Odważnie jechać tam, gdzie wcześniej nie jechał van

Firma MAN Truck & Bus zaprezentowała w Austrii furgonetkę do operacji wcześniej nie do pomyślenia. Kombi TGE 3.180 4×4 jest wyposażony w specjalny napęd gąsienicowy. Umożliwia to jazdę po zaśnieżonych stokach czy błotnistych łąkach nawet zimą, na przykład dojeżdżając do alpejskich pastwisk, hoteli czy wyciągów narciarskich.

„Ślizgasz się po śniegu, to jest wspaniałe” – mówi Martin Zeller, dyrektor oddziału MAN Truck & Bus w Innsbrucku, opisując swoje doświadczenia z TGE przestawionym na napęd gąsienicowy. Firma serwisowa MAN, którą zarządza, sprawiła, że ​​zwykły transporter drogowy stał się cudem terenowym. „TrackSystems – projektant i producent zestawu do konwersji toru – również ma swoją siedzibę w Tyrolu i razem chcieliśmy pokazać, że ta niezwykła kombinacja działa z MAN TGE” – mówi Zeller. Inicjatywa konwersji wyszła od dwóch sprzedawców samochodów dostawczych w austriackim kraju związkowym Tyrol: Thomas Kofler i Fabian Bonora. To, co się pojawiło, zadziwia każdego, kto zobaczy pojazd. Szeroki uśmiech jest zaprogramowany.

Transporter terenowy może być używany na przykład przez operatorów wyciągów narciarskich w regionach górskich. Ponieważ jest to furgonetka TGE z łącznie 8 miejscami siedzącymi plus miejsce kierowcy, transporter może przewozić zarówno ludzi, jak i towary. Zaopatrzenie odległych pastwisk alpejskich nawet zimą lub wygodne przewiezienie gości do ich zaśnieżonego alpejskiego hotelu staje się możliwe dzięki monitorowanemu TGE. Konwersję można zastosować w całej gamie samochodów dostawczych, dzięki czemu można ją również zastosować, na przykład, do wyposażenia furgonu lub podwójnej kabiny w platformę.

Niesamowita rzecz: konwersja na napęd gąsienicowy zajmuje nie więcej niż godzinę. Montaż lub demontaż odbywa się podobnie jak zmiana koła, nie ma konieczności wizyty w specjalnym warsztacie. Płyta adaptera, która jest mocowana za pomocą oryginalnych śrub koła, zapewnia połączenie z osiami. Prosta konwersja umożliwia również całoroczne użytkowanie furgonetki, jeśli zajdzie taka potrzeba: napęd Caterpillar zimą, opony latem. Dodatkowa waga w porównaniu ze zwykłym wyposażeniem z oponami to około 300 kilogramów. Szerokość TGE wzrasta do 2,40 metra.

Off-road, gąsienica napęd zarządza 25 do 50 km / h i jest zwykle w 1 st na 3 -cim biegu z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów zalecanych dla tej aplikacji. Dzięki podwoziu Seikel, które jest podniesione o około 3 cm, transporter gąsienicowy Innsbruck ma również wystarczający prześwit, aby wykonywać swoje zadania w ekstremalnym terenie. Napęd gąsienicowy jest hamowany przez standardowe hamulce tarczowe; nie jest wymagana żadna regulacja. Jednak przerobiona gąsienica TGE nie może jeździć po drogach, do czego następnie potrzebuje zwrotu opon.

Pojazdy i produkty prezentowane na tej stronie mogą różnić się kształtem, konstrukcją, kolorem i zakresem dostawy. Niektóre obrazy mogą zawierać specjalne wyposażenie, akcesoria i elementy dekoracyjne, które podlegają dodatkowej opłacie. Cechy techniczne i wyposażenie opisanych pojazdów są jedynie przykładami i mogą się różnić, w szczególności w zależności od kraju. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w dowolnym momencie.

Nasze pojazdy standardowo wyposażone są w opony letnie. Sprawdź możliwe przepisy krajowe dotyczące tego, czy opony zimowe są wymagane. Twój partner MAN chętnie Ci doradzi.

Podane dane dotyczące zużycia paliwa i emisji zostały określone zgodnie z procedurami pomiarowymi określonymi przez prawo. Od 1 września 2017 r. Niektóre nowe pojazdy otrzymują już homologację typu zgodnie z ogólnoświatową zharmonizowaną procedurą testową pojazdów lekkich (WLTP), bardziej realistyczną procedurą testową służącą do pomiaru zużycia paliwa i emisji CO 2 . Obecnie prawo wymaga nadal podawania danych NEDC dla pojazdów do przewozu osób z klasą rejestracyjną M1. W przypadku nowych pojazdów, które uzyskały homologację typu zgodnie z WLTP, wartości NEDC pochodzą z danych WLTP. W przypadkach, gdy wartości NEDC są określone jako zakresy wartości, nie dotyczą one konkretnego pojazdu i nie stanowią części oferty sprzedaży.

Dodatkowe wyposażenie i akcesoria (np. Części dodatkowe, różne formaty opon itp.) Mogą zmienić odpowiednie parametry pojazdu, takie jak masa, opór toczenia i aerodynamika, oraz w połączeniu z warunkami pogodowymi i drogowymi oraz indywidualnym stylem jazdy mogą wpływać na zużycie paliwa, zużycie energii elektrycznej, emisje CO 2 i parametry pojazdu.

Klasy efektywności służą do oceny pojazdów do przewozu osób z rejestracją pojazdu osobowego M1, zgodnie z emisjami CO 2 przy uwzględnieniu masy własnej pojazdu. Pojazdy, które odpowiadają średniej, są klasyfikowane jako D. Pojazdy, które są powyżej bieżącej średniej, są klasyfikowane jako A +, A, B lub C. Pojazdy poniżej średniej są klasyfikowane jako E, F lub G.

Dodatkowe informacje dotyczące oficjalnego zużycia paliwa i oficjalnych wartości emisji CO 2 nowych pojazdów do transportu pasażerskiego, z rejestracją pojazdu pasażerskiego M1, można znaleźć w „Przewodniku dotyczącym zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii we wszystkich Nowe modele samochodów osobowych ”. Niniejsze wytyczne są dostępne bezpłatnie we wszystkich punktach sprzedaży oraz w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Niemcy. ( https://www.datgroup.com/ )

W pojazdach klas N1, N2 i M2 stosowany jest płyn chłodzący typu R134a. Samochody MAN TGE klasy M1 wymagają płynu chłodzącego typu R1234yf. Wartość GWP zastosowanego chłodziwa wynosi 1,430 (chłodziwo typu R134a) i 4 (chłodziwo typu R1234yf). Poziomy napełnienia zależą od sprężarki płynu chłodzącego i wahają się od 560 do 590 gramów.

Źródło: https://press.mantruckandbus.com/