InPost: Kilkaset nowych elektrycznych samochodów kurierskich

W 2021 roku elektryczna flota InPost przekroczy 300 aut

InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – powiększa flotę o kolejne kilkaset pojazdów elektrycznych, w tym ponad 250 Nissanów e-NV200 oraz 10 eSprinterów w Mercedes Benz, które dołączą do obecnej floty samochodów elektrycznych InPost. Samochody będą wykorzystywane przez kurierów oraz na potrzeby dostaw do Paczkomatów® w miastach partnerskich programu Green City. To dla InPost kolejny krok rozwoju konceptu „Green City” – czyli pakietu nowoczesnych usług dla miast, który realizowany jest już w Sopocie, Rzeszowie, Łodzi, Krakowie, Kielcach, Wałbrzychu, Częstochowie, Rybniku, Białymstoku, Chełmie i Zielonej Górze.

 „Paczkomaty® InPost już są najbardziej ekologiczną formą dostawy, gdyż ograniczają emisję CO2 aż o 75%. Za sprawą przestawienia floty kurierskiej na samochody elektryczne jeszcze bardziej ograniczamy negatywny wpływ logistyki e-commerce na środowisko. Nasz cel tylko na ten rok to ponad 300 elektrycznych samochodów we flocie InPost. Dzięki temu miasta partnerskie programu Green City będą pierwszymi miastami w Polsce, gdzie dostawy do Paczkomatów® będą realizowane w pełni przez samochody elektryczne. Rosnąca sieć Paczkomatów® InPost w całej Polsce sprawia, że potrzebujemy sprawniejszych, ale też ekologicznych dostaw. Dostawy, podczas jednego kursu, wieluset przesyłek do jednego Paczkomatu® ograniczają ruch w mieście i zmniejszają emisję CO, ale my podnosimy poprzeczkę i realizujemy dostawy bez generowania spalin czy lokalnych zanieczyszczeń. Minimalizujemy nasz wpływ na środowisko, a jako rynkowy lider wyznaczamy kierunek i mobilizujemy innych do działania w tym obszarze” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Ponad 90% pojazdów, które zostaną dostarczone jeszcze w tym roku, stanowią elektryczne Nissany e-NV200 w powiększonej wersji XL Voltia o przestrzeni ładunkowej 10 m3. Dzięki swojej konstrukcji samochód ten, zachowując kompaktowe wymiary, umożliwia kurierom swobodną pracę w pozycji stojącej, a wyposażenie takie jak system bezkluczykowego dostępu czy podgrzewana kierownica i fotele znacząco zwiększają komfort użytkowania. Za napęd odpowiedzialny jest elektryczny silnik o mocy 109 KM, a wysokonapięciowy akumulator o pojemności 40 kWh zapewnia realny zasięg na poziomie 200 km. Energię można szybko uzupełnić prądem stałym za pomocą złącza CHAdeMO.

„Cieszymy się, że InPost po raz kolejny zaufał naszej firmie i ponownie wybrał Nissany e-NV200 – jako pojazdy dostawcze do swojej elektrycznej floty. Z doświadczenia licznych klientów – nie tylko w Polsce – wiemy, że ten kompaktowy van idealnie sprawdza się w realizacji tzw. dostaw ostatniej mili. Jesteśmy dumni, że przez tę współpracę Nissan może być częścią inicjatywy „Green City” i przyczyniać się do ograniczania emisji CO oraz hałasu w polskich aglomeracjach. Jako producent, który ponad 10 lat temu zrewolucjonizował rynek masowo produkowanych samochodów elektrycznych, nie spoczywamy na laurach i będziemy nadal rozwijać naszą gamę bezemisyjnych modeli. Segment w pełni elektrycznych lekkich pojazdów użytkowych ewoluuje w szybkim tempie, a my czujemy się zobowiązani, aby sprostać wymaganiom wszystkich klientów poszukujących innowacji dla swoich firm” – powiedział Maciej Klenkiewicz, dyrektor zarządzający Nissan Sales CEE.

