    • System DAF Digital Vision
    • DAF Corner View 
  • Pełne, najwyższej jakości oświetlenie LED 
  • Najwyższy w klasie poziom bezpieczeństwa biernego
    • Solidna konstrukcja kabiny ze zintegrowanymi strefami zgniotu
    • Unikalny system zaprogramowanego przesunięcia kabiny (ProCaDis)
  • Pełna gama nowych funkcji bezpieczeństwa
    • Elektroniczny hamulec postojowy, hamulec naczepowy przy niskiej prędkości, asystent hamulca postojowego
  • Najlepsza ergonomia w branży
    • Dłonie na kierownicy, wzrok na drodze

Doskonały zakres bezpośredniego widzenia był jednym z czynników rozwoju nowej generacji DAF. W związku z tym wszystkie modele XF, XG i XG+ nowej generacji są wyposażone w dużą szybę przednią (2,3 m2), która została umieszczona wyjątkowo nisko, zapewniając doskonałą widoczność bezpośrednią. 

Opcjonalnie, po stronie pasażera, dostępne jest okno widoku na krawężnik, które w połączeniu z nowym, składanym fotelem kinowym zapewnia doskonałą widoczność, na przykład pieszych, rowerzystów i dzieci obok pojazdu ciężarowego. Nowe obudowy lusterek cechuje smukła konstrukcja. Przestrzeń między lusterkami oraz między lusterkami a słupkiem A zapewnia najlepszą w klasie bezpośrednią widoczność.

System DAF Digital Vision

Nową opcjonalną funkcją jest cyfrowy system DAF Digital Vision, zastępujący lusterka główne i szerokokątne. Kamery jeszcze bardziej zwiększają bezpośredni zakres widzenia, a jednocześnie poprawiają wydajność aerodynamiczną, przyczyniając się do osiągnięcia najniższego zużycia paliwa. Dodatkowe funkcje obejmują automatyczne panoramowanie (podążanie za tylną częścią naczepy podczas pokonywania zakrętu) i nakładanie znaczników w celu wyświetlenia dodatkowych informacji na temat długości pojazdu, co jest przydatne na przykład podczas jazdy manewrowej i wyprzedzania. Ogrzewane kamery zapewniają wyraźny obraz nawet w skrajnych warunkach pogodowych. Po raz pierwszy w branży zastosowano elektrycznie chowane kamery.

DAF Corner View to opcja zastępująca lusterko krawężnikowe i lusterko przednie, która zapewnia pole widzenia znacznie większe niż w przypadku tradycyjnych lusterek. Jest to kolejna ważna cecha, która ma na celu dalsze zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, a także ochronę szczególnie narażonych użytkowników dróg. Wyświetlacz systemu DAF Corner View jest zamontowany na słupku A pasażera, czyli dokładnie tam, gdzie powinien się znajdować.

Pełne oświetlenie LED
W celu zapewnienia optymalnego widoku i widoczności firma DAF stała się pierwszym producentem pojazdów ciężarowych, który w 2013 roku wprowadził reflektory LED. Nowa generacja modeli XF, XG i XG+ wyznacza kolejny poziom: pełne oświetlenie LED w każdej wersji: światła do jazdy dziennej, światła mijania, światła drogowe, reflektory doświetlające zakręty i światła manewrowe, światła Skylights, boczne światła obrysowe i opcjonalne przednie światła przeciwmgielne. Dzięki niskiemu zużyciu energii i nieograniczonej żywotności diody LED zapewniają doskonałą jakość światła, a jednocześnie obniżają koszty eksploatacji. Funkcja automatycznego wyboru oświetlenia automatycznie włącza światła główne w ciemności i przy deszczowej pogodzie. 

Niezrównane bezpieczeństwo pasywne
Nowa konstrukcja „body-in-white” charakteryzuje się lekkim, a jednocześnie wyjątkowo solidnym wykonaniem. Posiada ona pochłaniające energię uderzenia elementy na przegrodzie czołowej oraz tylne strefy zgniotu w pełni zintegrowane z tyłem kabiny, które zapewniają ochronę przed przemieszczającymi się ładunkami. 

