Paczkomaty® InPost przy Delikatesach Centrum

Paczkomaty® InPost przy Delikatesach Centrum

Prawie 900 nowych lokalizacji

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – zainstaluje 880 nowych Paczkomatów® przy placówkach sieci Delikatesy Centrum, organizowanej przez Grupę Eurocash. Tym samym sieć paczkomatowa InPost skokowo zwiększy swój zasięg.

Dla obsługi rosnących wolumenów przesyłek InPost systematycznie rozwija swoją infrastrukturę logistyczną – uruchomił drugą po sortowni w Piotrkowie Trybunalskim centralną sortownię w podwarszawskim Mszczonowie. Ponadto firma rozszerzyła warszawską flotę samochodów elektrycznych o 40 nowych Nissanów e-NV200 XL Voltia. Samochody zapewniają zasięg do 200 km w mieście, 8m³ przestrzeni ładunkowej oraz ładowność 580 kg.

„Paczkomaty® InPost często stawiamy przy sklepach, centrach handlowych czy stacjach benzynowych. Nasze analizy wskazują, że pozwalają one zwiększać obroty handlowe nawet o 10%. Współpraca z Delikatesami Centrum to ważny krok w ekspansji naszej sieci, która trafi teraz pod sklepy popularnej sieci sklepów delikatesowych. Zalety Paczkomatów® doceniają Polacy, którzy wybierają tę formę dostawy częściej niż kuriera – co jest szczególnie ważne w czasie pandemii, gdyż jest to najbezpieczniejsza obecnie forma dostaw” – zwraca uwagę Rafał Brzoska, prezes InPost.

„Współpraca z InPost i zwiększenie liczby Paczkomatów® przy sklepach naszej sieci pomaga niezależnym przedsiębiorcom prowadzącym Delikatesy Centrum w budowaniu konkurencyjności placówek w swojej okolicy – mówi Ewa Borowska, członek zarządu Delikatesy Centrum. – To duża wygoda dla robiących zakupy, a dla naszych franczyzobiorców szansa na zwiększenie liczby klientów, czy w praktyce po prostu większą sprzedaż. Badania pokazują, że współczynnik współkupowania wynosi przy tego typu usługach ok. 30%. Oznacza to, że 3 na 10 konsumentów nadając lub odbierając paczkę w lub przy danym punkcie handlowym, zrobi przy tej okazji zakupy” – dodaje Borowska.

InPost wprowadził też usługę „Paczka w Weekend” – z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe. Umożliwia ona dostawy do Paczkomatów® także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach „Paczki w weekend” przesyłki są dostarczane do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.

Liczba Paczkomatów® (8000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600). Paczkomaty® InPost dostępne są w Polsce także przy sklepach: Dino, Lidl, Kaufland, sieci sklepów Delikatesy Centrum organizowanych przez Grupę Eurocash, a także w Centrach Handlowych Auchan. InPost podpisał również umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost.

Ponadto InPost – odpowiadając na zapotrzebowanie rynku – uruchomił Paczkomaty® InDoor, przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków. Dzięki Paczkomatom® InDoor właściciele nieruchomości zapewniają swoim mieszkańcom i najemcom najkorzystniejszą i najpopularniejszą opcję odbioru zakupów. Jednocześnie przyciągają okolicznych mieszkańców do danej lokalizacji – co pozwala generować dodatkowe zyski sklepom i punktom usługowym.

Według raportu Gemius Paczkomaty® są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.

Każdą przesyłkę z Paczkomatu® InPost można odebrać za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej do zdalnego otwierania skrytek. Aplikacja ma już 4 miliony aktywnych użytkowników i notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć dziennie. Oprogramowanie było na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore przez 8 tygodni. Dzięki aplikacji, przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać wiele osób naraz. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. W ramach strategii cyfryzacji z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

InPost od 2019 roku jest liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

InPost wprowadza systematycznie nowe usługi – w 2020 roku uruchomił specjalistyczne Paczkomaty® Urząd 24, które przekazał na potrzeby Urzędów Miasta w Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Targu, Wołominie oraz Koszalinie. Pozwolą one mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Planowane są kolejne instalacje maszyn przy urzędach w całej Polsce – InPost prowadzi rozmowy z kilkudziesięcioma miastami.

InPost wprowadził także usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.