Kaufland wydaje pierwszy raport transparentności i prezentuje zrównoważoną politykę w obszarze owoców i warzyw

Kaufland Polska opublikował pierwszy „Raport transparentności 2020. Owoce i Warzywa”, dzięki któremu opinia publiczna może szczegółowo dowiedzieć się, w jaki sposób sieć we współpracy ze swoimi dostawcami nieprzerwanie pracuje nad doskonaleniem szczególnie wrażliwej grupy produktów, jaką są owoce i warzywa.

Partnerskie relacje i bliskość z dostawcami

Kaufland koncentruje się na zapewnieniu jak najkrótszego łańcucha dostaw, dlatego w pierwszej kolejności sprawdza, czy określone rodzaje owoców i warzyw mogą być pozyskiwane od lokalnych dostawców. Tym samym sieć współpracuje w Polsce już z ponad 100 krajowymi producentami owoców, warzyw i roślin, z czego połowa to małe i średnie przedsiębiorstwa, i każdego roku oferuje swoim klientom w tej grupie towarowej ponad 300 artykułów wyprodukowanych w Polsce, w tym m.in. ulubione jabłka, truskawki czy pieczarki.

Poprzez bliskość z dostawcami sieć dba nie tylko o krótki łańcuch dostaw, ale także o zachowanie większej transparentności i wyższych standardów. W trakcie długoletniej współpracy Kaufland dokładnie poznał cały proces produkcji – od wysiewu, poprzez zbiory, stację pakowania, aż po magazyn centralny i półkę w sklepie. Sieć stale wymienia się wiedzą i doświadczeniami ze swoimi dostawcami oraz poszukuje z nimi sposobów na optymalizację społecznych i ekologicznych aspektów produkcji. Przykładowo Kaufland wspiera dostawców w uzyskaniu certyfikatu GLOBAL G.A.P., który poświadcza spełnienie konkretnych standardów w zakresie bezpieczeństwa i jakości produktów, dbałości o środowisko naturalne oraz praw pracowniczych.

Razem na rzecz bioróżnorodności

Wspólnie z dostawcami Kaufland opracowuje również projekty mające na celu ochronę różnorodności biologicznej, a podstawą tych działań jest indywidualne podejście do każdego problemu. Ta dobra praktyka dotyczy współpracy zarówno z krajowymi, jak i zagranicznymi producentami.

  Przykładem tego jest współpraca z hiszpańskim dostawcą mandarynek, z którym opracowaliśmy konkretne rozwiązanie w celu ochrony bioróżnorodności. Przy uprawie odmian bezpestkowych niepożądane są pszczoły i inne owady zapylające, ponieważ mogą przenieść na drzewa materiał genetyczny odmian pestkowych. Nasz wieloletni dostawca z Walencji posadził więc na terenach upraw mandarynek również inne rośliny, bardziej atrakcyjne dla pszczół, takie jak granaty, owoce pestkowe i kaki, aby w ten sposób zapewnić pszczołom i innym owadom zapylającym przestrzeń do życia – komentuje Wojciech Szczepanowski, dyrektor Pionu Zakupu Owoce i Warzywa z Kaufland Polska.

Zrównoważone stosowanie środków ochrony roślin

Kaufland we współpracy z dostawcami wprowadził również zintegrowane rolnictwo we wszystkich podstawowych obszarach upraw, w ramach którego chronione są zasoby naturalne, a środki pomocnicze, takie jak pestycydy czy inne środki ochrony roślin, stosowane są z rozwagą.

Aby zapewnić jednolite i jasne zasady dotyczące stosowania pestycydów, 15 lat temu Kaufland stworzył własny system zarządzania pestycydami i dokłada wszelkich starań, aby producenci stosowali środki ochrony roślin tak oszczędnie, jak to tylko możliwe. W tym zakresie zdefiniowano konkretne cele – sieć zobowiązała się do stosowania tylko połowy dawki uznanej przez Światową Organizację Zdrowia za bezpieczną. Przyjęta przez Kaufland praktyka wyklucza również stosowanie ponad 200 z 280 substancji zatwierdzonych przez UE. Przestrzeganie regulacji prawnych oraz wewnętrznych, często znacznie surowszych standardów, podlega regularnej kontroli prowadzonej przez Kaufland w centrach logistycznych oraz zlecanej niezależnym instytutom. Dzięki temu sieć może być pewna, że oferuje klientom produkty zrównoważone, bezpieczne i dobrej jakości.    

Publikując raport transparentności Kaufland pokazuje, w jaki sposób przejmuje ekonomiczną, społeczną i ekologiczną odpowiedzialność w łańcuchu dostaw, aby wspierać ochronę ludzi i środowiska, oraz wyraża swoją otwartość na dialog z opinią publiczną. W nadchodzącym czasie sieć nadal będzie pracować nad optymalizacją systemu zarządzania pestycydami i przedstawi wyniki tych działań w kolejnym raporcie transparentności za rok 2021.

Więcej informacji o raporcie transparentności sieci Kaufland można znaleźć na stronie: https://firma.kaufland.pl/odpowiedzialnosc/raport-transparentnosci-2020.html.

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 132 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 226 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena
i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań