Vileda wprowadza na rynek nową ściereczkę z mikrofibry w 100% z recyklingu

Nowy produkt powstał zgodnie z zasadami gospodarki w obiegu zamkniętym: ściereczka jest wykonana w 100% z PET, pochodzącego z recyklingu, a kartonowe opakowanie w 100% nadaje się do recyklingu. Wprowadzenie na rynek nowej ściereczki jest częścią strategii Viledy, która opiera się na innowacyjności, skupionej na zrównoważonym rozwoju.

 

100% z recyklingu i najlepsze efekty czyszczenia

Nowa ściereczka i opakowanie zostały zaprojektowane tak, aby w praktyce realizować zasady gospodarki w obiegu zamkniętym, jednocześnie spełniając wysokie wymagania, dotyczące wydajności czyszczenia, które użytkownicy kojarzą ze ściereczkami z mikrofibry. Nowe ściereczki składają się w 100% z materiału PET, pochodzącego z recyklingu z plastikowych butelek. Producent zadbał też o ekologiczne, kartonowe opakowanie. Brązowy karton zewnętrzny (eksponowany na półce) został wykonany w ponad 90% z materiałów, pochodzących z recyklingu i nadających się do recyklingu. – Konsumenci poszukują produktów o wiele bardziej przyjaznych dla środowiska, ale nie chcą rezygnować z wydajności czyszczenia lub wygody – mówi Piotr Piecha, Dyrektor Marketingu w Vileda.

W testach porównawczych produktów nowa tkanina, pochodząca z recyklingu zachowuje się tak samo pod względem wszystkich istotnych kryteriów jak nasze, najlepiej sprzedające się, trwałe ściereczki Microfibre Colors – dodaje Piotr Piecha.

 

Love it clean

Nowy produkt, jako jeden z pierwszych z serii Vileda, został oznaczony nowym oznaczeniem „Love it clean”. – Opracowywanie jeszcze bardziej zrównoważonych rozwiązań jest kluczowym filarem naszego podejścia do innowacji. Nieustannie badamy nowe, bardziej zrównoważone rozwiązania i bierzemy pod uwagę kryteria środowiskowe w całym naszym łańcuchu wartości – od zaopatrzenia do utylizacji. Naszym logo „Love it Clean” chcemy zapewnić konsumentów o korzyściach dla środowiska, płynących z naszych innowacji – wyjaśnia Piotr Piecha. – Tylko produkty, które spełniają wiele surowych kryteriów środowiskowych, kwalifikują się do umieszczenia na opakowaniu logotypu „Love it clean” – dodaje.

Vileda marką przyjazną środowisku

 

Wprowadzenie na rynek nowego produktu jest częścią szerszej inicjatywy firmy, która ma na celu promowanie zrównoważonego rozwoju. – Zrównoważony rozwój wymaga zaangażowania ze strony społeczeństwa, w tym firm na całym świecie – mówi Tim Molek, Prezes Regionu AMER Consumer i odpowiedzialny za strategię zrównoważonego rozwoju Freudenberg Home and Cleaning Solutions – firmy, do której grupy należy marka Vileda.

Tworząc nowe produkty, wierzymy we wdrażanie rozwiązań wysokiej jakości, które cenią nasi konsumenci, ale w możliwie najbardziej zrównoważony sposób. Dzięki naszej globalnej strategii zrównoważonego rozwoju „Love it Clean” dążymy do tego, aby jako całość stać się firmą bardziej przyjazną dla środowiska. Jesteśmy zaangażowani w realizację wizji gospodarki w obiegu zamkniętym, świata, w którym odpady są ponownie wykorzystywane i pozostają w cyklu gospodarczym. Dlatego wyznaczyliśmy sobie ambitne cele w ramach Globalnego Zobowiązania Fundacji Ellen MacArthur – tłumaczy ekspert.

O firmie:

Vileda w Polsce rozpoczęła swoją działalność w roku 1994. Od tego czasu rozbudowała doskonałą dystrybucję we wszystkich miastach Polski i jest obecna zarówno w sieciach międzynarodowych, jak i na rynku tradycyjnym Vileda gwarantuje najwyższej jakości artykuły gospodarstwa domowego, dzięki czemu sprzątanie, prasowanie i suszenie stało się czystą przyjemnością, a liczba lojalnych klientów zwiększa się z roku na rok. Firma FHP Vileda (Freudenberg Household Products Vileda) jest częścią koncernu Freudenberg, który cieszy się ponad 150 letnią tradycją. Koncern Freudenberg to rodzinna firma założona w roku 1849 roku w Niemczech w mieście Weinheim przez Carla-Johanna Freudenberga. Obecnie posiada 280 oddziałów w 42 krajach  i zatrudnia ponad 30.000 pracowników. Dzięki ciągłej pracy nad nowymi rozwiązaniami technicznymi wszystkich produktów do sprzątania (od ściereczek, zmywaków i rękawiczek poprzez całą gamę mopów i systemów czyszczących po całą kategorię do prasowania i suszenia), Vileda stała się światowym liderem w branży mechanicznych środków czystości.

Więcej informacji: www.vileda.pl