Kaufland pomaga wejść na rynek pracy. Sieć przyjęła rekordową liczbę praktykantów

Zdaniem blisko połowy młodych Polaków pandemia COVID-19 wpłynęła negatywnie na ich szanse na rynku pracy. W przypadku wielu organizacji globalny kryzys gospodarczy nie tylko zahamował procesy rekrutacyjne, ale także zmniejszył liczbę ofert skierowanych do studentów i absolwentów. Zaledwie 12% firm planuje tego lata przyjąć pracowników na staże czy praktyki. Firma Kaufland nie zrezygnowała z organizowanego regularnie wakacyjnego programu, a dodatkowo poszerzyła grupę zaproszonych do współpracy praktykantów.

Wyjątkowo duża liczba aplikacji do tegorocznego programu letnich praktyk potwierdza, że nawet w okresie pandemii młodzi ludzie aktywnie szukają miejsca, w którym postawią pierwsze kroki na swojej zawodowej ścieżce. Sieć Kaufland przyjęła w tym roku aż 70 młodych osób, które w okresie od lipca do września odbędą praktykę w wielu działach w centrali firmy we Wrocławiu, centrach logistycznych i w sklepach w całym kraju.

 

Badania pokazują, że dla studentów odbywających praktyki czy staże najistotniejsze są: rozwijające zadania, wynagrodzenie, a także możliwość kontynuowania kariery w danej organizacji. Czas spędzony w naszej firmie pod okiem doświadczonych specjalistów z pewnością zaowocuje zdobyciem wielu umiejętności oraz pożądanych w branży kompetencji. To jednocześnie okazja do nawiązania kontaktów biznesowych w międzynarodowej sieci handlowej, a nawet szansa na stałe zatrudnienie, na które mogą liczyć wyróżniający się praktykanci. Za poświęcony czas i zaangażowanie w pracę, bez względu na formę zatrudnienia, należy się adekwatne wynagrodzenie, dlatego uczestnicy naszego programu otrzymają pensję w wysokości 2900 złotych brutto miesięcznie – mówi Małgorzata Ławnik, Dyrektor Personalny Kaufland Polska.

Ponad 30% młodych Polaków za dobrego pracodawcę uznaje firmę, która regularnie wspiera uczelnie wyższe oraz organizacje studenckie. Kaufland współpracuje m.in. z AIESEC Polska, NZS Polska czy też Zrzeszeniem Studentów Polskich, a także nawiązuje liczne partnerstwa z lokalnymi biurami karier na wyższych uczelniach. Konsekwentne budowanie wizerunku pracodawcy godnego zaufania przynosi efekty. Blisko 10% tegorocznych uczestników programu wakacyjnego to przedstawiciele organizacji studenckich należących do grona partnerów firmy Kaufland. Jedną z praktykantek jest Joanna Piórkowska, która wybrała praktykę w Dziale Relacji Pracowniczych.

W ubiegłym roku akademickim miałam okazję być ambasadorką firmy Kaufland w środowisku studenckim. W tym okresie udało mi się poznać wiele wspaniałych, ambitnych i zaangażowanych osób, a także współpracować z innymi ambasadorami sieci przy organizacji warsztatów oraz szkoleń. Wówczas przekonałam się, że Kaufland to firma wspierająca swoich pracowników, otwarta na młode osoby i nastawiona na ciągły rozwój. Właśnie dlatego zdecydowałam się zaaplikować na program letnich praktyk, na który udało mi się dostać. Obecnie pracuję w Dziale Relacji Pracowniczych, gdzie z pomocą doświadczonej kadry rozwijam swoje umiejętności. Przede mną jeszcze ponad dwa miesiące praktyk, ale już teraz wiem, że przeprowadzka do Wrocławia była dobrą decyzją. Mam nadzieję, że zostanę tu na dłużej mówi Joanna Piórkowska, studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie i uczestniczka letniego programu praktyk Kaufland.

Z raportu opublikowanego przez firmę SW Research wynika, że ponad 60% studentów szukało w czasie pandemii stażu lub praktyk. Młodzi ludzie zdają sobie sprawę, że warto zdobywać doświadczenie zawodowe jeszcze na etapie nauki. Letnie programy praktyk to inwestycja w przyszłą karierę, która już na starcie może nabrać zawrotnego tempa.

 

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 132 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 227 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników. 

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena
i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.