Nowa generacja modeli XF, XG i XG+ firmy DAF jest również wyposażona w opatentowany system zaprogramowanego przesunięcia kabiny (ProCaDis) firmy DAF, który w razie wypadku pozwala na jej kontrolowane przesunięcie na podwoziu o 400 mm w celu zapobieżenia jej odłączeniu i pochłonięcia energii uderzenia. Dzięki temu system ProCaDis gwarantuje zachowanie struktury kabiny i maksymalizuje przestrzeń przeżycia dla osób znajdujących się w pojeździe.

Inteligentne funkcje zapewniające bezpieczeństwo aktywne
W modelach XF, XG i XG+ dostępna jest pełna gama urządzeń zapewniających bezpieczeństwo aktywne. Należą do nich: układ wspomagania hamowania, układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu i awaryjne światła hamowania. Najnowsza wersja zaawansowanego awaryjnego układu hamulcowego (AEBS-3) może zapewnić w pełni autonomiczne hamowanie awaryjne, pomagając uniknąć kolizji zarówno z pojazdami nieporuszającymi się, jak i jadącymi z prędkością do 80 km/h. System City Turn Assist wykrywa innych użytkowników dróg lub obiekty po stronie pasażera.

Inne opcjonalne układy to nowy elektroniczny hamulec postojowy DAF, który włącza hamulce automatycznie po wyłączeniu silnika. System hamulca przyczepy/naczepy przy niskiej prędkości włącza niezależnie hamulce przyczepy, aby zapewnić jej bezpieczne podłączenie i odłączenie. Asystent hamulca postojowego włącza wszystkie hamulce pojazdu równolegle do hamulca postojowego, aby zagwarantować, że pojazd ciężarowy nie poruszy się podczas załadunku lub rozładunku przy użyciu żurawia lub podczas obsługi wywrotki.

Najlepsza w klasie łatwość obsługi
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, filozofia firmy DAF pozostaje niezmienna: „dłonie na kierownicy, wzrok na drodze”. Dlatego też nowa generacja pojazdów DAF oferuje najlepszą w klasie ergonomię. Wszystkie funkcje związane z jazdą są obsługiwane z poziomu kierownicy i za pomocą dźwigni pod kierownicą, podobnie jak menu wyświetlacza cyfrowego, zautomatyzowana skrzynia biegów TraXon oraz funkcje systemu audio i telefonu. Dodatkowe funkcje związane z prowadzeniem pojazdu są obsługiwane za pomocą łatwych w obsłudze, fizycznych przełączników, które są logicznie rozmieszczone na desce rozdzielczej. 

Komfort kierowcy wyprzedzający przyszłość

  • Całkowicie nowe kabiny — najbardziej przestronne na rynku
    • Kubatura dochodząca do 12,5 m3
  • Najlepsza w klasie pozycja kierowcy 
    • Wyjątkowy zakres regulacji fotela kierowcy i kolumny kierownicy
    • Opcjonalne obracane fotele kierowcy i pasażera 
    • Wysokiej klasy deska rozdzielcza z wyświetlaczem 12˝ i opcjonalnym wyświetlaczem 10˝ do systemu informacyjno-rozrywkowego DAF
  • Najlepsze łóżka w branży
    • Do 800 mm szerokości na całej długości wynoszącej 2220 mm
    • Wyjątkowe, elektryczne, w pełni regulowane łóżko DAF Relax Bed z opcjonalnym dodatkowym materacem
  • Eleganckie oświetlenie wnętrza w technologii LED
  • Doskonałe dopasowanie i wykończenie, materiały i elementy ozdobne
  • W pełni zintegrowany układ klimatyzacji postojowej
  • Doskonałe właściwości jezdne i sterowność  
    • Nowa konstrukcja podwozia — przedniej i tylnej części 
    • Niezrównana wytrzymałość na skręcanie 
  • Najcichsze kabiny na rynku 

Najwyższy poziom komfortu kierowcy zaczyna się od doskonałej dostępności kabiny z zaledwie trzema stopniami, rozmieszczonymi w stylu wygodnej „klatki schodowej”. Aby ułatwić dostęp, można przesunąć kierownicę do położenia skrajnego wysunięcia do przodu. 

