Wirtualna wystawa uczy najmłodszych o recyklingu

W ciągu roku recyklingowi poddawana jest zaledwie połowa butelek PET, a przecież są one świetnym surowcem, który w pełni nadaje się do ponownego przetworzenia! Aby w przystępny sposób pokazać, jak ważny jest to proces oraz przybliżyć każdy z jego etapów najmłodszym, po Polsce jeździ specjalna śmieciarka Miecia. W jej wnętrzu nie znajdują się odpady, tylko… interaktywna wystawa poświęcona recyklingowi, która teraz jest dostępna także online! By dodatkowo zachęcić do zgłębienia tajników recyklingu plastiku PET, do końca sierpnia trwa konkurs z atrakcyjnymi eko-gadżetami do wygrania

Mobilna Strefa Edukacyjna w śMIECIarce to interaktywny spacer pełen filmów, animacji i gier, zaaranżowany w prawdziwej śmieciarce, a teraz dostępny także wirtualnie pod adresem: www.mieciazimpetem.pl. Nie wychodząc z domu, zwiedzający mogą odkryć aż 48 elementów i dowiedzieć się, jak wygląda proces recyklingu butelek PET, dlaczego warto być jego częścią i jak to zrobić. Co więcej, w trwającym do końca sierpnia konkursie, mają szansę wygrać ciekawe zestawy ekologicznych gadżetów, w tym powstałych z przetworzonych butelek PET.

Miecia jest jednym z elementów ogólnopolskiej kampanii „Działaj z imPETem!”, której celem jest zwiększenie ilości zbieranych i poddawanych recyklingowi butelek PET w Polsce. Projekt obejmuje kompleksowe działania edukacyjne, akcje specjalne i konkursy prowadzone we współpracy z m.in. szkołami, organizacjami pozarządowymi i podmiotami gospodarującymi odpadami w gminach. Przez dwa lata trwania projektu ilość zbieranych i poddawanych recyklingowi butelek PET w systemie Rekopolu wzrosła o ok. 32%, co przyczyniło się także do wzrostu zbiórki tego surowca w Polsce o ok. 22% (2019 vs. 2017 r.).

Kampanię „Działaj z imPETem!” w 2018 roku zainicjowało Nestlé Polska S.A. Oddział Nestlé Waters wraz z trzema innymi wiodącymi producentami wody i napojów w butelkach PET, a organizatorem jest Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

Więcej informacji na www.dzialajzimpetem.pl oraz www.facebook.com/dzialajzimpetem.

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

O Nestlé Waters

Numer 1 na świecie w produkcji wody butelkowanej. Firma prowadzi swoją działalność produkcyjną w 30 krajach, posiada 87 zakładów i zatrudnia blisko 28 tys. pracowników. W portfolio Nestlé Waters znajduje się 48 unikatowych marek (od naturalnych wód mineralnych po wody stołowe), włączając w to markę Nestlé Pure Life, wodę Acqua Panna, wody gazowane Perrier i S.Pellegrino oraz rozlewaną w Polsce Nałęczowiankę. Poprzez te marki Nestlé Waters zachęca całe rodziny do picia większej ilości wody oraz napojów na bazie naturalnych składników, współpracuje z lokalnymi społecznościami, by chronić wspólne zasoby wodne, a także opracowuje kompleksowe rozwiązania w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych, w celu zmniejszenia wpływu na środowisko.