Dla świadomych wyborów zakupowych Kaufland do 2023 roku umieści skalę Nutri-Score na opakowaniach marek własnych

Pomimo szczegółowych informacji dotyczących składu produktu, wiele osób ma problem z oceną tego, które artykuły są korzystniejsze dla naszego zdrowia. Jak się okazuje, niemal co szósty Polak nie ma czasu na pogłębianie wiedzy o bezpieczeństwie żywności, którą konsumuje[1]. Jak więc ułatwić konsumentom codzienne wybory?

Dla wielu Polaków zdrowie, szczególnie w ostatnim czasie, zyskało na znaczeniu. Coraz więcej osób podchodzi świadomie do kwestii sposobu odżywania i rozważniej wybiera produkty spożywcze. Aż 87% badanych deklaruje, że zwraca uwagę na bezpieczeństwo kupowanej żywności[2]. Mimo to tylko co piąta osoba wysoko ocenia swoją wiedzę w tym zakresie[3]. Znaczącym ułatwieniem są więc graficzne oznaczenia, które już na pierwszy rzut oka pozwalają ocenić skład danego produktu. Przykładem tego jest międzynarodowy system znakowania żywności Nutri-Score.

Oznaczenia na produktach marek własnych do 2023 roku

Kaufland jest jedną z pierwszych sieci handlowych w Polsce, która zaczęła stosować skalę Nutri-Score na opakowaniach produktów marek własnych.

Już w 2020 roku na produkach K-Bio oraz K-take it veggie zaczęliśmy sukcesywnie wdrażać dobrowolny system znakowania Nutri-Score. Obserwujemy stale rosnące zainteresowanie konsumentów zdrową żywnością i zdajemy sobie sprawę, że nie każdy jest w stanie poświęcić dodatkowy czas na analizę składu produktów, szczególnie teraz, kiedy wszyscy dbamy o to, aby nasze zakupy przebiegały sprawnie. Dlatego do 2023 roku opatrzymy wszystkie produkty marek własnych, na których będzie można takie oznaczenie zastosować, skalą Nutri-Score. Mamy nadzieję, że w ten sposób ułatwimy klientom codzienne wybory zakupowe i wesprzemy ich w prowadzeniu świadomej diety – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

W systemie znakowania Nutri-Score ocenie podlegają wszystkie składniki odżywcze danego produktu, takie jak cukier, sól, białko, błonnik, ilość owoców lub warzyw czy całkowita wartość energetyczna. Wyliczenia opierają się o konkretny algorytm i odnoszą się zawsze do 100 g lub 100 ml artykułu. Wynik prezentowany jest w pięciostopniowej skali oznaczonej kolorem i literą – od ciemnozielonego A (najbardziej korzystny skład) do ciemnopomarańczowego E (najmniej korzystny skład). Skala została opracowana przez niezależnych ekspertów ds. żywienia, a jej stosowanie jest monitorowane przez francuski urząd ds. zdrowia publicznego Santé Publique France.

Świadome zakupy

Zastosowanie Nutri-Score to nie jedyny przykład działań, z pomocą których Kaufland chce towarzyszyć klientom w podejmowaniu świadomych wyborów zakupowych. Sieć stworzyła niedawno w swoich sklepach specjalne Strefy Świadomego Odżywiania, gdzie w jednym miejscu można znaleźć produkty wegańskie i wegetariańskie, z niską zawartością cukru czy bez glutenu, a w marketach o większej powierzchni także superżywność oraz produkty dla osób aktywnych. Detalista sukcesywnie rozszerza ofertę o produkty roślinne i ekologiczne, komunikując jednocześnie o ich zaletach dla zdrowia i środowiska.

 

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 132 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 227 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.

[1] „Zachowania polskich konsumentów na rynku produktów spożywczych”, ABR SESTA, lipiec 2020

[2] tamże

[3] tamże