InPost współpracuje z South Western Railway

40 Paczkomatów® na dworcach kolejowych w UK

Spółka InPostu w Wielkiej Brytanii rozpoczęła współpracę z South Western Railway – przewoźnikiem kolejowym, który obsługuje trasy między Londynem a południowo-wschodnią Anglią. W ramach kontraktu 40 nowych maszyn InPost zostanie rozmieszczonych na 14 stacjach w regionie Wielkiego Londynu. W planach jest także zainstalowanie kolejnych Paczkomatów® na głównych podmiejskich węzłach kolejowych – m.in. w Bracknell, Basingstoke i Woking. South Western Railway przewozi ponad 300 milionów pasażerów rocznie. Popularność maszyn InPost wzrasta ze względu na olbrzymie zapotrzebowanie na usługi bezkontaktowe.

„Koleje miejskie w regionie Wielkiego Londynu są dla lokalnych społeczności bardzo ważnym środkiem transportu do pracy i szkół. Rozmieszczenie Paczkomatów® na 14 stacjach kolejowych pozwoli naszym nowym klientom przekonać się o ogromnej wygodzie odbierania paczek po drodze do domu, nawet gdy pracuje się do późnych godzin nocnych. Dostępność maszyn 24/7 uwalnia użytkowników od ograniczeń związanych z godzinami otwarcia standardowych placówek pocztowych i punktów odbiorów. Paczkomaty® zapewniają naszym klientom bezpieczne, bezkontaktowe odbieranie przesyłek. Zależy nam na dostępności naszych maszyn nie tylko w największych miastach Wielkiej Brytanii, dlatego w planach mamy rozmieszczanie kolejnych Paczkomatów® na dalszych odcinkach kolei podmiejskich. W Polsce popularność maszyn InPost® w dużych miastach i mniejszych miejscowościach jest niemal taka sama” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Jeszcze w maju br. InPost postawił 24 Paczkomaty® przy sklepach sieci Lidl w Wielkiej Brytanii, rozbudowując tym samym swoją sieć na Wyspach. Nowe maszyny są zlokalizowane m.in. w Londynie, Birmingham i Manchesterze. W Paczkomatach® InPost można odebrać przesyłki z wielu sklepów oferujących sprzedaż online w UK – w tym Boohoo, Holland&Barrett czy marek JD Group. Klienci mogą także za pośrednictwem maszyn zwrócić lub wysłać przesyłki przewoźników Hermes, DHL oraz DX. Paczkomaty InPost® W Wielkiej Brytanii można znaleźć także przy sklepach sieci Morrisons, dworcach kolejowych oraz na stacjach benzynowych BP i Esso. Z usługi nadania paczek w Paczkomatach® InPost można skorzystać także przez stronę parcel2go.com – brytyjską porównywarkę usług logistycznych wielu dostawców.

InPost podpisał umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost. Ponadto na mocy porozumienia o współpracy, Paczkomaty® InPost dostępne są w Polsce przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland, a także w Centrach Handlowych Auchan.

Paczkomaty® InPost w Polsce są najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów – aż 80% badanych wybiera tę formę dostawy. Popularność odbioru paczek w maszynach InPost jest większa od standardowej dostawy kurierem do pracy czy domu. Paczkomaty® są także drugą najczęściej wybieraną formą wysyłania towarów, zaraz po Poczcie Polskiej. Popularność tradycyjnej formy wysyłki jest większa jedynie o 2% – niemal tyle samo osób (51%) decyduje się na wysyłkę za pomocą maszyn InPost. Aż 79% badanych korzystało w ostatnich 3 miesiącach z Paczkomatów® odbierając przesyłki, a niemal 1/3 respondentów także nadawała przesyłki w maszynach.

Bezpłatna aplikacja mobilna do zdalnego otwierania Paczomatów® InPost – lidera nowoczesnej logistyki w Polsce – ma już 4 milionów aktywnych użytkowników. Firma notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć skrytki paczkomatu dziennie. Oprogramowanie stało na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore przez 8 tygodni. Dzięki aplikacji, przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać wiele osób naraz. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

InPost w 2019 roku był liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

InPost wprowadził nową, bezpłatna funkcjonalność o nazwie Multiskrytka. Kilka przesyłek do jednego odbiorcy będzie umieszczanych w jednej skrytce w Paczkomatacie®. Paczki w Multiskrytce identyfikowane są po numerze telefonu odbiorcy. Do odbioru paczek wystarczy tylko jeden kod – o paczkach, które znalazły się w Multiskrytce, InPost poinformuje klientów w wiadomościach SMS i e-mail. Wkrótce powiadomienia pojawią się również w aplikacji mobilnej InPost Mobile. Maksymalna ilość paczek, która może być umieszczona w Multiskrytce, zależy wyłącznie od objętości dostępnej skrytki.

InPost z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe® w związku pandemią przyspieszył start nowej usługi „Paczka w Weekend” umożliwiającej dostawy do Paczkomatów® także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach „Paczki w weekend” przesyłki zostaną dostarczone do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.

InPost zaproponował także nową usługę o nazwie Podaj Dalej klientom biznesowym. Rozwiązanie wprowadza korzystne warunki cenowe dla przesyłek paczkomatowych, które zostały fizycznie nadane i odebrane w tej samej maszynie. Usługa jest skierowana zwłaszcza do małego e-commerce, który działa lokalnie. Umieszczanie przesyłek w Paczkomacie® w pobliżu firmy pozwoli na bezkontaktowy i bezpieczny odbiór przesyłek 24/7. Usługa nie wymaga zmian w systemach ani dodatkowej integracji – opłata jest naliczana automatycznie, bez konieczności dodatkowej aktywności ze strony klienta biznesowego. Należy jedynie spełnić warunek nadania i odebrania paczki w tym samym Paczkomacie®.

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (6000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600).

InPost wprowadził także usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

Więcej informacji na: www.inpost.pl

KontaktPolub nas na Facebooku