Kaufland wprowadza do sprzedaży testy serologiczne wykrywające obecność przeciwciał wirusa SARS-COV-2

Certyfikowane testy firmy LOMINA AG będą dostępne w sprzedaży od 31 marca. W cenie 79,99 zł za opakowanie kupujący otrzymają dwa pakiety testów serologicznych do samodzielnego wykonania w domu. Produkt jest środkiem pomocniczym i pozwala wykryć obecność przeciwciał, które powstają po kontakcie z koronawirusem. Test nie pokaże natomiast, czy aktualnie przechodzimy infekcję, dlatego nie może być uznawany za zamiennik profesjonalnego badania RT-PCR.

Test firmy LOMINA AG dostępny w sieci Kaufland to dodatkowe narzędzie wspierające, dzięki któremu klienci będą mogli zorientować się czy przebyli infekcję na podstawie obecności przeciwciał wytwarzanych przez organizm po kontakcie z koronawirusem.

Testy będą pojawiać się w sklepach sieci Kaufland w całej Polsce od 31 marca. Produktu firmy LOMINA należy szukać na półkach znajdujących się przy kasach. Dokładność testu, zgodnie z informacją podaną przez producenta, wynosi 94%.

Wykonanie testu opiera się na samodzielnym pobraniu próbki krwi, a następnie umieszczeniu jej na pasku testowym. Wynik badania pojawi się w ciągu 3-10 minut. Wskazówki dotyczące jego interpretacji można znaleźć w instrukcji załączonej do opakowania. W związku z tym, że test nie informuje, czy osoba testowana jest aktualnie zakażona koronawirusem, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości każdorazowo należy skorzystać z porady lekarskiej.

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 132 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 226 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.