Polacy uwielbiają zamawiać z dostawą – milion pobrań aplikacji Glovo

Od lipca zeszłego roku Glovo, mobilna aplikacja zajmująca się dostawami na życzenie, osiągnęła w naszym kraju milion pobrań ze sklepów App Store i Google Play. W ciągu 10 miesięcy kurierzy z żółtymi plecakami pojawili się w 30 miastach. Firma zapowiada, że to nie koniec działań mających na celu objęcie miana lidera na rynku dostaw w Polsce.

Hiszpańska aplikacja zagościła w smartfonach Polaków na dobre. Dzięki Glovo można zamówić z dostawą do domu przekąskę, lunch, codzienne zakupy z marketów, produkty parafarmaceutyczne z apteki, kwiaty z kwiaciarni czy też książki z okolicznej księgarni. Popularność pokazuje, że takie rozwiązanie jest idealną odpowiedzią na rosnące potrzeby konsumentów, w szczególności w czasach pandemii. Szeroki wybór dostępnych opcji przyczynił się do wzrostu zainteresowania i osiągnięcia miliona pobrań aplikacji. Najwyższe – 3. miejsce na liście bezpłatnych aplikacji w sklepach App Store i Google Play, Glovo osiągnęło 10 kwietnia br. Oceny, które obecnie odnotowuje to odpowiednio 4,7/5 w pierwszym i 4,3/5 w drugim sklepie.

Rozwój na polskim rynku jest bardzo dynamiczny. Na ten moment mamy ponad 2700 punktów partnerskich w tym restauracje McDonald’s i KFC oraz sklepy Biedronka i Carrefour. Mowa tutaj o sumie lokalizacji we wszystkich miastach, w których działamy mówi Carlos Silván, general manager Glovo Polska.Cieszymy się z tego sukcesu i wiemy, że to nie koniec. Potrzeby konsumentów się zmieniają i coraz więcej osób zauważa w dostawach największą zaletę, jaką jest oszczędność własnego czasu. Dlatego też, jako jedyna aplikacja w Polsce pozwalająca na zamówienie czegokolwiek, będziemy się rozwijać i pracować nad polepszeniem doświadczeń użytkownika, tak aby sprostać oczekiwaniom klientów. Ponadto naszym celem jest ciągłe poszerzanie oferty – stawiamy na rozbudowę każdej kategorii zamówień – dodaje Carlos Silván.

Najszybciej zrealizowane zamówienie? 8 minut w Sopocie

Najliczniejszą grupę użytkowników Glovo w Polsce stanowią osoby między 26 a 35 rokiem życia. Co ciekawe, częściej z aplikacji korzystają kobiety – różnica jest jednak niewielka. Natomiast najwięcej sympatyków zamówień z dostawą mieszka w Warszawie.

Ulubiona kuchnia polskich użytkowników aplikacji to kuchnia amerykańska – w szczególności burgery. Na podium znajdują się też dania włoskie i azjatyckie. W temacie zamówień spożywczych to wysoko na listach zakupów polskich konsumentów znajdują się banany. Od początku współpracy z Biedronką kurierzy dostarczyli 10 ton tego produktu.

Najczęściej użytkownicy korzystają z aplikacji w piątek i sobotę w godzinach wieczornych między 17 a 19. Przed pandemią widzieliśmy również skoki liczby zamówień w porze lunchowej, ale podczas izolacji ich godziny uległy pewnym zmianom. Zaobserwowaliśmy “wypłaszczenie” się wykresów – zamawiamy przez cały dzień, na co wpływ może też mieć szersza oferta w segmencie zakupów spożywczych – wyjaśnia Carlos Silván, General Manager Glovo Polska.

Zamówienia trafiają w ręce użytkowników coraz sprawniej, dzięki rosnącej liczbie kurierów we wszystkich miastach. Do tej pory najszybciej udało się zrealizować zamówienie z McDonald’s w Sopocie. Kurier z żółtą torbą w ciągu 8 minut dostarczył Cappuccino i Happy Meal do klienta. Miasta, w których obecnie działa flota kurierska Glovo to: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Katowice, Sopot, Lublin, Szczecin, Toruń, Bydgoszcz, Białystok, Rzeszów, Olsztyn, Opole, Płock, Gliwice, Sosnowiec, Chorzów, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Częstochowa, Bielsko-Biała, Rybnik, Kielce, Bytom, Tychy, Radom.

O globalnym sukcesie

Hiszpańska firma działa też prężnie w ujęciu globalnym. W grudniu 2019, po rundzie finansowania przeprowadzonej przez Mubadala, Glovo zyskało status jednorożca (ang. unicorn), czyli start-upu, którego wyceniono na ponad miliard dolarów. Obecnie na całym świecie z aplikacji korzysta około 2.6 miliona użytkowników miesięcznie, w 550 miastach obejmując 22 kraje. Aby zamówienia dotarły do klientów, co miesiąc do aplikacji loguje się około 50 000 kurierów. Firma na całym świecie posiada ponad 22 000 partnerów, a liczba pracowników sięga już niemal 1600 osób, z czego w polskim oddziale pracują 124 (ponad 50 osób liczy Dział Wsparcia). Polska jest trzecim krajem pod względem zatrudnienia w Glovo – po Hiszpanii i Argentynie.

O Glovo

Glovo to aplikacja, która pozwala kupować, odbierać i wysyłać dowolny produkt w tym samym mieście w czasie krótszym niż godzina. Ma ponad 2,6 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie i 22 000 partnerów stowarzyszonych. Glovo działa w 550 miastach w 22 krajach, w tym w EMEA, LATAM, a nawet w Afryce Subsaharyjskiej. Glovo zatrudnia obecnie niemal 1600 osób na całym świecie w tym niemal 900 pracowników w Barcelonie. Na ten moment więcej niż 50 000 aktywnych kurierów zarabia na platformie.

Aplikacja pojawiła się w Polsce w lipcu 2019 roku przejmując PizzaPortal. Już teraz z usługi można skorzystać w 30 miastach w Polsce: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Katowice, Sopot, Lublin, Szczecin, Toruń, Bydgoszcz, Białystok, Rzeszów, Olsztyn, Opole, Płock, Gliwice, Sosnowiec, Chorzów, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Częstochowa, Bielsko-Biała, Rybnik, Kielce, Bytom, Tychy, Radom.

Więcej informacji na stronie: www.glovoapp.com

KontaktPolub nas na Facebooku