Po wejściu do kabiny wszystkich modeli kierowcę niemal oszałamia przestrzeń o dużej wysokości, która wynosi od 1900 do 2075 mm w modelu XF nowej generacji i do 2145–2200 mm w modelu XG+. Pojemność kabiny flagowego modelu klasy wyższej XG+ wynosi 12,5 m3, co stanowi nowy wymiar luksusu w branży.

Najlepsza pozycja podczas jazdy
Zakresy regulacji foteli i kolumny kierownicy nie mają sobie równych i zapewniają najlepszą możliwą pozycję kierowcy, bardzo zbliżoną do tej, którą zajmuje się w samochodzie osobowym. W modelach XG i XG+ opcjonalnie dostępne są obrotowe fotele kierowcy i pasażera, które po długim dniu jazdy można z łatwością ustawić w relaksujące położenie. 

Składany fotel pasażera jest wyposażeniem standardowym. Zapewnia on nieograniczoną widoczność przez drzwi Vision Door z oknem widoku na krawężnik i pozwala uzyskać jeszcze więcej przestrzeni w kabinie. Istnieje możliwość złożenia zagłówka (opcja), dzięki czemu obok luksusowego łóżka DAF otrzymujemy praktyczny stół. 

Dłonie na kierownicy, wzrok na drodze
Pięknie wykonania deska rozdzielcza jest elementem naprawdę przyciągającym wzrok i została zaprojektowana w taki sposób, aby sprzyjać optymalnemu zakresowi bezpośredniego widzenia. Obejmuje ona atrakcyjny, środkowy wyświetlacz 12˝, który umożliwia wyświetlanie wszystkich informacji dotyczących pojazdu oraz opcjonalny ekran dotykowy 10˝ przeznaczony do obsługi systemu nawigacyjnego i informacyjno-rozrywkowego DAF. Wszystkie kluczowe informacje są od razu widoczne. 

Najważniejsze przyciski są idealnie rozmieszczone na desce rozdzielczej i na nowo zaprojektowanej kierownicy, co zapewnia najlepszą intuicyjną obsługę. Konstrukcja jest w pełni zgodna z filozofią DAF „dłonie na kierownicy, wzrok na drodze” i pozwala uniknąć odrywania wzroku od drogi, a przez to przyczynia się do zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa. Na środkowym wyświetlaczu kierowca może wybrać jeden z dwóch wzorów układów i cztery poziomy informacji. Ustawienia wyświetlania można również dostosować do własnych potrzeb.

Najlepsze leżanki w branży
Nowa generacja DAF ugruntowuje pozycję firmy DAF jako dostawcy najlepszych łóżek w branży pojazdów ciężarowych. Ich długość we wszystkich wersjach wynosi 2220 mm przy szerokości nie mniejszej niż 800 mm na całej długości w modelach XG i XG+. Opcjonalnie dostępne jest mechanicznie lub w pełni elektrycznie regulowane łóżko DAF Relax Bed zapewniające optymalne podparcie głowy, pleców i nóg. 

Całkowicie nowy tylny panel sterowania umożliwia wygodną obsługę pełnej gamy funkcji z poziomu łóżka: oświetlenia, klimatyzacji, systemu dźwiękowego, okien i luku dachowego. Panel oferuje nawet tryb monitoringu (który uruchamia system DAF Direct Vision wraz z systemem lusterek cyfrowych DAF i DAF Corner Eye) oraz przycisk alarmu, który uruchamia klakson i światła awaryjne. 

Pod leżanką znajduje się wiele schowków do przechowywania, w tym jedna lub dwie szuflady albo jedna lub dwie lodówki, w których da się ustawić pionowo butelki o pojemności 1,5 litra. Zewnętrzne schowki po lewej i prawej stronie są dostępne przez duże otwory w bokach kabiny.

