W kierunku przyszłości z miejskimi autobusami MAN na gaz ziemny

Mocne, wydajne, ciche i przyjazne dla środowiska: autobusy miejskie na gaz ziemny firmy MAN Truck & Bus są alternatywą dla oleju napędowego. Dzięki najnowocześniejszej technologii napędu alternatywnego są one niezwykle popularne – i są używane w coraz większej liczbie miast w całej Europie. Większość klientów wybiera połączenie silnika gazowego i MAN EfficientHybrid, dzięki czemu autobusy miejskie są jeszcze bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska w eksploatacji.

Ruch w miastach rośnie. Jednocześnie rośnie zapotrzebowanie na bardziej ekologiczne i czystsze miasta. „Wyzwania dla operatorów rosną i wymagają nowych, zrównoważonych koncepcji mobilności. Potrzebne są innowacyjne rozwiązania. Jesteśmy przekonani, że autobusy miejskie napędzane gazem ziemnym lub silnikami biogazowymi mogą wnieść niezwykle ważny wkład w ekologiczny transport publiczny ”- mówi Rudi Kuchta, szef Business Unit Bus w MAN Truck & Bus. Dodaje: „ Ponieważ zmierzamy w kierunku niższych emisji w centrach miast, wydajne napędy z wykorzystaniem paliw alternatywnych będą miały ogromne znaczenie. Dlatego technologia gazu ziemnego od wielu lat stanowi ważną część oferty napędów alternatywnych MAN w sektorze autobusów miejskich ”.

Bieżące zamówienia wyraźnie pokazują, że technologia jest popularna wśród firm transportowych. Dostawa łącznie 100 solobusów MAN Lion’s City zasilanych gazem ziemnym dla transportu publicznego w Paryżu jest w pełnym toku. Oprócz MAN Lion’s City z napędem na gaz ziemny paryska firma transportu publicznego Régie autonome des transports Parisiens (RATP) korzysta również z autobusów miejskich z napędem wysokoprężnym i hybrydowym. W ten sposób operator transportu wykorzystuje szereg dostępnych typów napędów i długości udanego modelu, aby transportować swoich pasażerów w sposób niezawodny, przyjazny dla środowiska i przy najniższych możliwych kosztach. „Fakt, że paryska firma transportowa po raz kolejny wybrała pojazdy MAN z napędem na gaz ziemny, jasno pokazuje, jak bardzo RATP jest zadowolony w szczególności z naszych autobusów na gaz ziemny oraz z naszych autobusów miejskich jako całości.

Oprócz stolicy Francji, lokalny przewoźnik VWG Oldenburg niedawno wprowadził do użytku w swoim mieście 15 nowych pojazdów MAN Lion’s City 12 G z MAN EfficientHybrid. Operator transportu miejskiego w północnych Niemczech jest jednym z pionierów technologii gazu ziemnego i jest zaangażowany w zrównoważoną mobilność: w 2004 roku, kiedy zapadła decyzja, że ​​w kolejnych latach będą używane tylko autobusy liniowe zasilane gazem ziemnym, MAN obecność na rynku z odpowiednimi typami pojazdów. Następnie, cztery lata temu, VWG Oldenburg przestawił całą swoją flotę 112 autobusów regularnych na gaz ziemny – w tym dużą liczbę modeli MAN Lion’s City G. Biogaz ziemny, który jest wytwarzany z resztek materii roślinnej, jest używany od 2013 roku.Rośliny te podczas wzrostu pobierają z powietrza taką samą ilość CO 2 , jaka jest emitowana podczas spalania w silniku. Podsumowując, flota VWG w Oldenburgu jest prawie neutralna pod względem emisji CO 2 , oszczędzając około 9500 ton gazów cieplarnianych rocznie.

Wersje MAN Lion’s City na gaz ziemny są również używane w transporcie publicznym w wielu innych miastach w całej Europie. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowej generacji autobusów miejskich są one teraz dostępne z innowacyjną serią silników E18: „Włożyliśmy dziesięciolecia naszego know-how w opracowanie zupełnie nowego silnika gazowego, który jest wyjątkowo wydajny i ma Emisje spalin. Połączenie silnika E18 z modułem MAN EfficientHybrid umożliwia jeszcze bardziej ekonomiczną eksploatację ”, wyjaśnia Rudi Kuchta. Dodaje: „ Jako lider rynku i technologii w segmencie autobusów miejskich zasilanych gazem w Europie, jesteśmy zobowiązani do ciągłego rozwoju poprzez ciągłe ulepszanie istniejących technologii lub wprowadzanie nowych. Fakt, żeMAN jest jedyną firmą, która oferuje autobusy z silnikami gazowymi w połączeniu z technologią hybrydową, co dowodzi, że to zaangażowanie się opłaca ”. Klienci transportu publicznego są również pod wrażeniem: ponad 90 procent wszystkich dostarczanych dotychczas autobusów miejskich MAN najnowszej generacji wyposażonych jest w technologię EfficientHybrid – jeśli chodzi o nowy Lion’s City G z najnowocześniejszym gazem ziemnym. jazdy, to prawie każdy pojazd.

MAN EfficientHybrid zmniejsza zarówno zużycie paliwa, jak i emisję spalin dzięki standardowej funkcji start-stop i inteligentnemu zarządzaniu energią. Zarządzanie energią modułu EfficientHybrid wykorzystuje energię zmagazynowaną w UltraCaps – wytwarzaną przez rekuperację podczas hamowania – do zasilania układu elektrycznego pojazdu. Ponieważ zmagazynowana energia elektryczna jest również dostępna podczas jazdy, silnik na gaz ziemny musi generować mniej energii, co dodatkowo zmniejsza zużycie paliwa. Nowa seria silników E18 może pracować na wszystkich znanych gatunkach gazu z sieci gazu ziemnego oraz na przetworzonym biogazie. W połączeniu z najnowocześniejszą technologią MAN EfficientHybrid miasta otrzymują przyjazny dla środowiska pojazd o maksymalnej wydajności i przyszłościowym rozwiązaniu, które sprosta aktualnym wyzwaniom mobilności miejskiej.

Źródło: press.mantruckandbus.com