Nexer 120 firmą w sieci partnerskiej SoDA

SoDA, czyli Organizacja Pracodawców Usług IT, działa w Polsce od 2018 r. i powstała z inicjatywy grupy firm reprezentujących wspomnianą branżę. Impulsem do działania była potrzeba networkingu
i wymiany doświadczeń. Dzisiaj, po 3 latach działalności, to prężnie działająca platforma współpracy biznesowej, która zrzesza 120 podmiotów, a tę okrągłą liczbę zamyka firma Nexer, która w marcu dołączyła do organizacji.

Nexer (dawniej Sigma IT) to szwedzka firma specjalizująca się w tworzeniu cyfrowych rozwiązań –   w Polsce obecna od 2017 roku. W swojej strategii, na najbliższe lata, planuje globalną ekspansję, a jej kolejny krok to zmiany strategiczne, inwestycje i zwiększenie zatrudnienia m.in. w Polsce. Tym samym, naturalnym elementem rozwoju w kraju jest połączenie sił z obecnymi na rynku software house’ami właśnie w ramach SoDA.

Nasza oferta dla klientów jak i pracowników nieustannie rośnie.  Wkrótce osiągniemy pułap 100 pracowników w Polsce. Nasze plany wzrostowe na tym się nie kończoną, a wręcz przeciwnie – uważamy, że wkraczamy w kolejny, szybszy, etap rozwoju. Nasze portfolio klientów powiększa się z kwartału na kwartał. Dostarczymy rozwiązania dla rozrywki, transportu, biofarmaceutyki czy też sektora finansowego. Wszystkie te branże przeżywają cyfrową rewolucję, a przynajmniej ewolucje. Technologie implementowane przez naszych inżynierów z zakresu rozwiązań chmurowych, systemów wbudowanych, nauczania maszynowego czy wizualizacji danych pozwalają wdrożyć tą rewolucję w życie i dostarczyć zupełnie nowych rozwiązań użytkownikom końcowym, a nawet podnieść jakość i bezpieczeństwo ich codziennego życia. – mówi Maciej Reutt Dyrektor Zarządzający Nexer w Polsce. – Dlatego nasza dotychczasowa współpraca z firmami zrzeszonymi w SoDA jest niezwykle wartościowa i poszukując wysokiej klasy specjalistów szukamy współpracy z lokalnymi partnerami, takimi jak firmy zrzeszone w SoDA.

photo by Bartek Sadowski +48 609 120 330 www.barteksadowski.pl sadowski.barek@gmail.com fb.com/photobybarteksadowski

Poprzez tematyczne raporty, realizację badań i analiz, a także organizację szkoleń oraz webinarów SoDa m.in. wspiera wymianę wiedzy pomiędzy firmami członkowskimi promując Polskę jako wiodący światowy rynek w dziedzinie wytwarzania oprogramowania i usług IT.

Obecnie zrzeszamy 120 firm o kapitale polskim i zagranicznym, działających na terenie całego krajui zatrudniających ponad 15 tysięcy pracowników. Wśród nich znajdują się zarówno więksi gracze, osiągający roczny obrót powyżej 50 milionów złotych, jak i mniejsze podmioty, które dopiero podbijają rynek. W ich imieniu reprezentujemy branżę technologiczną i promujemy. – mówi Łukasz Czajkowski, Head of Growth SoDA. – W niespełna 3 lata działalności udało nam się nawiązać współpracę
z instytucjami odpowiedzialnymi za legislację i interesy branży, m.in. Ministerstwem Cyfryzacji, Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Polsko-Holenderską Izbą Gospodarczą czy Polską Izbą Informatyki Medycznej. Zostaliśmy również zaproszeni do udziału w polsko-litewskim forum gospodarczym. Zyskaliśmy także cennych partnerów, takich jak Clutch, Microsoft, Citi Handlowy, Medicover czy Klaster IT, którzy z myślą o członkach przygotowują dedykowane usługi, korzystne oferty zakupowe, a także prowadzą szereg warsztatów i szkoleń.

