LIXIL oraz UNICEF zwiększają zasięg akcji „Make a Splash!” po dotarciu 
z pomocą w zakresie rozwiązań higienicznych i sanitarnych do 
2,9 milionów ludzi na świecie

GROHE, jako marka należąca do portfolio koncernu LIXIL, przekazała 1,2 miliona euro zebranych w trakcie letniej kampanii „Obudź swoją energię”.

LIXIL, producent innowacyjnej armatury i rozwiązań do domu oraz UNICEF, światowa organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci, ogłosiły dziś, że zwiększają zasięg partnerstwa w ramach akcji „Make a Splash!”. Pomoc związana z dostępem do bezpiecznych i czystych toalet oraz urządzeń higieniczno-sanitarnych zostanie skierowana do dzieci i ich rodzin żyjących również w Indiach, Indonezji oraz Nigerii – do trzech krajów o największej liczbie mieszkańców na świecie.  

W 2018 UNICEF i LIXIL podjęły wspólne działania w ramach akcji „Make a Splash!”, wpisującej się w realizację jednego z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, oznaczonego jako 6.2, którym jest „zapewnienie dostępu do odpowiednich i godziwych warunków sanitarnych i higienicznych dla wszystkich ludzi na świecie oraz wyeliminowanie praktyki korzystania z toalet na otwartym terenie do 2030 roku”. Rozszerzenie partnerstwa o kolejne kraje możliwe jest dzięki sukcesowi, jakim była poprawa warunków sanitarnych i higienicznych dla 2,9 milionów ludzi w Etiopii, Kenii i Tanzanii, co udało się osiągnąć w ciągu 3 lat.

Partnerstwo w ramach akcji „Make a Splash!” ma na celu zapewnienie wszystkim, w tym zwłaszcza dzieciom z krajów rozwijających się, odpowiednich warunków higienicznych poprzez dostęp do przystępnych cenowo urządzeń wodno-sanitarnych. Współpraca LIXIL i UNICEF rozszerza się nie tylko o 3 dodatkowe kraje, którym oferowana jest pomoc. Partnerzy zwiększą zakres swoich działań, koncentrując się na: 

  • Zapewnieniu lepszego dostępu do higieny i urządzeń sanitarnych 

LIXIL projektuje rozwiązania sanitarne dopasowane do potrzeb i preferencji użytkowników. Wykorzystuje przy tym również wiedzę o zapotrzebowaniu na poprawę jakości usług sanitarnych w krajach rozwijających się, której dostarcza UNICEF. Wspólne działania partnerów umożliwiają zwiększanie dostępności oferowanej pomocy.  

  • Pozyskiwaniu środków finansowych w ramach wsparcia dla podmiotów gospodarczych z lokalnej branży sanitarnej

Partnerzy wspierają rozwój rynków urządzeń i infrastruktury sanitarnej, a tym samym lokalnych dostawców oraz konsumentów. 

  • Wsparciu w tworzeniu norm i regulacji 

Partnerzy oferują pomoc w monitorowaniu oraz ocenie celów i strategii sanitarnych w krajach rozwijających się. 

„Wciąż zbyt wiele dzieci i ich rodzin nie ma dostępu do bezpiecznych toalet. Musimy działać szybciej, żeby wypełnić tę lukę.” – wyjaśnia Carla Haddad Mardini, Dyrektor ds. Fundraisingu Indywidualnego i Partnerstw UNICEF w Genewie. „Świat potrzebuje odważnych i innowacyjnych współprac, takich jak akcja „Make a Splash!”. Postęp można przyśpieszyć tylko poprzez wspólną wizję i doświadczenie partnerów. W ten sposób powstają trwałe rozwiązania. Cieszę się, że rozwijamy nasze partnerstwo, aby docierać z pomocą do coraz większej grupy ludzi.”  

Razem silniejsi: firma GROHE wsparła działania partnerskie kampanią „Obudź swoją energię” 

Firma GROHE jako część koncernu LIXIL i globalny producent kompleksowych rozwiązań do łazienki i kuchni wsparła akcję „Make a Splash!”, wykorzystując do tego kampanię sygnowaną hasłem „Obudź swoją energię”, w którą włączyło się 13 krajów w Europie, rynki w Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie . Założeniem było przekazanie wartości 1 € od każdego prysznica GROHE sprzedanego w okresie od 1 maja do 31 sierpnia 2021 roku. W rezultacie udało się zebrać 1,2 miliona euro. Środki te pomogą zapewnić dostęp do bezpiecznych i czystych toalet oraz rozwiązań higienicznych większej liczbie potrzebujących dzieci. Część pomocy trafi do dzieci w Nigerii i Indonezji, umożliwiając stworzenie im godnych warunków sanitarnych w domach i szkołach. 

