Kaufland przyspiesza zmiany w trosce o dobrostan zwierząt – sieć zamierza na początku 2022 roku oferować jaja wyłącznie z alternatywnych form chowu

Kaufland miał wycofać jaja z chowu klatkowego do 2025 roku. W trosce o dobrostan kur niosek sieć podjęła jednak rozmowy z dostawcami dotyczące wcześniejszej realizacji tego celu. Wspólnie z partnerami będzie dążyć do tego, aby już na początku 2022 roku wszystkie jaja świeże w asortymencie sieci pochodziły wyłącznie z chowu ściółkowego, ekologicznego lub z wolnego wybiegu.

Kaufland już wielokrotnie pokazał, że dobrostan zwierząt nie jest mu obojętny. Przykładem tego jest rezygnacja ze sprzedaży żywych karpi czy też nieoferowanie klientom mięsa oraz przetworów z kaczek i gęsi, które poddaje się przymusowemu tuczeniu. Dostrzegając potrzebę poprawy dobrostanu kur niosek, Kaufland postanowił teraz przyśpieszyć także prace nad asortymentem jaj świeżych. Wspólnie z producentami będzie dążyć do zastąpienia popularnych „trójek” czyli jaj z chowu klatkowego, jajkami pochodzącymi z chowu ściółkowego, ekologicznego oraz z wolnego wybiegu.

Jaja pochodzące z alternatywnych form chowu klienci już dziś mogą znaleźć w szerokim asortymencie sieci Kaufland. Pod markami własnymi Kaufland oferuje wyłącznie jaja z chowu alternatywnego, takie jak jaja świeże K-Classic z chowu ściółkowego oraz z wolnego wybiegu, jaja K-Bio z chowu ekologicznego, a także jaja od kur zielononóżek marki K-Stąd Takie Dobre!, których warunki chowu są identyczne  jak w przypadku chowu na wolnym wybiegu. O ich zaletach dla środowiska sieć regularnie komunikuje w gazetkach reklamowych, m.in. podczas specjalnej akcji sprzedażowej − Festiwalu Jaj oraz w kanałach online.   

Poza ofertą jaj świeżych Kaufland zwraca także uwagę na jaja wykorzystywane w przetworzonych produktach marek własnych. Już teraz jaj z chowu klatkowego nie znajdziemy
w wybranych rodzajach makaronów, gofrach, bułeczkach mlecznych i biszkoptach marki K-Classic. Klienci sieci mogą kupić także m.in. majonez oraz pastę jajeczną ze szczypiorkiem K-Stąd Takie Dobre!, w których wykorzystano jaja pochodzące od kur z chowu na wolnym wybiegu.

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 132 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 225 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena
i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.