Bardzo duża objętość schowków
Dzięki przestronnym kabinom nowa generacja pojazdów DAF zapewnia ogromne przestrzenie do przechowywania w konsolach dachowych i nad deską rozdzielczą, w kieszeniach drzwi i pod leżanką. Ponadto nowe modele XF, XG i XG+ oferują dużo miejsca na papiery, dokumenty i inne przedmioty. Deska rozdzielcza zawiera dwa uchwyty na kubki i małe butelki, a także znany na całym świecie wysuwany stolik DAF do jedzenia i pracy, który teraz jest jeszcze większy. Ponadto modele XG i XG+ wyposażono w praktyczną szufladę w dolnej części deski rozdzielczej, w której można łatwo przechowywać dokumenty lub laptopa.

Oświetlenie wnętrza LED oraz doskonałe dopasowanie elementów i wykończenie

Dzięki wyjątkowym wnętrzom nowych modeli XF, XG i XG+ firma DAF stworzyła idealny „dom dala od domu”. Doskonale podkreśla to również pełne oświetlenie LED, które obejmuje szereg opcji. 

W modelach XG i XG+ opcjonalnie dostępne jest eleganckie oświetlenie otoczenia, które obejmuje 15 diod LED i listew świetlnych, regulację jasności i koloru oraz bardzo ekskluzywne otoczenie. Podkreśla ono imponującą jakość nowej generacji pojazdów DAF, co ilustrują również doskonałe spasowanie i wykończenie, elementy ozdobne i zastosowane materiały. Świetnym przykładem jest miękki w dotyku, formowany osadowo materiał deski rozdzielczej, który stosuje się w samochodach osobowych klasy premium. Zapewnia możliwość zastosowania nowoczesnych ostrych krawędzi w konstrukcji, oferując jednocześnie zachwycający wygląd i doskonałe wrażenia dotykowe.

Idealny klimat dzięki zintegrowanemu układowi klimatyzacji postojowej

W celu zapewnienia najwyższego komfortu pracy pojazdy XF, XG i XG+ nowej generacji są standardowo wyposażone w system automatycznej regulacji temperatury lub w pełni zautomatyzowany układ klimatyzacji, który jest dostępny jako opcja. Nowością jest w pełni zintegrowany układ klimatyzacji postojowej, dostępny jako opcja w modelu XG+, przeznaczony do automatycznego chłodzenia lub ogrzewania wnętrza kabiny podczas jazdy lub pracy na biegu jałowym. 

Doskonałe właściwości jezdne
Nawet w najtrudniejszych warunkach na drodze nowa generacja pojazdów zapewnia najwyższy komfort i stabilność. 

Wydłużenie przedniej części kabiny o 160 mm wiązało się z koniecznością zastosowania nowego podwozia. Nowo zaprojektowane i usztywnione belki poprzeczne oraz nowe aluminiowe przednie zabezpieczenie przeciwnajazdowe zapewniają wyjątkową wytrzymałość na skręcanie i małą masę (+/- 38 kg), co gwarantuje niedościgniony komfort kierowcy. Efekt ten osiągnięto również dzięki nowemu zawieszeniu kabiny z nową konstrukcją tłumika drgań i zintegrowanym uchwytom. Zawieszenie tylnej osi zostało przeprojektowane w taki sposób, aby obejmowało nową geometrię oraz nowe położenie siodła, co w przypadku modeli XG i XG+ zapewnia większy rozstaw osi (4000 mm) przekładający się na doskonałe właściwości jezdne i sterowność. Całkowicie nowy układ kierowniczy charakteryzuje się wspaniałą charakterystyką kierowania przy niewielkim wysiłku. 

Znaczący wkład w wyjątkowy komfort nowej generacji pojazdów ma niezwykle niski, zredukowany o połowę, poziom hałasu i drgań wewnątrz oraz miękkość jazdy. Również w tym obszarze modele XF, XG i XG+ wyznaczają nowy standard w branży.

