Paczkomat® najczęściej wybieraną przez Polaków formą odbioru przesyłek

Aż 80% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej odbierają paczki w maszynach InPost

Według badań Kantar Polska Paczkomaty® InPost są najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów – aż 80% badanych wybiera tę formę dostawy. Popularność odbioru paczek w maszynach InPost jest większa od standardowej dostawy kurierem do pracy czy domu. Paczkomaty® są także drugą najczęściej wybieraną formą wysyłania towarów, zaraz po Poczcie Polskiej. Popularność tradycyjnej formy wysyłki jest większa jedynie o 2% – niemal tyle samo osób (51%) decyduje się na wysyłkę za pomocą maszyn InPost. Aż 79% badanych korzystało w ostatnich 3 miesiącach z Paczkomatów® odbierając przesyłki (+3 p.p. rok do roku), a niemal 1/3 respondentów także nadawała przesyłki w maszynach (+11 p.p.). Zwiększyła się także liczba wysyłających przez Paczkomaty® (+4 p.p.), a także osób, które zarówno wysyłały jak i odbierały przesyłki (+7 p.p.).

Nastąpił wzrost zadowolenia we wszystkich szczegółowo badanych obszarach korzystania z Paczkomatów® InPost. Największe wzrosty widać w satysfakcji z czasu na odbiór przesyłki (+20 p.p.), cenie usługi zamówienia przesyłki (+10 p.p.) oraz terminu i szybkość dostarczenia przesyłki (+9 p.p.). Na pozytywne wyniki badania zadowolenia z pewnością wpłynęły wprowadzone przez InPost rozwiązania – aplikacja pozwalająca na zdalne otwieranie skrytek w Paczkomatach®, obniżka kosztów nadania przesyłek dla klientów detalicznych oraz usługa „Paczka w Weekend”, która umożliwia dostawy do Paczkomatów® także w soboty i niedziele.

Z Paczkomatów® InPost korzystają mieszkańcy całej Polski niezależnie od wielkości miejscowości – przewaga popularności wśród mieszkańców miastach o wielkości powyżej 500 tysięcy mieszkańców jest niewielka.

“Cały czas się zmieniamy, m.in. wprowadzając nowe technologiczne rozwiązania w ramach naszej strategii GO Mobile!, pozwalającej zarządzać przesyłką z poziomu smartfona. Jak pokazują badania jesteśmy doceniani przez naszych klientów – odsetek osób, które robiąc zakupy w Internecie najczęściej wybierają Paczkomaty® jako formę odbioru przesyłki wyniósł aż 80%. To naprawdę świetny wynik na tak konkurencyjnym rynku, jakim jest logistyka w naszym kraju. Bardzo cieszy nas popularność Paczkomatów® także w mniejszych miastach i na wsiach. Paczkomat® wyraźnie się zdemokratyzował, jest już pierwszym wyborem mieszkańców całej Polski, a nie tylko największych miast. Potwierdza to, że nasze diagnozy potrzeb użytkowników maszyn są bardzo dobre, a rozwijanie sieci Paczkomatów® także poza największymi miastami było strzałem w dziesiątkę” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Brzoska dodaje, że wyraźnie wzrosła liczba osób które wykorzystują Paczkomaty® do nadawania przesyłek. „Zanotowany wzrost w tej kategorii o 11 punktów procentowych jest rekordowy w naszej historii. Szczególnie cieszy wzrost nadających przesyłki w Paczkomatach® w najmłodszej grupie wiekowej 18-24 lat, co jest dowodem na uniwersalność naszych rozwiązań” – podkreśla.

Z badania także wynika, że InPost jest doceniany przez klientów przede wszystkim z powodu „wykorzystywania rozwiązań internetowych i mobilnych”, na co wskazuje 76% respondentów – czym zdecydowanie bije na głowę konkurencję. Kolejne miejsca w tym zestawieniu zajęły DHL – 55%, DPD – 52%, UPS – 42%, Poczta Polska 28% (Pocztex – 30%). InPost jest także znacznie lepiej niż konkurencja oceniany za: terminowe dostarczanie przesyłek, gwarancję dostarczenia przesyłki czy też atrakcyjną cenowo ofertę.

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (6000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600).

InPost z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe® w związku pandemią przyspieszył start nowej usługi „Paczka w Weekend” umożliwiającej dostawy do Paczkomatów® także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach „Paczki w weekend” przesyłki zostaną dostarczone do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.

InPost udostępnił nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem® i swoją paczką z poziomu aplikacji. Od wielu już miesięcy przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to znaczący krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą WhatsApp, wysyłając wiadomość na numer +48 722 444 000. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także numer do kuriera. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce dostępne za pośrednictwem tej aplikacji. Z InPost można porozmawiać również za pomocą Google Asystenta wywołując bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”, a także na Messengerze.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

Więcej informacji na: www.inpost.pl

KontaktPolub nas na FacebookuSklepy firmDodaj ogłoszenieWyszukiwarka firm