InPost ma już 8000 Paczkomatów® 8000-na maszyna jest jedną z pierwszych nowego typu „L” i „U”

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – rozbudował sieć swoich maszyn do 8000. Paczkomat® nr 8000 znajduje się w Krakowie, przy ulicy Myśliwskiej 51 – to jeden z pierwszych Paczkomatów®, które swoim kształtem dostosowują się do otoczenia w kształcie liter „L” i „U”. Tempo rozwoju sieci maszyn do odbioru przesyłek jest już niezwykle dynamiczne, ale przyspieszy jeszcze bardziej dzięki nowemu projektowi firmy o nazwie Paczkomaty® InDoor. Maszyny InPost – dotychczas stawiane na powierzchniach zewnętrznych – będą produkowane także specjalnie do instalacji wewnątrz budynków. Już wkrótce Paczkomaty® zobaczymy w biurowcach, blokach galeriach handlowych i innych nowoczesnych obiektach usługowych i mieszkalnych.

„Sieć Paczkomatów® rośnie w ekspresowym tempie – od listopada zeszłego roku do końca tegorocznych wakacji postawiliśmy w całej Polsce już 2000 nowych maszyn. Z uwagi na małą dostępność miejsca w największych miastach wprowadziliśmy nowe urządzenia – typu „L” i „U” – które swoim kształtem dostosowują się do otoczenia. Taki właśnie Paczkomat® trafił do Krakowa jako urządzenie nr 8000 w naszej sieci w Polsce. Musimy nadążać za popytem na nasze usługi – w okresie pandemii wiele nowych klientów zaufało nam i zdecydowało się odbierać oraz nadawać swoje przesyłki bezpiecznie, bez kontaktu z innymi ludźmi. W najbliższej przyszłości jeszcze bardziej zwiększy się wygoda i dostęp do Paczkomatów®. Rozpoczęliśmy stawianie maszyn wewnątrz budynków – już wkrótce odbierzecie swoje przesyłki w waszym biurze, ulubionej galerii, a może nawet w budynku, w którym mieszkacie” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Paczkomaty® są popularne zarówno w dużych miastach, jak i w tych mniejszych miasteczkach.  Aż 61% kupujących w Internecie deklaruje, że Paczkomaty® są najczęściej wybieraną formą dostawy. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Paczkomaty® pobiły w popularności dostawy kurierem – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej rok do roku.

Liczba Paczkomatów® (8000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600).

InPost uruchamia nową wersję popularnych Paczkomatów®. Dotychczas maszyny InPost były stawiane na powierzchniach zewnętrznych – jednak firma, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, zdecydowała się wprowadzić Paczkomaty® InDoor przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków. Udostępniając swoim mieszkańcom Paczkomaty® InDoor właściciele nieruchomości zapewniają im najkorzystniejszą i najpopularniejszą opcję odbioru zakupów, jednocześnie przyciągając okolicznych mieszkańców do danej lokalizacji – co pozwala generować dodatkowe zyski sklepom i punktom usługowym.

Według raportu Gemius Paczkomaty® są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.

Bezpłatna aplikacja mobilna do zdalnego otwierania Paczkomatów® InPost – lidera nowoczesnej logistyki w Polsce – ma już 4 miliony aktywnych użytkowników. Firma notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć skrytek Paczkomatów® dziennie. Oprogramowanie stało na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore przez 8 tygodni. Dzięki aplikacji, przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać wiele osób naraz. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

InPost w 2019 roku był liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

InPost podpisał umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost. Ponadto na mocy porozumienia o współpracy, Paczkomaty® InPost dostępne są w Polsce przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland, a także w Centrach Handlowych Auchan.

InPost przekazał na potrzeby Urzędów Miasta w Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Targu, Wołominie oraz Koszalinie specjalistyczne Paczkomaty® Urząd 24. Pozwolą one mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Planowane są kolejne instalacje maszyn przy urzędach w całej Polsce – InPost prowadzi rozmowy z kilkudziesięcioma miastami.

InPost wprowadził także usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

Więcej informacji na: www.inpost.pl