Mövenpick Hotel powstanie we Wrocławiu

Accor, światowy lider hotelarstwa, rozbudowuje w Polsce portfolio marki Mövenpick o czwarty już obiekt. Grupa podpisała z inwestorem Rafin sp. z o.o. umowę franczyzy na 180-pokojowy Hotel Mövenpick Wrocław, funkcjonujący dotychczas jako Hotel Grand. Historyczny obiekt przejdzie rebranding i rozbudowę, aby przyjąć gości już na początku 2023 roku.

Mövenpick Wrocław powstanie w ramach rozbudowy historycznego Hotelu Grand, położonego przy ul. Piłsudskiego. To miejsce pełne tradycyjnego piękna, działające przed wojną jako Hotel du Nord i uznawane za jedno z najbardziej eleganckich obiektów we Wrocławiu, a dziś znane każdemu miłośnikowi stolicy Dolnego Śląska.

Hotel zaoferuje 180 przestronnych, luksusowych pokoi, restaurację, bar i sale konferencyjne. Obiekt będzie również wyposażony w centrum fitness, SPA, a także podziemny parking.

To czwarty, po Mövenpick Kołobrzeg, Zakopane i Poznań, obiekt szwajcarskiej, pięciogwiazdkowej marki z portfolio Accor, zaplanowany w Polsce. Będzie to również drugi hotel Accor w historycznym budynku, obok powstającego Mövenpick Zakopane.

– Jest to nasza czwarta umowa podpisana w Polsce na hotel Mövenpick, co jest dowodem na to, że marka cieszy się renomą i zaufaniem wśród inwestorów. Jesteśmy pewni, że Mövenpick Wrocław, jako architektoniczna wizytówka miasta, zaoferuje Gościom zupełnie nową jakość wypoczynku w segmencie premium. Jestem bardzo szczęśliwy i dumny z faktu, że tak doświadczony właściciel hoteli we Wrocławiu, jakim jest spółka Rafin, wybrał właśnie sieć Accor do współpracy przy tym znaczącym projekcie. – podkreśla Jacek Stasikowski, Dyrektor ds. rozwoju sieci Accor.

Inwestorem jest spółka Rafin, doświadczona w zarządzaniu hotelami i rewitalizacją zabytkowych obiektów historycznych, będąca właścicielem czterech obiektów hotelowych zlokalizowanych we Wrocławiu. Za wyjątkowy projekt rozbudowy Hotelu Grand odpowiada wrocławska pracownia Greg Architekci.

– Wrocławski Hotel Grand, to obiekt ważny dla miasta, dlatego zależało nam na współpracy z marką, która z jednej strony będzie podkreślać architektoniczną wartość i historyczne dziedzictwo „Hotelu Grand”, a z drugiej – wprowadzi gości w świat nowoczesnego luksusu i wyjątkowych doświadczeń z pobytu w hotelu. Mövenpick doskonale odpowiada na te potrzeby i jednocześnie staje się częścią wieloletniego projektu tak znaczącej dla wrocławian historycznej rewitalizacji okolic nowego Dworca Głównego. Jesteśmy dumni, że wspólnie tworzymy nową wizytówkę stolicy Dolnego Śląska, która witać będzie wszystkich turystów odwiedzających Wrocław. – podkreśla Paweł Rojek, Prezes Zarządu spółki RAFIN.

Historia powstałej w Szwajcarii marki Mövenpick sięga lat 40. Zlokalizowane w centrach miast i topowych kurortach na całym świecie pięciogwiazdkowe hotele wyróżniają się unikalnymi doświadczeniami, które dostarczają gościom niezapomnianych momentów w trakcie pobytu. Wśród nich znajdują się m.in. popołudniowa godzina czekolady, zdrowe smoothie dla każdego, specjalnie przygotowane menu dla dzieci czy zaawansowana technologia dla lepszego snu, umożliwiająca wypoczynek dopasowany do indywidualnych potrzeb.

Za zarządzanie obiektem odpowiedzialna będzie wrocławska spółka Cohm, należącą do grupy kapitałowej inwestora Rafin i posiadająca wieloletnie doświadczenie w organizacji i zarządzaniu zabytkowymi obiektami hotelowymi. Cohm zarządzać będzie, po wybudowaniu hotelu Mövenpick, portfolio 5 hoteli, które mają łącznie 575 pokoi, w ścisłym centrum Wrocławia.

Cohm ma w swoim portfolio zabytkowe hotele od 2007 roku. Obiekty, którymi zarządzamy to nie tylko kolejne budynki hotelowe. To historyczne elementy tkanki miejskiej, których detal architektoniczny wymaga od nas podejścia ze szczególnym pietyzmem. Dzięki temu odwdzięcza się niespotykanym wrażeniem u naszych gości, którzy w zarządzanych przez nas obiektach poczują flirt historii z nowoczesnością. – dodaje Grzegorz Rojek, Prezes zarządu Cohm.

