E-ikony: nagrody dla odważnych na rynku e-commerce

Nieszablonowe podejście do biznesu i nowatorskie rozwiązania, dzięki którym branża e-commerce idzie naprzód – tak można określić sklepy, które w I edycji „E-ikon” otrzymały wyróżnienie. Kto zwyciężył? Publikujemy pełny raport. 

W I edycji „E-ikon” wzięło udział ponad 1000 sklepów internetowych: 728 firm z branży fashion i 384 z branży home&garden, prowadzących sprzedaż za pośrednictwem platform Grupy Domodi.  Konkurs przebiegał dwutorowo. Na przełomie października i listopada 2020 r. użytkownicy serwisów: Domodi.pl, Allani.pl i Homebook.pl wyłonili zwycięskie TOP 3 sklepów z branży fashion i home&garden. Następnie Jury składające się z przedstawicieli różnych pionów Grupy Domodi: Marcin Wolnicki (VP Sales Manager), Martyna Głowińska (Marketing&PR Manager), Paweł Piekarski (Marketing B2B Manager) oraz Anna Janas (Team Leader serwisu homebook.pl) wytypowało sklepy zasługujące na wyróżnienie w ramach czterech kategorii: ekologia, innowacja, bestseller oraz sklep premium:

E-Ikony powstały przede wszystkim z myślą o naszych partnerach biznesowych, czyli sklepach internetowych. Chcieliśmy dać im coś więcej obok standardowej współpracy biznesowej. Branża e-commerce wymaga działań w wielu obszarach jednocześnie i wiąże się z ciężką pracą wielu osób, która przekłada się na wzrost całego rynku sprzedaży internetowej. W rankingu chcieliśmy w szczególności docenić i uhonorować wyróżniające się marki na rynku – mówi Paweł Piekarski, Marketing B2B Manager, Grupa Domodi.

Wśród ulubionych e-sklepów internautów znalazły się: Orsay.pl, 4F.pl i Adidas.pl w branży fashion oraz YourHomeStory.com.pl, AgataMeble.pl i IKEA.pl w branży wnętrzarskiej. Wyróżnienia przyznane przez jury trafiły do: Reserved.pl, Modivo.pl, Gomez.pl i Born2be.pl z segmentu modowego oraz do: Ikea.pl, Castorama.pl, Sfmeble.pl i Edinos.pl z sektora wnętrzarskiego. E-commerce’y były oceniane m.in za: współpracę, zaangażowanie, podejście do ekologii, wprowadzanie innowacji na rynek, a także na podstawie realizacji wschodzących trendów marketingowych na 2021 rok.

Więcej na temat rankingu w raporcie podsumowującym wyniki „E-Ikon” dostępnym do pobrania: https://bit.ly/3q541UO