Kaufland wprowadza do oferty produkty pochodzące z obiegu zamkniętego

W ramach strategii REset Plastic Kaufland ogranicza zużycie tworzyw sztucznych i zwiększa wykorzystanie surowców będących już w obiegu. Od 16 września w ofercie sieci pojawią się innowacyjne produkty K-Classic wykonane w co najmniej 95% z plastiku pochodzącego z recyklingu. Artykuły powstały we współpracy z PreZero – spółką, która również należy do Grupy Schwarz.

Kosze na śmieci, organizery oraz pojemniki do przechowywania rzeczy będą dostępne w sklepach Kaufland od 16 września do wyczerpania zapasów. Produkty zostały wprowadzone do oferty sieci dzięki współpracy z drugą spółką należącą do Grupy Schwarz w ramach strategii REset Plastic – firmą PreZero odpowiedzialną za zarządzanie utylizacją i recyklingiem.

Plastikowe odpady pozyskane przez PreZero z gospodarstw domowych zostały oczyszczone, rozdrobnione a następnie przetopione i przerobione na granulat. Z przetworzonego w ten sposób surowca powstały artykuły nie tylko wysokiej jakości, ale co ważne – przyjaźniejsze dla środowiska. Dając drugie życie plastikowi, który jest już w obiegu, spółki przyczyniają się do ograniczenia ilości odpadów, a także emisji dwutlenku węgla związanej z produkcją tworzyw sztucznych. 

Do strategii REset Plastic podchodzimy w sposób kompleksowy i wspólnie z innymi podmiotami Grupy Schwarz poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym realizujemy wizję – „Mniej plastiku – obieg zamknięty”. Nowe produkty, które wprowadziliśmy do oferty we współpracy z PreZero, są tego wyraźnym dowodem – podsumowuje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska. 

Połowa Polaków deklaruje, że zwraca uwagę na ekologię podczas robienia zakupów. Dzięki nowym produktom dostępnym w sklepach Kaufland klienci mogą wybierać kolejne bardziej zrównoważone alternatywy, a tym samym wesprzeć ochronę środowiska podczas codziennych zakupów. 

 

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 228 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników. 

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena 

i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.