Złodzieje nie biorą urlopu. Jak zabezpieczyć się przed włamaniem podczas wakacji?

W 2020 roku liczba kradzieży z włamaniem wzrosła względem 2019 roku o 3 249 przypadki i wyniosła łącznie 72 502. Zbliżające się wakacje, to czas wyjazdów, lenistwa i beztroskiego spędzania czasu, ale też okres, w którym nasze domy i mieszkania przez dłuższy okres mogą pozostawać niezamieszkałe i bez dozoru. Kiedy my cieszymy się nadchodzącym urlopem i pakujemy walizki, złodzieje zacierają ręce i szykują się do „pracy”.

Thieves wear black hats, pry windows, steal things.
Co zrobić, aby spędzić spokojnie urlop i w jego trakcie nie stresować się potencjalnym włamaniem, a po powrocie zastać dom lub mieszkanie w nienaruszonym stanie?
Przede wszystkim warto zainwestować w zabezpieczenia przeciwkradzieżowe – nie są to rozwiązania doraźne, dlatego o ich zamontowaniu należy pomyśleć wcześniej, aby chroniły nasze mienie nie tylko w trakcie wyjazdu na urlop, ale przez 365 dni w roku.
Obecnie dostępnych jest wiele rozwiązań pozwalających skutecznie zabezpieczyć nasz dobytek. Okna o podwyższonej klasie odporności na włamanie, rolety antywłamaniowe – przydatne szczególnie w przypadku domów jednorodzinnych i mieszkań znajdujących się na parterze budynku czy klasyczne alarmy dźwiękowe lub te z powiadomieniem ochrony. Nie bez znaczenia są również drzwi wejściowe –powinny być wyposażone w zamek wielozastawkowe z atestem.
Złodzieje nie lubią światła, dlatego jeśli mieszkamy w domu jednorodzinnym warto zadbać o oświetlenie posesji. Dobrym rozwiązaniem jest także poproszenie kogoś bliskiego, aby co jakiś czas przyszedł i zapalił światło, podlał kwiaty. Dzięki temu zachowamy pozory, że w mieszkaniu ktoś przebywa.

Co zrobić, jeśli przytrafi nam się włamanie? Polisa ubezpieczeniowa to podstawa

Polisa ubezpieczeniowa chroni nie tylko na wypadek zdarzeń losowych, jak zalanie czy pożar, ale działa także w razie kradzieży z włamaniem. W ramach odszkodowania możemy liczyć na wypłatę środków z tytułu utraconych ruchomości (wyposażenie, sprzęt elektroniczny itd.), jak również szkód w nieruchomości i elementach stałych, które powstały w wyniku włamania.
„Przed udaniem się na urlop powinniśmy spisać numery seryjne wartościowych przedmiotów, które pozostawiamy w domu – zwiększy to znacznie szansę na ich odzyskanie i będzie pomocne w trakcie likwidacji szkody przez ubezpieczyciela. O zdarzeniu należy także poinformować policję. Nie tylko w celu wszczęcia dochodzenia i wykrycia sprawcy, ale także ze względu na proces likwidacji szkody – jest to obowiązek, który nakładają na klientów towarzystwa ubezpieczeniowe” – komentuje Halina Gądek, właścicielka placówki CUK Ubezpieczenia i laureatka nagrody Złotych Rombów w kategorii ubezpieczeń majątkowych.

Jak wybrać najlepsze ubezpieczenie?

Przede wszystkim porównując wszystkie dostępne na rynku oferty. Nie musimy tego robić samodzielnie. Doświadczony doradca multiagencji CUK Ubezpieczenia, w minutę sprawdzi dla nas oferty 30 towarzystw i wybierze tę, która będzie najbardziej atrakcyjna zarówno pod względem ceny, jak i zakresu ubezpieczenia.
„Warto zaznaczyć, że koszt polisy w porównaniu do wypłaconego odszkodowania jest znikomy – roczna ochrona dla mieszkania o powierzchni 50 m2 w Warszawie to ok. 300 zł. Dodatkowo, dzięki współpracy z kluczowymi towarzystwami ubezpieczeniowymi, nasi doradcy mogą zaoferować swoim klientom dodatkowe zniżki – 30% rabatu na ubezpieczenie domu/mieszkania w Allianz, 10% rabatu na ubezpieczenie domu/mieszkania w Generali oraz 35% rabatu na ubezpieczenie domu/mieszkania w Wiener” – Bernard Adamowicz, właściciel placówki CUK Ubezpieczenia i laureat nagrody Złotych Rombów w kategorii ubezpieczeń majątkowych.
Nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich sytuacji, które mogą nam się przytrafić w życiu. Ale podejmując pewne działania, możemy zapewnić sobie spokój i komfort, aby w razie zdarzenia jego skutki nie były tak dotkliwe.

CUK Ubezpieczenia, to wiodąca w Polsce multiagencja, oferująca produkty ponad 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych. Firma funkcjonuje od 2001 roku będąc technologicznym i jakościowym liderem branży. Multiagencja dociera do Klienta za pomocą różnych kanałów i prowadzi sprzedaż poprzez sieć 330 placówek własnych i franczyzowych, 300 punktów partnerskich, własne Contact Center oraz kanały online. Misją firmy jest kreowanie przyjaznego dla Klienta świata ubezpieczeń. Potwierdzeniem tego są nagrody m.in.: Godło Firma Przyjazna Klientowi, Godło Najwyższa Jakość Quality International oraz Godło Jakość Roku w kategorii Usługa Roku. W CUK Ubezpieczenia najważniejsi są ludzie i wartości, jakie wnoszą do firmy. Priorytetami w codziennej pracy są: bezpośrednia komunikacja, przyjacielskie relacje, poszukiwanie skutecznych rozwiązań oraz rozwój kompetencji.