Wzmocnienie sił na wymagającym rynku

Pandemia nie ominęła także branży IT, która mocno odczuła jej skutki w 2020 roku (wynika z badania przeprowadzonego przez SoDA). Integracja obu podmiotów ma na celu jeszcze większe wysycenie i zaspokojenie potrzeb tak dynamicznie zmieniającego się rynku.

Sytuacja pandemiczna jeszcze mocniej nakręciła nas do działania i odpowiadania na potrzeby naszych firm. Patrząc w przyszłość myślimy oczywiście o wzmocnieniu rozpoznawalności w naszym kraju
i za granicą, dotarciu do większej liczby software house’ów, ale też przede wszystkim o ciągłym doskonaleniu i dostosowaniu naszych działań do aktualnych potrzeb członków organizacji, która – mamy nadzieję – pozostanie miejscem spotkań i rozmów dla wszystkich przedstawicieli branży IT.
– podsumowuje Łukasz Czajkowski.

NEXER, jeszcze jako Sigma IT, wpierał klientów podczas pandemii, a szczególnie w adaptacji do nowych warunków pracy podczas pierwszej fali. Nasze zespoły wykazały się wielkim profesjonalizmem, w ciągu jednego dnia przełączyliśmy działania firmy i naszych klientów na w pełni zdalne, nie tracąc na produktywności, ani nie powodując żadnych incydentów produkcyjnych.. Całokształt naszych działań przełożył się na wzrost  w roku 2020, który wyniósł ponad 50% rok do roku, a zespół niemalże podwoił się w tym okresie. Dziś nasz rozwój opiera się też na wnioskach z tego okresu. Dlatego rozwijamy naszą ofertę dla sektorów, które najbardziej potrzebują rozwiązań cyfrowych, aby odpowiedzieć na zaistniałe i nadchodzące zmiany w specyfice pracy, życia, spędzania wolnego czasu, a jednocześnie adresować zagrożenia związane ze zmianami klimatycznymi czy też jakością opieki społecznej czy też zdrowotnej. – podsumowuje Maciej Reutt.

————————————————————————————————————————————–

O firmie Nexer

Nexer (dawniej Sigma IT Group AB) zmieniła nazwę i profil działalności w lutym 2021 r. – to firma technologiczna, głęboko zakorzeniona w szwedzkim dziedzictwie przedsiębiorczości i innowacji, o globalnym zasięgu. Dzięki spójnej i przemyślanej strategii, technologii i komunikacji dostarcza swoim klientom innowacyjnych i perspektywicznych rozwiązań.

Obecnie niektóre z największych i najbardziej wymagających firm na świecie polegają na zaangażowaniu i wiedzy ekspertów z Nexer. Firma współpracuje również od wielu lat z wiodącymi na rynku dostawcami produktów i platform. Dwukrotnie została wyróżniona tytułem Partnera Roku Microsoft w Szwecji i Brazylii. Nexer to 1500 ekspertów w 9 krajach. Przychody w 2020 roku wyniosły 2 miliardy SEK przy rocznym wzroście o 15%. Firma jest częścią grupy Danir, szwedzkiej firmy prywatnej, która zatrudnia prawie 8 000 pracowników w 16 krajach i osiąga przychody na poziomie 6,6 BSEK.

Osoby kontaktowe

Maciej Reutt
Dyrektor Zarządzający, Nexer w Polsce
Mail: Maciej.reutt@nexergroup.com
Phone: +48 601 555 765

Andrzej Winiarski
Dyrektor Zarządzający, Nexer Insight w Polsce
Mail: andrzej.winiarski@nexergroup.com
Phone: +48 729 054 612

Beatrice Silow
Dyrektor ds. marketing I komunikacji, Nexer Group
Mail: beatrice.silow@nexergroup.com
Phone: +46 (0)703 791506