Za agencją Idea Creative Group kolejna realizacja wydarzeń online dla DNB Bank Polska S.A. transmitowanych za pomocą Wirtualnego Studia. Co ważne, projekt stanowi jeden z elementów cyklu, na który składa się sześć konferencji branżowych w formie wirtualnych spotkań, podczas których prezentowane i omawiane są – kluczowe dla poszczególnych sektorów gospodarki – zagadnienia.
Dynamicznie zmieniające się potrzeby i oczekiwania rynku wymagają stałego poszukiwania tak skutecznych, jak i bezpiecznych rozwiązań w ramach komunikacji z Klientem. Narzędziem odpowiadającym na te potrzeby są obecnie wydarzenia online. Z racji tego, iż stanowią one doskonałą alternatywę dla swoich stacjonarnych odpowiedników, sięga po nie coraz więcej podmiotów rynkowych – w tym również i DNB Bank Polska S.A., za którym kolejna – przy współpracy z agencją Idea Creative Group – realizacja wydarzeń online, transmitowanych za pomocą Wirtualnego Studia. Warto podkreślić, iż projekt stanowi jeden z elementów cyklu, składającego się z sześciu konferencji branżowych w formie wirtualnych spotkań, podczas których prezentowane i omawiane są – kluczowe dla poszczególnych sektorów gospodarki – zagadnienia.
„Byliśmy jednym z pierwszych organizatorów, którzy odważyli się przenieść wydarzenia do świata online w bardzo profesjonalnej formie. Ponieważ jesteśmy nowoczesnym bankiem, szukamy również i nowoczesnych rozwiązań. Tak oto narodziło się Wirtualne Studio DNB. Tej formy komunikacji musieliśmy nauczyć również i naszą grupę odbiorców. Jak bowiem wiemy, świat szybko przestawił się na cyfrowe rozwiązania – w tym również i nasi klienci, którzy docenili nas za nowoczesną formę i profesjonalizm” – tłumaczy Agnieszka Stryjecka, Marketing & PR Manager w DNB Bank Polska S.A.
Za realizację projektu odpowiadała agencja Idea Creative Group. „Byliśmy odpowiedzialni nie tylko za obsługę techniczną wydarzenia, lecz również i odpowiednią stronę wizualną wydarzenia. W tym celu powstała cała seria animacji oraz specjalna, rozbudowana oprawa wizji. Co ważne, na potrzeby przedsięwzięcia powstała w pełni spersonalizowana, dedykowana całemu cyklowi, platforma internetowa, która musiała spełniać restrykcyjne wymogi bezpieczeństwa” – tłumaczy Aneta Radzimirska, CEO w Idea Creative Group.
Wspomniana powyżej platforma posiadała trzy poziomy zabezpieczeń. To na niej osadzony został player LIVE do streamingu spotkań, wraz z możliwością komentowania na bieżąco treści merytorycznych oraz zadawania pytań do prelegentów. Nie bez znaczenia jest tu również fakt, iż witryna dostępna była w polskiej i angielskiej wersji językowej z tłumaczeniem symultanicznym w oddzielnym oknie streamingowym.
Warto dodać, iż studio powstało w oparciu o dwa moduły diodowe, ustawione pod kątem prostym. Do realizacji wykorzystano również oddzielne studio z ekranem greenbox, z którego transferowana była jedna z osób prowadzących (już jako postać wirtualna). Całość zaś zmiksowano na żywo na miejscu wydarzenia i osadzano online.
„Każde nowe rozwiązanie, wyjście poza utarte schematy, wiąże się z licznymi obawami. Nie inaczej było w przypadku przejścia z organizacji stacjonarnych eventów do organizacji wydarzeń w trybie online w formie Wirtualnego Studia DNB. Zastanawialiśmy się, czy nowa formuła się przyjmie, a także czy zdołamy przyciągnąć publiczność przed ekrany, czy uda nam się utrzymać ich atencję oraz czy nie zawiedzie nas sama technologia. Całe szczęście wiele z tych obaw okazało się być zupełnie bezpodstawne i nasze realizacje spotkały się z uznaniem odbiorców, na czym nam ogromnie zależało” – podkreśla Iwona Jurkowska, Marketing & PR Manager w DNB Bank Polska S.A.
Idea Creative Group to agencja świadcząca usługi w szeroko pojętej komunikacji. Działania Idea Creative Group osadzone są na czterech filarach: idea events (organizacja wydarzeń offlinowych), idea events online (transmisje online, produkcje hybrydowe oraz telewizyjne), idea digital (projektowanie i stawianie stron www, kampanie bannerowe, działania w social mediach, influencer marketing, aplikacje) oraz idea communication (strategia komunikacyjna, zintegrowane kampanie reklamowe).