Ponad 150 tys. produktów uratowanych przed wyrzuceniem – Starbucks podsumowuje rok walki z marnowaniem jedzenia

Mija dokładnie rok od kiedy Starbucks oficjalnie podjął walkę z marnowaniem jedzenia w Polsce, dołączając do partnerów aplikacji Too Good To Go. Do tej pory firma uratowała przed wyrzuceniem łącznie ponad 45 tys. tzw. paczek-niespodzianek, ograniczając emisję CO2 do atmosfery o przeszło 110 ton! W ten sposób Starbucks ogranicza liczbę odpadów i dąży do stania się firmą pozytywną pod kątem zasobów.

W 2019 roku – dokładnie 16 października w Światowy Dzień Żywności – Starbucks, jako pierwsza duża firma w Polsce z branży HoReCa, dołączył do partnerów aplikacji Too Good To Go, razem z którą ratuje m.in. swoje niesprzedane kanapki i desery przed wyrzuceniem. Choć z początku oferta była dostępna wyłącznie dla mieszkańców Warszawy, Krakowa i Trójmiasta, od ponad pół roku do walki z marnowaniem mogą przyłączyć się wszyscy goście kawiarni Starbucks w 11 polskich miastach. Obsługa aplikacji jest bardzo prosta: wystarczy wybrać kawiarnię oznaczoną na mapie na zielono, kupić paczkę, w której znajdą się niesprzedane danego dnia posiłki ze zniżką min. 70%, a następnie odebrać ją o wyznaczonej godzinie. W ten sposób wielu Polaków zyskało już miano Pogromców Marnowania Jedzenia, jak z przymrużeniem oka określani są użytkownicy aplikacji Too Good To Go.

Dzięki współpracy z Too Good To Go w pierwszym roku uratowaliśmy ponad 45 tysięcy paczek (ok. 150 tysięcy produktów!), ograniczając emisję CO2 do atmosfery o przeszło 110 ton. W ten sposób przeciwdziałamy problemowi marnowania, jednocześnie zapobiegając zmianom klimatycznym, których konsekwencje dosięgną nas wszystkich. Jestem dumny z naszych Partnerów, którzy podjęli się tego ambitnego zadania. Brawa jednak należą się przede wszystkim naszym Gościom, którzy każdego dnia udowadniają, że los naszej planety nie jest im obojętny – mówi Vedran Modrić, Dyrektor Regionalny Starbucks Polska. Dziękujemy Too Good To Go za pozytywną, pełną pasji i energii współpracę – razem robimy coś naprawdę wspaniałego!

Dobre praktyki Starbucks

Walka z marnowaniem jedzenia to nie jedyne działanie firmy prowadzone w duchu zero waste. Od ponad 10 lat goście kawiarni Starbucks w Polsce mogą liczyć m.in. na atrakcyjną zniżkę 1 PLN za zakup dowolnego napoju we własnym kubku. Jest to część globalnej inicjatywy pod hasłem Bring Your Own Tumbler, w ramach której marka ogranicza liczbę jednorazowych kubków i stara się kształtować proekologiczne nawyki swoich gości. Z początkiem tego roku przy drzwiach polskich kawiarni pojawiły się także kosze z poporcjowanymi kawowymi fusami, które goście mogą odbierać całkowicie za darmo i wykorzystać potem jako np. peeling do ciała, nawóz do kwiatów czy ekologiczny środek do czyszczenia domu.

Pomysł z dystrybucją fusów w kawiarni narodził się z końcem zeszłego roku i początkowo wydawał się mały – przynajmniej w porównaniu z innymi naszymi akcjami prowadzonymi na globalną skalę. Dzisiaj fusy są do odbioru w niemal wszystkich kawiarniach w Polsce, a inicjatywa cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i sympatią gości. Nie spoczywamy jednak na laurach i cały czas szukamy nowych sposobów na ograniczenie liczby odpadów i bycie bardziej eko – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager w Starbucks Polska.

Biuro prasowe Starbucks w Polsce:

Maja Głuśniewska

HYPERLINK “mailto:starbucks@greatminds.pl” starbucks@greatminds.pl

tel. +48 22 212 88 30 w. 69

tel. kom. 512 352 187

##

Informacja o Starbucks

Historia Starbucks Coffee Company zaczęła się w 1971 roku w Seattle. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach, z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience). Aby dowiedzieć się więcej o Starbucks Experience zapraszamy do naszych kawiarni oraz na strony  HYPERLINK “http://www.starbucks.com” www.starbucks.com i  HYPERLINK “http://www.starbucks.pl” www.starbucks.pl, a także na profil Starbucks na portalu Facebook.

Informacja o AmRest

AmRest Holdings SE jest największą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem wyjątkowej marki La Tagliatella oraz konceptów: Blue Frog, Kabb, Bacoa oraz Sushi Shop. Obecnie Spółka zarządza ponad 2100 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 26 krajach: Polsce, Czechach, Słowacji, Słowenii, na Węgrzech, w Bułgarii, Rumunii,  Serbii, Chorwacji, Rosji, Hiszpanii, Anglii, Portugalii, Francji, Austrii, Belgii, Armenii, Iranie, Luksemburgu, Szwajcarii, Azerbejdżanie, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Niemczech, Chinach oraz we Włoszech. Więcej informacji dostępnych jest na stronie:  HYPERLINK “http://www.amrest.eu/en” www.amrest.eu/en