Kaufland Polska rozszerza cele strategii REset Plastic

Chcąc wesprzeć gospodarkę cyrkularną, Kaufland Polska rozszerza cele strategii REset Plastic, która odpowiada na wyzwania przyszłości. Sieć zamierza do końca 2025 roku wykorzystywać w plastikowych opakowaniach marek własnych średnio 20 procent recyklatu. Ponadto Kaufland postawił sobie za cel wyeliminowanie czarnego plastiku z opakowań marek własnych do końca 2021 roku, co znacznie zwiększy możliwość ich recyklingu.

Kolor czarny utrudnia mechaniczną segregację odpadów, ponieważ pigment odpowiedzialny za tę barwę absorbuje światło podczerwone wykorzystywane podczas sortowania. W efekcie maszyny segregujące nie rozróżniają czarnego pigmentu, przez co do odpadów zmieszanych trafiają tony tworzyw sztucznych. Wyeliminowanie tego koloru z opakowań znacząco wspiera więc proces recyklingu. Z tego względu Kaufland postanowił rozbudować swoją strategię, aby nie tylko ograniczać zużycie tworzyw sztucznych, ale także ułatwiać ich ponowne wykorzystanie.

Sieć już może pochwalić się konkretnymi działaniami w tym zakresie. Kolor czarny został wyeliminowany w środkach do udrażniania rur, a także środkach piorących marki K-Classic. Czarne tacki, w których dotychczas były pakowane produkty wegańskie i wegetariańskie marki K-take it veggie, zastąpiono tworzywem przeźroczystym.

 

Poza eliminacją koloru czarnego Kaufland sukcesywnie wykorzystuje recyklat. Przykładem tego jest butelka płynu do czyszczenia szyb K-Classic wykonana w 60% z przetworzonego tworzywa. Również wśród toreb wielokrotnego użytku, którymi sieć zastąpiła jednorazowe foliówki z plastiku, można znaleźć zamiennik z certyfikatem Blue Angel wykonany w 80% z recyklatu i nadający się do ponownego przetworzenia. Zielone skrzynki EPS, które Kaufland używa do transportu i sprzedaży owoców oraz warzyw, również można poddać recyklingowi. Za stosowanie tego przyjaznego dla środowiska nośnika sieć została właśnie wyróżniona Złotym Listkiem CSR.

Już przed trzema laty w ramach strategii REset Plastic Grupy Schwarz zobowiązaliśmy się do 2025 roku ograniczyć zużycie tworzyw sztucznych o 20% oraz do tego, by 100% opakowań marek własnych w jak największym stopniu nadawało się do recyklingu. Definiując kolejne cele, pokazujemy, że poważnie i konsekwentnie podchodzimy do wyzwania, jakim jest budowa gospodarki o obiegu zamkniętymmówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

 

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 132 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 227 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników. 

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena
i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.