Otwarcie pierwszego hotelu Mövenpick we Wrocławiu jest planowane na pierwszą połowę 2023 roku.

***

O MÖVENPICK

Powstała w 1973 roku szwajcarska marka Mövenpick swoim dziedzictwem w obszarze usług F&B sięga lat 40. XX wieku. Dziś posiada stale rosnące portfolio blisko 100 hoteli klasy premium w 26 krajach na całym świecie. Dla Mövenpick zwykłe czynności nabierają wyjątkowego i niezwykłego charakteru. Zapewnianie gościom ekskluzywnych i przyjemnych wrażeń przynoszących relaks i ukojenie sprawia, że małe gesty zyskują duże znaczenie. Czy to godzina czekolady każdego popołudnia, zaawansowana technologia umożliwiająca wypoczynek dopasowany do indywidualnych potrzeb każdego gościa czy specjalnie przygotowane zdrowe i zabawne menu dla dzieci. Każdy z momentów pozwala gościom skosztować życia z harmonią dla innych, jak i dla całego świata. Mövenpick tworzy przyjemną i ciepłą atmosferę dla wszystkich gości, partnerów biznesowych i pracowników. Zaangażowana w zrównoważone praktyki, z troską o lokalne społeczności, Mövenpick jest marką z rekordową liczbą najbardziej prestiżowych certyfikatów ekologicznych Green Globe na świecie.

o ACCOR

Accor jest wiodącą grupą hotelarską na świecie oferującą gościom wyjątkowe i niezapomniane wrażenia w ponad 5 100 hotelach, kurortach i rezydencjach oraz 10 000 obiektach gastronomicznych w 110 krajach. Grupa dysponuje jednym z najbardziej zróżnicowanych i w pełni zintegrowanych ekosystemów hotelarskich obejmujących szerokie portfolio marek segmentu luxury, premium, midscale i economy z unikalnymi konceptami. Wyjątkowe i unikalne doświadczenia uzupełnia oferta rozrywkowa, bary i restauracje, markowe rezydencje prywatne, współdzielone obiekty noclegowe, consierge, przestrzenie co-workingowe i wiele innych. Accor wyróżnia się niezastąpionym portfolio charakterystycznych marek i zespołem liczącym ponad 260 000 osób na całym świecie. Dodatkowo Grupa oferuje wszechstronny lifestylowy program lojalnościowy ALL – Accor Live Limitless, o korzyściach którego przekonało się już ponad 68 milionów członków z całego świata. ALL jako codzienny towarzysz hotelowych gości pozwala na wzbogacenie pobytu o dodatkową wartość i przeżycia związane z szeroką gamą benefitów, usług i doświadczeń. Accor jest głęboko zaangażowany w tworzenie zrównoważonego rozwoju aktywnie działając na rzecz naszej planety i lokalnych społeczności. W ramach programu Planet 21 – Acting Here. Accor działa na rzecz „pozytywnego hotelarstwa”, a w ramach Accor Solidarity, RiiSE i inicjatywę ALL Heartist Fund pomaga osobom w niekorzystnej sytuacji życiowej poprzez gwarancję wysokiej etyki biznesowej, odpowiedzialność względem turystyki i ekologii, zaangażowania w społeczność, zróżnicowanie i inkluzyjność. Założona w 1967 roku spółka Accor SA jest notowana na paryskiej giełdzie Euronext (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku OTC (kod ACRFY) w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji na stronie: group.accor.com. Zapraszamy do polubienia naszej strony na Facebooku i śledzenia nas na Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram.

O RAFIN

Rafin to podmiot należący do grupy kapitałowej Dexpol, która obecna jest od 30 lat na wrocławskim rynku nieruchomości. Wysoki kapitał zakładowy i rozbudowywany sukcesywnie portfel nieruchomości zapewnia Spółce ogromny potencjał rozwojowy oraz zabezpieczenie pod obecnie realizowane i kolejne planowane inwestycje. Grupa kapitałowa zrealizowała szereg projektów, które obejmują zarówno powierzchnie komercyjne, parki handlowe oraz wieloetapowe inwestycje mieszkaniowe (ponad 100 000 PUM) w tym kilka znanych osiedli w stolicy Dolnego Śląska tj. Kępa Mieszczańska, Wybrzeże Reymonta, Partynice House, Miasto Ogród, Dobre Osiedle, Złota Podkowa oraz osiedla domów szeregowych. Rafin jest również właścicielem 4 zabytkowych wrocławskich hoteli (Hotel Europejski, Hotel Polonia, Hotel Piast, Hotel Lothus) w centralnej części miasta.