Pojazdy dostarcza firma Arval Service Lease Polska. Kontrakt obejmuje czteroletni wynajem pojazdów wraz z pakietem serwisowym, ubezpieczeniem oraz samochodami zastępczymi w razie potrzeby.

„Cieszę się, że Arval i InPost, rozpoczęli współpracę od wynajmu samochodów elektrycznych. Wymiana spalinowych pojazdów dostawczych na elektryczne we flotach takich firm, jak InPost jest nieuchronna. Celem jest nie tylko obniżanie bieżących kosztów i zmniejszanie lokalnych zanieczyszczeń. W perspektywie kilku lat wjazd do centrów miast może być dozwolony wyłącznie dla samochodów zeroemisyjnych. Kto pierwszy przestawi się na ten sposób transportu, zdystansuje konkurencję i zarezerwuje sobie miejsce na rynku” mówi Paweł Racis, dyrektor handlowy z Arval Service Lease Polska.

Program „Green City” wspiera rozwój polskich miast zgodnie z ideą „smart city” – przez oferowanie mieszkańcom nowoczesnych usług, rozwój optymalnej i ekologicznej sieci Paczkomatów® oraz działania na rzecz poprawy jakości powietrza i ochrony klimatu. Program „Green City” jest częścią długofalowej strategii InPost, obejmującej szeroki zakres innowacji i inicjatyw ekologicznych. Program przewiduje również rozwój szeregu nowoczesnych usług dla mieszkańców, takich jak m.in. ładowarki elektryczne przy Paczkomatach® InPost, rozwój transportu przyjaznego środowisku, czy nasadzenia roślinności oczyszczającej powietrze. Dodatkowo, w miastach partnerskich InPost zamierza w pierwszej kolejności sukcesywnie wymieniać swoją flotę dostawczą na samochody elektryczne. Teraz wdraża również antysmogową kostkę brukową przy Paczkomatach®, co dodatkowo będzie wspierać nasze wysiłki na rzecz czystego powietrza.

InPost (AEX: INPST) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć ponad 19.000 Paczkomatów® w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 28.000 e-sprzedawców.

Strategicznie umiejscowiony w szybko rozwijającym się ekosystemie e-commerce, korzysta ze sprzyjających trendów rynkowych – co pozwala na szybkie wdrażanie nowych maszyn. 

Paczkomaty® InPost zapewniają konsumentom tańszą, elastyczną, wygodną, przyjazną dla środowiska i bezdotykową opcję dostawy. Dzięki temu InPost tworzy najbardziej ekologiczne rozwiązanie dostaw dla handlu elektronicznego – dostawa do Paczkomatów® redukuje emisję CO2 o dwie trzecie w porównaniu z dostawami kurierskimi na obszarach miejskich i aż o 90% na obszarach wiejskich. Ponadto pozwala na zmniejszenie zatorów komunikacyjnych, a także zapewnienie wygodniejszego rozwiązania w zakresie dostarczania paczek konsumentom w trybie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i bez konieczności oczekiwania na przesyłkę w domu.

Wysoce wydajna infrastruktura IT i szybkie wdrażanie nowych technologii stanowią podstawę działalności i rozwoju InPost. Aplikacja mobilna InPost „InPost Mobile” to jedna z najpopularniejszych aplikacji w Polsce z blisko 7 mln aktywnych użytkowników. 

W styczniu 2021 InPost z sukcesem zadebiutował na giełdzie EURONEXT Amsterdam.

W lipcu 2021 roku InPost z sukcesem sfinalizował przejęcie Mondial Relay, wiodącej francuskiej firmy dostarczającej przesyłki w formacie ‘poza domem’ we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim. Tym samym InPost stał się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce. InPost i Mondial Relay dostarczyły łącznie w 2020 roku ponad 440 mln przesyłek.

Więcej informacji na: www.inpost.pl

Translate »