Silny zespół: nowa oś przednia MAN do ciężkich żurawi przeładunkowych

Nowa generacja ciężarówek MAN z dostosowanym podwoziem obsługuje rozwijające się międzynarodowe rynki ciężkich żurawi do załadunku. Zaprojektowana z myślą o dużych obciążeniach przedniej osi, nowa 10-tonowa oś jest kluczową cechą.

  • Rosnące zapotrzebowanie na konstrukcje podwozi specyficzne dla branży do ciężkich żurawi przeładunkowych
  • Oś przednia o udźwigu 10 ton dla wybranych wersji trzy- i czteroosiowych podwozi w pojazdach MAN TGS i TGX
  • Specyficzne dla branży funkcje fabryczne MAN, w tym wzmocnione ramy i płyta czołowa wspornika dźwigu
  • Fabryczne przygotowanie podwozia upraszcza montaż żurawia przez producenta nadwozia
  • Nadaje się do stosowania w wielu obszarach, takich jak usługi zimowe, budownictwo i górnictwo

 

Zapotrzebowanie na ciężarówki z ciężkimi, wysokowydajnymi żurawiami załadunkowymi i innymi elementami nadwozia stale rośnie. Dźwigi zamontowane na podwoziu ciężarówki coraz częściej wykonują zadania, do których wcześniej był używany duży żuraw samojezdny. Ciężarówka jest bardziej kompaktowa, można ją przemieszczać z jednego miejsca pracy do drugiego w sposób bardziej elastyczny i szybszy oraz można ją szybciej ustawiać i demontować. MAN dostarcza wersje trzy- i czteroosiowe swoich pojazdów ciężarowych serii TGS i TGX z wyposażeniem branżowym. Dostępna jest teraz nienapędzana oś przednia o nacisku dziesięciu ton zamiast poprzednich dziewięciu ton. Zwiększy to ładowność korpusu żurawia i rozszerzy obszar roboczy dużych żurawi załadunkowych nad kabiną. Zwiększa się zasięg i udźwig żurawi załadowczych składanych za kabiną.

Żuraw taki jak pokazany ma obecnie udźwig 10 ton. Rozłożony iw pełni rozłożony żuraw zamontowany tutaj może osiągnąć wysokość około 29 metrów. Można wtedy załadować do 650 kilogramów, co odpowiada 13 workom cementu. Dla porównania, porównywalny żuraw załadunkowy zamontowany na MAN TGX ze standardową 9-tonową osią przednią miałby wysokość podnoszenia 25 metrów – sięgając jedynie do 9. piętra wieżowca, a nie do 10.. Ten żuraw mógł podnosić na tę wysokość 8 ½ worków cementu, około 420 kg. Ale jego maksymalny udźwig wynoszący około 6,2 tony jest znacznie niższy.

Przykłady budownictwa i użytku komunalnego

Jeśli belki do konstrukcji dachu muszą być dostarczone i zainstalowane na przykład na placu budowy, stosuje się dźwigi do dużych obciążeń. Wąska droga dojazdowa i ograniczona przestrzeń do ustawienia utrudniają optymalne ustawienie pojazdu. W szczególności, jeśli konieczna jest praca nad kabiną, nośność użytkowa i zasięg żurawia są ograniczone. 10-tonowa oś przednia pozwala na stosowanie cięższych żurawi z większym ładunkiem. Podczas montażu konstrukcji dachu żuraw może podnosić cięższe ładunki z przodu lub sięgać dalej.

Wysoka nośność przedniej osi odgrywa również ważną rolę w innych sektorach. W pojazdach do odśnieżania na przedniej płycie montażowej zamontowany jest ciężki pług lub odśnieżarka. Czteroosiowy MAN TGS z rynną wywrotną do napełniania urobkiem lub surowcami mineralnymi w kopalni odkrywkowej również korzysta z większego nacisku na oś. Niektóre kraje, na przykład Holandia, obliczają dopuszczalną masę brutto na podstawie całkowitego nacisku na oś. W ten sposób czteroosiowa wywrotka z dwiema 10-tonowymi osiami przednimi ma o dwie tony więcej ładowności, co jest główną korzyścią dla wykonawcy, jeśli chodzi o wielkość transportu.

Nowa 10-tonowa oś przednia firmy MAN zwiększa udźwig i zasięg żurawi załadunkowych podczas pracy z przodu nad kabiną. Taki żuraw może unieść 10 ton, co odpowiada dodatkowym 650 kilogramom przy maksymalnej wysokości podnoszenia 29,2 metra.

Specyficzne dla branży konstrukcje podwozia pojazdów MAN TGS i TGX

Nowa 10-tonowa oś przednia z resorami piórowymi i większą nośnością, z prostą lub przesuniętą konstrukcją, jest dostępna w modelach podwozi 6×4 i 8×4 w serii MAN TGS i MAN TGX ze wszystkimi wersjami kabin. Gama opcji obejmuje konstrukcje podwozia o normalnej i średniej wysokości.

MAN optymalizuje podwozie do tych zastosowań. W zależności od preferencji klienta i wymagań technicznych producenta żurawia, rama o grubości 9,5 milimetra oraz dodatkowe wstawki z blach w ramie mogą przyczynić się do zwiększenia sztywności i nośności.

Źródło” https://press.mantruckandbus.com/a-strong-team-new-man-front-axle-for-heavy-duty-loading-cranes/