Wspólne działania na rzecz społeczności w krajach rozwijających się – jedna na pięć osób nie ma dostępu do bezpiecznych urządzeń sanitarnych

„Make a Splash!” to pierwsze globalne partnerstwo UNICEF, które dotyczy kwestii związanych z wodą, warunkami sanitarnymi i higieną, a także pierwsze tego rodzaju z japońską firmą. Partnerzy razem zwiększali świadomość dotyczącą dbania o higienę i korzystania z bezpiecznych toalet w społecznościach lokalnych, jednocześnie budując konkurencyjne rynki poprzez programy, które pomagają dzieciom i rodzinom uzyskać dostęp do przystępnych cenowo urządzeń sanitarnych. Główne działania LIXIL i UNICEF skupiają się na programach rozwojowych, aktywnościach mających na celu zwrócenie uwagi na korzyści płynące z właściwej gospodarki sanitarnej w krajach rozwijających się, a także na nadaniu większego priorytetu kwestiom sanitarnym i inwestycjom w tym zakresie. Jest to również wsparcie w budowaniu łańcuchów dostaw, sieci dystrybucji oraz umożliwienie lokalnym przedsiębiorcom sprzedaży, instalacji i serwisowania produktów.  

„Celem LIXIL jest tworzenie lepszych domów dla każdego, w każdym miejscu na świecie. Dzięki partnerstwu z UNICEF jesteśmy świadkiem tego, jak nasze produkty i usługi przyczyniają się do poprawy jakości życia dzieci i rodzin w krajach rozwijających się.” – dostrzega Jin Montesano, Director and Chair Corporate Responsibility Committee w LIXIL. „Cieszymy się, że teraz możemy zaoferować naszą pomoc jeszcze większej liczbie potrzebujących. Zapraszamy także naszych partnerów biznesowych do włączania się w tę inicjatywę, zapewniającą bezpieczne toalety i ułatwiającą higienę rąk wszystkim ludziom na świecie.” 

Wywieranie pozytywnego wpływu na społeczeństwo dzięki łatwo dostępnym rozwiązaniom higienicznym

UNICEF w ponad stu krajach na świecie zapewnia dostęp do lepszych i bezpiecznych warunków sanitarnych, zarówno wiejskim jak i miejskim społecznościom w krajach rozwijających się. Organizacja mobilizuje społeczności lokalne, buduje rynki urządzeń i usług sanitarnych, a także współpracuje z rządami państw, wspierając je w planowaniu i finansowaniu infrastruktury sanitarnej. Działania obejmują także wspieranie rozwoju technologii sanitarnych, umożliwiających łatwy dostęp do toalet. 

LIXIL wychodzi naprzeciw potrzebom milionów ludzi w 150 krajach na świecie, wykorzystując design i technologię do tworzenia armatury sanitarnej. Do koncernu należy również marka SATO produkująca innowacyjne i niedrogie toalety i baterie dla pozbawionych dostępu do wody gospodarstw domowych o niskich dochodach. Realizuje ona korporacyjne zobowiązania LIXIL w zakresie „globalnej higieny i dostępu do urządzeń sanitarnych”. SATO jest zaangażowaną społecznie firmą, która prowadzi badania i rozwija działalność biznesową dostosowaną do potrzeb rynków rozwijających się, którymi są: brak infrastruktury, niższy poziom dochodów i ograniczenia środowiskowe, takie jak niedobór wody. 

Kiedy świat dotknął kryzys związany z pandemią COVID-19, 30% światowej populacji – czyli jedna na 3 osoby – nie miało dostępu do bieżącej wody i mydła w domu, żeby właściwie zadbać o higienę, chroniąc swoje zdrowie. LIXIL i UNICEF zareagowały niemal natychmiast, wychodząc naprzeciw nowym realiom. UNICEF podzielił się informacjami na temat pojawiających się potrzeb, zaś firma SATO połączyła je z własnym rozpoznaniem rynku i stworzyła prototypy projektowe. W rezultacie firma LIXIL opracowała baterię SATO™, nowatorskie urządzenie do mycia rąk, które może być używane w dowolnym miejscu, nawet bez dostępu do bieżącej wody. Bateria SATO™ wyróżniała się takimi cechami, jak prostota i przystępność cenowa. Dzięki swojej wiedzy branżowej, doświadczeniu i informacjom na temat istniejących rozwiązań w zakresie mycia rąk, UNICEF również przyczynił się do powstania finalnego urządzenia.   