Gruntownie przebadane i przetestowane rozwiązania

Zapewnienie doskonałej jakości, niezawodności i trwałości zawsze było — i zawsze pozostanie — najwyższym priorytetem firmy DAF. Procesy rozwoju nowej generacji pojazdów DAF opierają się na zasadach projektowania Design for Six Sigma oraz Automotive Spice, dla których przeprowadzono audyty na poziomie 2 i 3, co jest wyjątkowym osiągnięciem w przypadku branży pojazdów ciężarowych. Na etapie badań przeprowadzono obszerne testy koncepcyjne, obok pełnego zestawu testów funkcjonalnych, trwałości i niezawodności wykonanych w najnowocześniejszym Centrum technicznym DAF oraz w ramach testów drogowych. W całej Europie do codziennej eksploatacji przekazano klientom ponad 150 pojazdów testowych. W ten sposób przed rozpoczęciem produkcji nowej generacji pojazdów XF, XG i XG+ firma DAF uzyskała ekwiwalent około 20 milionów kilometrów pokonanych w transporcie długodystansowym.

Z myślą o przyszłości

Świat, w którym żyjemy, zmienia się. Potrzeba ograniczenia emisji CO2 ze względu na zmiany klimatu, poprawy jakości powietrza w obszarach miejskich oraz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, zwłaszcza w przypadku szczególnie narażonych użytkowników dróg, to zjawiska zachodzące równolegle do problemu niedoboru kierowców oraz potrzeby przyciągnięcia, a następnie zatrzymania dobrych i profesjonalnych kierowców. 

Odpowiedzią firmy DAF na te zjawiska jest nowa generacja modeli XF, XG i XG+ — kompletna seria pojazdów do transportu długodystansowego, która jest krokiem w przyszłość i rozpoczyna nową erę w zakresie wydajności transportu, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy. Nowa generacja modeli DAF to całkowicie nowa i niezwykle energooszczędna platforma pojazdów w pełni przygotowanych do użycia przyszłych nośników energii, takich jak akumulatory i wodór, a także przyszłych układów napędowych, w tym silników elektrycznych, hybryd typu „plug-in”, ogniw paliwowych i spalinowych silników wodorowych. Najnowocześniejsze silniki wysokoprężne stosowane w pojazdach są ekologiczne i wydajne oraz przygotowane do zasilania najnowszymi generacjami biopaliw (w tym GTL i HVO), a także z odnawialnymi paliwami typu e-fuels, co umożliwi dalszą eliminację śladu węglowego w transporcie drogowym.

Firma DAF rozpocznie produkcję seryjną ciągników 4×2 i 6×2 oraz podwozi pod zabudowę w ramach całkowicie nowej generacji pojazdów XF, XG i XG+ w ostatnim kwartale 2021 roku. Przyszłość zaczyna się od DAF!

www.daf.com

DAF Trucks N.V. — część amerykańskiego koncernu PACCAR Inc., jednego z największych na świecie producentów ciężkich pojazdów ciężarowych — jest wiodącym producentem lekkich, średnich i ciężkich pojazdów ciężarowych. Firma DAF oferuje kompleksową gamę ciągników i pojazdów użytkowych, a w jej ofercie można znaleźć rozwiązania do wszystkich zastosowań transportowych. DAF jest również wiodącym dostawcą usług obejmujących kontrakty serwisowe DAF MultiSupport, usługi finansowe firmy PACCAR Financial oraz dostawy najwyższej klasy części zapewniane przez firmę PACCAR Parts. Dodatkowo DAF opracowuje i wytwarza podzespoły, takie jak osie i silniki, zwłaszcza dla producentów autobusów i autokarów na całym świecie. DAF Trucks N.V. ma zakłady produkcyjne w Eindhoven w Holandii, Westerlo w Belgii, Leyland w Wielkiej Brytanii i Ponta Grossa w Brazylii oraz 1100 punktów dealerskich i serwisowych w Europie i na świecie.