Sieć Paczkomatów® InPost przekroczyła 15.000

Czujniki powietrza zainstalowane na Paczkomatach® pokażą jakość powietrza w miastach

InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – rozbudował sieć Paczkomatów® do 15.000 – najnowsza maszyna stanęła w leżącej w sercu Bieszczad wsi Czarna Górna. Firma koncentruje się na zwiększaniu zasięgu i gęstości sieci, a także dostępności dla Polaków w każdym regionie kraju. InPost wprowadza także kolejną funkcjonalność, od 18 października na Paczkomatach® – w miastach partnerskich programu Green City – pojawią się czujniki, które będą pokazywały w aplikacji InPost Mobile jakość powietrza w miastach.

Błyskawiczny rozwój sieci

 – Rozbudowa sieci Paczkomatów®, jaką na wielką skalę realizujemy w tym roku, idzie w parze z rozwojem naszych usług oraz inwestycjami w ekologiczne technologie. W ciągu ostatniego miesiąca wprowadziliśmy deklarowane dostawy tego samego dnia w ramach tego samego miasta, nową usługę Strefa Ułatwionego Dostępu dla osób niewysokich, systematycznie zwiększamy też zasięg programu InPost Green City dedykowanego samorządom. Do tego wdrażamy nowe urządzenia zasilane energią słoneczną, które otaczamy kostką antysmogową. Oprócz oferowania najbardziej ekologicznej formy dostawy, zależy nam na dostarczeniu naszym klientom informacji o jakości powietrza w miastach – dlatego na Paczkomatach® pojawią się czujniki pozwalające przez naszą aplikację śledzić zmiany jakości powietrza w czasie rzeczywistym. Nic dziwnego, że już 77% kupujących w sieci wybiera właśnie Paczkomaty® InPost. Zależy nam, aby wszyscy Polacy – czy to mieszkańcy dużych miast, miasteczek, czy wsi takich jak Czarna Górna, mieli swój Paczkomat® jak najbliżej – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Dodaje, że to nie koniec dynamicznej rozbudowy sieci w tym roku. „Bieżący rok zaczynaliśmy w Polsce z siecią Paczkomatów® liczącą nieco ponad 10 000 maszyn, łatwo policzyć, że tylko w tym roku postawiliśmy już blisko 5 000 Paczkomatów®. Obiecuję, że dobrze wykorzystamy pozostałe nieco ponad 2 miesiące, które zostały nam do końca grudnia”zaznacza założyciel InPost.

Strategia klimatyczna

Paczkomaty® InPost są najbardziej ekologiczną formą zakupów internetowych. Z analiz InPostu wynika, że zamówienie przesyłki do paczkomatu zmniejsza emisję CO2 nawet o 75% w porównaniu do dostawy bezpośrednio do domu klienta. Tylko w 2020 roku dostawy do Paczkomatów® InPost ograniczyły emisję CO2 o ponad 180.000 ton. Dalszy rozwój i optymalizacja sieci Paczkomatów® InPost przyczyni się to do ograniczenia ruchu samochodowego w miastach, co przełoży się na poprawę jakości powietrza i ochronę klimatu.

Obok dostarczania najbardziej ekologicznej formy dostawy, firma inwestuje w kolejne eko-funkcjonalności oraz edukację – celem jest wzrost świadomości zachodzących zmian klimatycznych wśród klientów. Czujniki, jakie z poziomu aplikacji InPost pozwolą śledzić wahania jakości powietrza to kolejny krok w ramach tej strategii. Pierwsze czujniki pojawią się już 18 października na nowych Paczkomatach® w miastach partnerskich programu InPost Green City – w wyborze lokalizacji pod uwagę brane są głosy współpracujących miast, samorządów i mieszkańców.

„Sukcesywny wzrost zagęszczenia czujników wpłynie na możliwość dokonywania coraz dokładniejszych pomiarów i pozwoli śledzić wahania jakości powietrza w czasie rzeczywistym. Czujniki zmierzą parametry pyłów zawieszonych PM 10 i PM 2,5 – a część z nich będzie również dokonywała pomiarów stężenia gazów NO2 i O3. Ponadto z poziomu aplikacji istnieje możliwość sprawdzenia temperatury, ciśnienia i wilgotności powietrza”podkreśla Rafał Brzoska.

InPost (AEX: INPST) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce. InPost posiada sieć ponad 17.000 Paczkomatów® w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 28.000 e-sprzedawców.

Strategicznie umiejscowiony w szybko rozwijającym się ekosystemie e-commerce, korzysta ze sprzyjających trendów rynkowych – co pozwala na szybkie wdrażanie nowych maszyn. 

Paczkomaty® InPost zapewniają konsumentom tańszą, elastyczną, wygodną, przyjazną dla środowiska i bezdotykową opcję dostawy. Dzięki temu InPost tworzy najbardziej ekologiczne rozwiązanie dostaw dla handlu elektronicznego – dostawa do Paczkomatów® redukuje emisję CO2 o dwie trzecie w porównaniu z dostawami kurierskimi na obszarach miejskich i aż o 90% na obszarach wiejskich. Ponadto pozwala na zmniejszenie zatorów komunikacyjnych, a także zapewnienie wygodniejszego rozwiązania w zakresie dostarczania paczek konsumentom w trybie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i bez konieczności oczekiwania na przesyłkę w domu.

Wysoce wydajna infrastruktura IT i szybkie wdrażanie nowych technologii stanowią podstawę działalności i rozwoju InPost. Aplikacja mobilna InPost „InPost Mobile” to jedna z najpopularniejszych aplikacji w Polsce z blisko 7 mln aktywnych użytkowników. 

W styczniu 2021 InPost z sukcesem zadebiutował na giełdzie EURONEXT Amsterdam.

W lipcu 2021 roku InPost z sukcesem sfinalizował przejęcie Mondial Relay, wiodącej francuskiej firmy dostarczającej przesyłki w formacie ‘poza domem’ we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim. Tym samym InPost stał się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce. InPost i Mondial Relay dostarczyły łącznie w 2020 roku ponad 440 mln przesyłek.

Więcej informacji na: www.inpost.pl

Translate »