Fracht FWO kończy rok świetnym wynikiem w usługach project cargo i zapowiada ich dynamiczny rozwój w roku 2021

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, kończy ten rok świetnym wynikiem w realizacji zleceń transportów ponadnormatywnych i dalej planuje dynamiczny rozwój usługi project cargo, głównie dla branży energetycznej i przemysłu ciężkiego. Jednym z ostatnich zleceń operatora był transport door-to-door trzech transformatorów o wadze 113 ton każdy, dostarczonych z fabryki w Polsce do odbiorcy w Belgii. Na rok 2021 Fracht FWO już zapowiada kolejne tego typu realizacje z wykorzystaniem kilku rodzajów transportu. Kluczem do sukcesu w organizacji tak trudnych dostaw jest zespół specjalistów Fracht FWO, mający bogate doświadczenie w obsłudze sztuk ciężkich w relacjach zarówno europejskich, jak i międzykontynentalnych.   

Fracht FWO specjalizuje się w obsłudze transportów ponadnormatywnych i jest jednym z największych graczy na rynku tego typu usług w Polsce. Operator realizuje łańcuchy dostaw głównie dla branży energetycznej, oil & gas, maszynowej, chemicznej i motoryzacyjnej, z wykorzystaniem wszystkich gałęzi transportudrogowego, lotniczego, kolejowego, śródlądowego i morskiego, włączając w to organizację czarterów zarówno morskich, jak też lotniczych. Rokrocznie Fracht FWO realizuje kilkadziesiąt skomplikowanych logistycznie zleceń dla inwestycji w Polsce i na świecie, tak jak dostawa ponad 100 tonowych zbiorników wody zasilającej z Opola do Jaworzna, czy transport urządzeń o podobnym ciężarze z Polski i Czech do USA, z wykorzystaniem wyczarterowanych samolotów typu Antonow – AN 124.

Spedytorzy od zadań specjalnych

W organizacji transportów ponadnormatywnych kluczową rolę odgrywa wyspecjalizowany, dedykowany zespół profesjonalistów, który precyzyjnie planuje i nadzoruje realizację każdego projektu dostawy ładunku ponadnormatywnego. Kierownicy projektów w Dziale Ładunków Ciężkich i Ponadnormatywnych, odpowiedzialni za realizację często bardzo skomplikowanych logistycznie dostaw, muszą wykazać się dużym doświadczeniem i fachową wiedzą spedycyjną oraz inżynieryjną. Kluczowe znaczenie ma znajomość dokumentacji technicznych i procedur administracyjnych, związanych np. z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń na przejazdy ponadgabarytowe po drogach publicznych, czy też umiejętność odczytywania dokumentacji technicznej i znajomość terminologii dotyczącej danej branży.

Ponad 100-tonowe transformatory do Belgii

Najnowszym przykładem tego typu realizacji jest, trwająca łącznie 3 tygodnie, dostawa trzech transformatorów z Polski do Belgii. Zespół Fracht FWO Polska odpowiadał za kompleksową organizację i nadzór nad transportem i przeładunkami z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, od odbioru urządzeń w Polsce do rozładunku w miejsca posadowienia. Projekt podzielono na kilka etapów. Najpierw transformatory przetransportowano specjalnymi naczepami drogowymi do terminala morskiego w Trójmieście, gdzie za pomocą dźwigu pływającego zostały przeładowane na specjalnie wyczarterowany statek, który dostarczył ładunek do belgijskiego portu w Ghent, z uwzględnieniem ograniczeń nawigacyjnych wynikających z położenia portu i dostępnej infrastruktury. Następnie transformatory przeładowano na specjalistyczne naczepy modułowe, na których urządzenia dowieziono na miejsce posadowienia.

– W organizacji transportów project cargo najtrudniejszym zadaniem jest koordynacja całego procesu transportu od drzwi do drzwi z dotrzymaniem reżimu czasowego i kosztowego. Nasz zespół nadzorował każdy etap realizacji, w tym także przygotowanie zestawów drogowych, mocowanie ładunku na naczepie i statku, przeładunki w portach, jak również ostatni etap po rozładunku w Belgii – podkreśla Arkadiusz Trochymiak, starszy kierownik projektu, Fracht FWO Polska.

