InPost sfinalizował przejęcie mondial relay

Największa w Europie platforma dostaw dla e-commerce

InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – w porozumieniu z Otto Group pomyślnie sfinalizował przejęcie Mondial Relay, wiodącej francuskiej firmy dostarczającej przesyłki w formacie ‘poza domem’. Wartość transakcji wyniosła 513 mln EUR. Tym samym InPost stanie się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce (link).

Transakcja pozwoli InPost na:

  • Znaczące rozszerzenie rynku i przyspieszenie międzynarodowej strategii rozwoju
  • Wejście na atrakcyjne rynki Francji, krajów Beneluksu i na Półwyspu Iberyjskiego
  • Wzrost EBITDA o ok. 100-150 mln EUR w średnim okresie

InPost i Mondial Relay łącznie dostarczyły w 2020 roku ponad 440 milionów przesyłek, wspieranych przez sieć około 28 000 lokalizacji w punktach APM i PUDO. Mondial Relay, z rozbudowaną siecią punktów PUDO i szerokimi ogólnoeuropejskimi relacjami handlowymi, pozwoli InPostowi przyspieszyć realizację planów ekspansji międzynarodowej. Zapewni również natychmiastową obecność na jednym z największych i najatrakcyjniejszych rynków e-commerce w Europie z silnym fundamentem przyspieszonego wzrostu, skalowaną siecią logistyczną Mondial Relay, szerokimi paneuropejskimi relacjami handlowymi i silnym uznaniem konsumentów – co zapewni mocne podstawy dla dalszego rozwoju.

InPost zyskuje ponadto ugruntowaną i w pełni zintegrowaną platformę dostaw e-commerce na trzecim co do wielkości rynku e-commerce w Europie. Szacuje się, że francuski rynek e-commerce, oceniany na około 56 miliardów euro, może się pochwalić jednym z najwyższych wskaźników penetracji dostaw ‘poza domem’ w Europie – na poziomie około 40%.

 – Zakończyliśmy strategicznie ważne przejęcie, a rozległa sieć Mondial Relay na jednym z największych rynków e-commerce w Europie pozwoli InPost na przyspieszenie realizacji strategii ekspansji międzynarodowej. Wraz z Mondial Relay stajemy się wiodącym w Europie rozwiązaniem dostaw ‘poza domem’ dla e-commerce. Możemy przy tym wykorzystać wiele synergii, aby jeszcze szybciej rosnąć i tworzyć wartość dla naszych interesariuszy. Witamy naszych kolegów z Mondial Relay w zespole InPost i cieszymy się, że możemy rozpocząć naszą wspólną podróż. Wspólnie zwiększymy popyt i na nowo zdefiniujemy dostawy ostatniej mili dla konsumentów – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

InPost S.A („InPost”) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów® w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 milionów przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów®, współpracując z ponad 26000 e-sprzedawców. Strategicznie umiejscowiony w szybko rozwijającym się ekosystemie e-commerce, korzysta ze sprzyjających trendów rynkowych – co pozwala na szybkie wdrażanie nowych maszyn. Paczkomaty® InPost zapewniają konsumentom tańszą, elastyczną, wygodną, przyjazną dla środowiska i bezdotykową opcję dostawy. Dzięki temu InPost tworzy najbardziej ekologiczne rozwiązanie dostaw dla handlu elektronicznego – dostawa do Paczkomatów® redukuje emisję CO2 o dwie trzecie w porównaniu z dostawami kurierskimi na obszarach miejskich i aż o 90% na obszarach wiejskich. Ponadto pozwala na zmniejszenie zatorów komunikacyjnych, a także zapewnienie wygodniejszego rozwiązania w zakresie dostarczania paczek konsumentom w trybie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i bez konieczności oczekiwania na przesyłkę w domu. Wysoce wydajna infrastruktura IT i szybkie wdrażanie nowych technologii stanowią podstawę działalności i rozwoju InPost. Aplikacja mobilna InPost „InPost Mobile” to jedna z najpopularniejszych aplikacji w Polsce z blisko 7 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 InPost z sukcesem zadebiutował na giełdzie EURONEXT Amsterdam.

Więcej informacji na: www.inpost.pl