Zakłady GATTY wyprodukują rajstopy dla francuskiego Intermarche

Q-EKO nowa linia produktów z myślą o środowisku

GATTA wprowadza na rynek francuski 3 produkty Q-EKO o wysokiej trwałości, w których 20% procent przędzy pochodzi z recyklingu. W sezonie jesień zima 2021 w sprzedaży będą gładkie rajstopy, podkolanówki i pończochy o grubości 20 den. Na sezon wiosna lato kolekcja będzie rozszerzona o wyroby wzorowane: rajstopy z szewkiem i w kropki. Produkty będą sprzedawane we Francji w sklepach Intermarche pod marką własną, pojawią się także na rynku polskim w kolekcji jesienno-zimowej w salonach firmowych.

Grupa Ferax, producent i właściciel marki GATTA, od wielu lat prowadzi z sukcesem relacje handlowe z francuskimi partnerami. W większości przypadków są to duże sieci handlowe. W 2013 roku otrzymała nagrodę Ambasady RP we Francji w konkursie na najlepszych polskich eksporterów.

 „Produkty z zakładów GATTY od wielu lat świetnie sprzedają się na rynku francuskim. Klientki cenią je za jakość wykonania, trwałość i nowoczesność. Od lat plasujemy we Francji istotną część produkcji, dlatego w tym roku wprowadzamy kolejne nowości. Nasza współpraca z Intermarche jest bardzo perspektywiczna. W dzisiejszych czasach ekologia jest nie tylko modna, ale i potrzebna. Nowoczesne i technologicznie zaawansowane firmy produkujące włókna, przędze stawiają na wykorzystanie zużytych surowców, aby zmniejszyć degradację środowiska naturalnego. Razem z firmą Fulgar GATTA wychodzi naprzeciw tym działaniom i dbając o planetę proponujemy produkty wykonane z ekologicznych włókien Q-nova”mówi Małgorzata Barton, marketing manager GATTA.

Rajstopy Q-EKO wykonane są z przędzy Q-NOVA® by Fulgar® – ekologicznego włókna nylonowego pozyskanego z recyklingu, przy użyciu mechanicznie przetworzonych surowców w technologii o niewielkim wpływie na środowisko. Ekologiczny aspekt produktów z tej linii wynika z zastosowanego procesu produkcji, który zapewnia mniejsze zużycie wody i niższą emisję CO2 na kilogram wyprodukowanej przędzy oraz wykorzystaniu surowców wtórnych.

GATTA realizuje partnerskie kooperacje z sieciami Rossmann, Biedronka i Netto. Firma rozszerzyła asortyment dostępny w drogeriach Rossmann, wprowadzając kolekcje w dedykowanych, specjalnie zaprojektowanych opakowaniach, nowością jest poszerzona rozmiarówka uwzględniająca zmieniające się sylwetki kobiet  – o nazwie PLUS. GATTA prowadziła też akcję promocyjną w sklepach Netto, zaplanowana jest także kolejna jesienna promocja w Biedronce – tym razem poszerzona o bieliznę korygującą i rajstopy korygujące.

Ponadto GATTA kontynuuje trend EKO, zapoczątkowany kilka lat temu rajstopami BIO-ECO, wykonanymi z przędzy pozyskanej z celulozy roślinnej – rącznika górskiego, która była odpadem przy produkcji min oleju rycynowego.

Firma prowadzi akcję edukacyjną dotyczącą segregacji produktów – od opakowania po same rajstopy na specjalnej wkładce, a w wybranych salonach firmowych znajdują się kosze na zniszczone rajstopy. W najbliższej kolekcji jesienno-zimowej GATTA wprowadzi rajstopy z przędz recyklingowanych z CERTYFIKATEM OEKO-TEX – obecnie jest w trakcie certyfikacji na wyroby pończosznicze z przędz recyklingowanych, który jest gwarancją, że produkty GATTA nie zawierają substancji szkodliwych dla zdrowia człowieka, w tym metali ciężkich, zakazanych barwników azotowych i pestycydów. Oprócz  wyrobów pończoszniczych certyfikat dotyczy też stosowanych w produkcji nici i barwników i innych komponentów. Jeszcze żadna firma pończosznicza w Polsce nie posiada takiego certyfikatu na własne wyroby gotowe.

GATTA rozpoczęła także proces międzynarodowego certyfikatu GRS czyli Global Recycled Standard – certyfikat dostają produkty, które w składzie mają co najmniej 20% materiałów recyklingowanych, a proces ich produkcji jest w oparciu o dbałość środowiska naturalnego. Na każdym etapie przetwarzania i pozyskiwania surowca muszą być przestrzegane wymogi GRS – zaczynając od etapu recyklingu, przez przetwórstwo, na handlu kończąc.

GATTA sfinalizowała już negocjacje 50 umów z wynajmującymi w galeriach handlowych. Tym samym realizuje założenia przyjęte w postępowaniu sanacyjnym, co pozwala na pozytywne prognozy w zakresie sprzedaży w 2021 roku. Wszystkie oszczędności z tego obszaru są przekierowane na produkcję w zakładach i ochronę miejsc pracy. GATTA prowadzi sprzedaż w 3 kluczowych kanałach: hurtowym, detalicznym w oparciu o sieć salonów zlokalizowanych samodzielnie i w galeriach handlowych oraz w e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego www.gatta.pl.

GATTA umocniła sprzedaż w kanale e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego www.gatta.pl. W styczniu i lutym 2021 roku firma zanotowała wzrost sprzedaży o 400% rok do roku, a liczba odsłon sklepu zwiększyła się o 100%. Ponad 70% ruchu notowane jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych. GATTA uruchomiła także nowy punkt sprzedaży w Centrum Handlowym Nowa Stacja w Pruszkowie.

Ferax jest jednym z ostatnich dużych producentów wyrobów odzieżowych, który większość swojej produkcji realizuje we własnych zakładach w Polsce – w Zduńskiej Woli, gdzie pracuje ponad 1400 osób. GATTA prowadzi sprzedaż przez sieć 125 sklepów, z których 33 są prowadzone w ramach franczyzy. Poza rajstopami i bielizną w ofercie sklepów są też sukienki, spódniczki, bluzki, body, swetry, bluzy, spodnie, legginsy, bielizna tradycyjna i bezszwowa.

https://www.gatta.pl/pl/