Joanna rusza z kampanią promującą kosmetyki wegańskie

Laboratorium Kosmetyczne Joanna rozpoczęło działania promujące nową linię kosmetyków wegańskich. Wprowadzenie serii VEGAN to, obok niedawnej zmiany logo, jeden z ważniejszych kroków w nowej strategii marki, obejmującej szereg proekologicznych rozwiązań. Za realizację kampanii odpowiada dom mediowy Media Choice, który zajął się planowaniem oraz zakupem mediów.

Nowość w ofercie marki Joanna wpisuje się w jeden z najbardziej aktualnych trendów branży kosmetycznej. Wegańska linia dedykowana pielęgnacji włosów to wynik udanego debiutu w tym segmencie – po wprowadzeniu produktów do depilacji twarzy i ciała Sensual Vegan, które spotkały się z dużym zainteresowaniem klientów.

Naturalnie – w obszarze digital

Działania promocyjne w ramach kampanii będą widoczne we wszystkich kluczowych mediach, dobranych precyzyjnie pod kątem grupy docelowej. Obejmują przede wszystkim obszar digital oraz social media. – Poza tradycyjnym zakupem mediów i emisją reklam w serwisach tematycznych najbardziej dopasowanych do naszej grupy docelowej, pojawiają się również materiały contentowe, m.in. artykuły sponsorowane. Dodatkowo prowadzona jest także ścisła współpraca z influencerami oraz aktywna komunikacja marki w Social Mediach – mówi Aleksandra Filipowicz, Senior Media Planner, Media Choice.

Vegan, czyli z szacunku dla przyrody

Każdy produkt z nowej serii marki Joanna posiada oznaczenie fundacji Viva! Oznacza to, że przeszły szereg badań w procesie certyfikacji, która wyklucza zawartość składników pochodzenia zwierzęcego lub odzwierzęcego na każdym etapie produkcji. To także zapewnienie, że kosmetyki z tym emblematem nie zawierają komponentów GMO oraz nie są testowane na zwierzętach. Wszystkie z nich zawierają ponad 97,5% składników pochodzenia naturalnego, natomiast pozostałe procenty to elementy, które zabezpieczają przed utratą jakości. Każdy kosmetyk posiada także bardzo krótki skład INCI. W kolekcji VEGAN znajdują się obecnie trzy nowe linie szamponów oraz odżywek – do włosów normalnych i suchych, do włosów zniszczonych oraz przetłuszczających się. Zawierają one m.in. najwyższej jakości naturalne wyciągi z aloesu, słodkich migdałów i bergamotki. Dodatkowo pojawiły się także produkty uzupełniające, tj. odżywki w sprayu i serum olejkowe.

Odświeżony wizerunek znanej marki

Razem ze startem kampanii promującej nową linię VEGAN, Laboratorium Kosmetyczne wprowadziło szereg ciekawych zmian. Marka Joanna zyskała niedawno nowe, odświeżone logo, które odzwierciedla najważniejsze przesłanie. Zmiana logotypu po 20 latach ma komunikować przede wszystkim prostotę i przejrzystość, jaką reprezentują składy produktów, a jednocześnie nowoczesność, czyli odwagę do wprowadzania zmian. Już w tym roku wprowadzono szereg proekologicznych rozwiązań. Refresh identyfikacji wizualnej to jedynie znaczący symbol nowego kierunku. – Najważniejsze zmiany można podzielić na cztery bloki tematyczne. To głównie ograniczenie ilości plastiku, realizacja idei less waste poprzez proponowanie produktów łączących kilka funkcji (np. pielęgnacja i stylizacja), dzięki czemu można ograniczyć ilość kupowanych kosmetyków. To wreszcie dobry skład – bazowanie na składnikach przyjaznych środowisku, ale także coraz więcej produktów w serii wegańskiej z certyfikatem Viva! – mówi Magdalena Wojciechowska, Product Manager, Laboratorium Kosmetyczne Joanna.

O firmie

Media Choice – dom mediowy zajmujący się strategicznym planowaniem, kreacją oraz kompleksową obsługą projektów reklamowych, zarówno online, jak i offline. Zespół doświadczonych specjalistów, który na co dzień realizuje efektywnościowe i wizerunkowe kampanie w zakresie reklamy online. W swoich działaniach wyróżnia się optymalnym łączeniem komunikacji w kanałach digital jak również planowania i zakupu mediów tradycyjnych. Od lat specjalizuje się w kampaniach dla branży gastronomicznej, FMCG, deweloperskiej, ogrodniczej oraz beauty. Firma posiada status Partnera Premium Google oraz Facebook Marketing Partner, świadczące o najwyższej jakości, skuteczności i bezpieczeństwie prowadzonych działań. W ostatnim roku zdobyła prestiżowe wyróżnienia, m.in. w konkursie Golden Arrow w kategorii digital marketing – SEM. W ogólnopolskim badaniu efektywności domów mediowych magazynu Media & Marketing Polska 2020 Media Choice zdobył wysoką punktację w zakresie oceny zadowolenia klientów.

Więcej informacji: www.mediachoice.pl