Dynamiczne tempo dostaw project cargo utrzymane

Mimo ograniczeń związanych z pandemią, Fracht FWO Polska utrzymał dynamiczne tempo realizacji dostaw ponadnormatywnych, organizując ich kilkadziesiąt w tym roku. Wśród przewiezionych ładunków wymienić można transformatory do stacji energetycznej w New Jersey i elektrowni wiatrowej w Ohio, USA, wielkogabarytowe kombajny zbożowe z Węgier do Belgii, maszyny recyklingowe z Europy do Australii, elementy kotła z Polski do Szwajcarii czy urządzenia na budowę elektrowni w Indonezji. Takie tempo rozwoju w obszarze usług transportów ponadnormatywnych, Fracht FWO planuje utrzymać również w roku 2021 i już zapowiada realizacje kolejnych transportów typu project cargo zarówno w eksporcie, jak również w imporcie do Polski.

Fracht FWO należy do Grupy Fracht, od 65 lat specjalizującej się w obsłudze przemysłu. Dzięki jej rozbudowanej globalnej sieci oddziałów i partnerów, operator może organizować dostawy różnych grup towarowych i project cargo do dowolnego miejsca świecie.

***

Fracht FWO Polska

Fracht FWO Polska Sp. z o.o, działa od 2006 r. z siedzibą w Warszawie. Posiada cztery placówki w: Poznaniu, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. Jako operator logistyczny dla przemysłu oferuje pełen wachlarz usług, od prostych transportów drogowych, po skomplikowane projekty logistyczne np. związane z dostawami na budowę bloków energetycznych. W realizacji zleceń, Fracht FWO Polska wykorzystuje różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy. Obsługuje ładunki ponadgabarytowe, kontenerowe, całopojazdowe (FTL) i częściowe (LTL), chłodnicze, dostawy just-in-time oraz regularne transporty expressowe na terenie UE. Do grona klientów Fracht FWO należą przedsiębiorstwa z energetyki, przemysłu ciężkiego, chemicznego, branży automotive oraz FMCG i farmaceutycznej. Korzystając z potencjału sieci partnerów Grupy Fracht, polska spółka realizuje dostawy do wszystkich krajów na świecie. Działa w oparciu o certyfikaty ISO14001:2004, ISO9001:2008 oraz wewnętrzną politykę jakości na bazie certyfikacji SwissStandard.pl, która potwierdza, że biznes prowadzony jest zgodnie z wartościami: doskonałość, niezawodność i innowacyjność.  Największym kapitałem Fracht FWO Polska są ludzie. Firma starannie dobiera kadry oraz dba o ich systematyczny rozwój. Obecnie zatrudnia 45 pracowników. Więcej info: http://frachtfwo.pl/  oraz na http://www.fracht.com/en/index.php

Grupa Fracht

Szwajcarska Grupa Fracht z siedzibą w Bazylei, działa na rynku od 1955 roku, jako globalny operator logistyczny, specjalizujący się w obsłudze przemysłu. Realizuje łańcuchy dostaw głównie dla branż: energetycznej, maszynowej, chemicznej, automotive. Fracht oferuje usługi specjalistyczne (np. project cargo, express), jak i standardowe, wykorzystując to tego transport drogowy, lotniczy, śródlądowy, morski i kolejowy. Grupa Fracht działa na 6 kontynentach – w Europie, Azji, obu Amerykach, Australii i Oceanii, Afryce, posiadając ponad 100 biur. Dzięki rozbudowanej sieci partnerów jej zasięg obejmuje wszystkie kraje świata. Firma zatrudnia ponad 1200 osób. Szwajcarska Grupa Fracht to najwyższa jakość usług, co potwierdzają certyfikaty ISO14001:2004 oraz ISO9001:2008. Więcej info na: http://www.fracht.com/en/index.php