Od czasu premiery baterii SATO™ w czerwcu 2020 roku partnerzy dokładają wszelkich starań w promowaniu szybkich i ekologicznych praktyk związanych z higieną rąk w celu zapobiegania rozprzestrzenianiu się chorób zakaźnych. 

UNICEF nie promuje żadnej firmy, marki, produktu ani usługi.

Dowiedz się więcej o akcji „Make a Splash!”, tutaj.

Przeczytaj raport na temat akcji „Make a Splash!” (2020), tutaj.

O UNICEF 

UNICEF od 75 lat ratuje życie dzieci, broni ich praw i pomaga im wykorzystać potencjał, jaki posiadają. Nigdy się nie poddajemy!

Pracujemy w najtrudniejszych miejscach na świecie, aby dotrzeć do najbardziej pokrzywdzonych dzieci. W ponad 190 krajach i terytoriach pracujemy #dlakazdegodziecka, aby budować lepszy świat dla wszystkich. Przed, w trakcie i po kryzysach humanitarnych jesteśmy na miejscu niosąc ratującą życie pomoc i nadzieję dzieciom i ich rodzinom. Realizujemy nie tylko działania pomocowe, ale także edukacyjne. Wierzymy, że edukacja to jedna z najbardziej skutecznych form zmieniania świata. Więcej informacji na unicef.pl.  

Informacje o LIXIL 

LIXIL (TSE: 5938) to producent innowacyjnej armatury oraz rozwiązań do domu, które pozwalają radzić sobie
z codziennymi wyzwaniami i podnoszą standard życia w każdym miejscu na świecie. Korzystając z naszego japońskiego dziedzictwa, tworzymy i wdrażamy nowoczesne technologie odpowiadające za wysoką jakość produktów i zmieniające oblicze domów. Jednak LIXIL wyróżnia się przede wszystkim zrównoważonym sposobem działania – począwszy od wyrazistych projektów, poprzez ducha przedsiębiorczości i dbałość o środowisko, aż po odpowiedzialny rozwój działalności biznesowej. Nasze podejście realizujemy w praktyce dzięki wiodącym w branży markom, w tym INAX, GROHE, American Standard i TOSTEM. Ponad 60 000 współpracowników działających w więcej niż 150 krajach jest dumnych z tego, że nasze produkty każdego dnia poprawiają jakość życia miliardów ludzi. Dowiedz się więcej na www.lixil.com

O GROHE

GROHE jest wiodącym na świecie producentem kompletnych rozwiązań łazienkowych i kuchennych. Zatrudnia łącznie ponad 6500 pracowników w 150 krajach, z czego 2600 w Niemczech. Firma GROHE jest częścią koncernu LIXIL już od 2014 roku. Marka kieruje się wartościami, takimi jak technologia, jakość, design i zrównoważony rozwój, starając się oferować rozwiązania będące odzwierciedleniem dewizy „Pure Freude an Wasser”. Renomowane produkty, takie jak kolekcja armatury GROHE Eurosmart lub innowacyjne baterie termostatyczne, a także przełomowe innowacje, takie jak system kuchenny GROHE Blue, potwierdzają ogromne doświadczenie w branży. Innowacje, design i rozwój są ze sobą ściśle powiązane i wpisane w niemieckie dziedzictwo firmy. W rezultacie produkty GROHE noszą znak jakości „Made in Germany”. Marka GROHE swoją odpowiedzialność korporacyjną traktuje bardzo poważnie, dlatego koncentruje się na ograniczaniu wykorzystania zasobów do minimum. W kwietniu 2020 roku uzyskała neutralną produkcję dwutlenku węgla*, a do 2021 chce zrealizować następny cel, jakim jest stosowanie głównie opakowań niezawierających plastiku. Tylko w ciągu ostatnich dziesięciu lat firma GROHE zdobyła ponad 490 nagród za wzornictwo i innowacje, a także kilka najwyższych pozycji w niemieckim konkursie Sustainability Award (w 2021 roku w kategoriach „Design” i „Zasoby”), co potwierdza jej sukces. Firma GROHE jako pierwsza w branży otrzymała nagrodę CSR rządu niemieckiego, a także została jednym z 50 Liderów Ochrony Klimatu i Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

* włączając projekty kompensujące emisję CO2, więcej na green.grohe.com. 

Translate »